[MKVII] Problem z temperaturą, cały czas na minimum

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam panowie i panie, problem w moim escorcie polega na tym, że podczas jazdy wskaźnik temperatury ledwo co się unosi i cały czas jest praktycznie na "minimum" a gdy autko stoi to w miarę szybko idzie w górę. Podejrzewam termostat lub czujnik temp ale mechanik ze mnie taki jak pilot F16 więc proszę o pomoc. Z góry wielkie dzięki. Essi MKVII 1.8 zetec 115ps.


[ wiadomość edytowana przez: mleczyk dnia 2009-12-12 21:51:49 ]
  
 
Obstawiał bym termostat, skoro jak jedziesz to nie rośnie a jak stoisz to rośnie. Gdy termostat się nie domyka płyn cały czas przepływa przez chłodnice. Zobacz zaraz po odpaleniu jak masz zimne auto czy ten wąż jest twardy (napełniony płynem. Jak tak to na pewno termostat otwarty.
  
 
Najlepiej wlacz silnik i chwyc za waz co wychodzi z bloku. Jezeli bedzie cieply, lub bedzie sie rozgrzewal to przepuszcza termostat. Metoda badania prosta szybka i pewna
  
 
ciekawe czy w 1,8 TD [MK VII] tez można w ten sposób zbadać to?? bo u mnie nie dość, że wskazówka prawie się nie rusza (no chyba, że przeciągnę go na biegach) to jeszcze kiepsko grzeje w środku...:/ i jeszcze szybko wentylator zaczyna dmuchać, ledwo jak podejdzie wskazówka nawet nie pod "N" to już wiatrak się załącza. Czyżby termostat?? A diesel przecież powinien mieć dość wysoką temperaturę.
  
 
Witam, mam ten sam problem ale w MK6 w silniku 1,4... Temperatura jest zawsze bardzo niska. Zanim silnik sie nagrzeje to ja przewaznie jestem juz na miejscu;/ Jak moge to sprawdzic? Gdzie znajduje sie ten termostat w moim essim?
  
 
Nofy w twoim escorcie znajduje się on (kiedy stoisz przed samochodem, twarzą do silnika) po prawej stronie, zaraz przy głowicy.
Podłączone do tego miejsca są 3 lub 4 przewody i kilka 2 czujniki.
Jeden z nich taki charakterystyczny 2pinowy, duży, z niebieską wtyczką.
Jak się przyjrzysz to ta obudowa jest przykręcana na 4 śruby, wystarczy je odkręcić i masz termostat na wierzchu.

8bartez6 - jeśli wentylator włącza Ci się "przy Nce", a do komory nie leci nawet ciepłe powietrze, to wymień termostat i czujnik temp załączający wentylator, czujnik znajduje się pod taką samą wtyczką jak u kolegi 2 pinowa, duża niebieska wtyczka.

Każdy samochód można "diagnozować tak samo". Jeśli wskaźnik pokazuje minimalną temp, a chłodnica już jest ciepła, wtedy wiemy, że termostat jest cały czas otarty.