[MKVII] 1.8 16v ABS - wymieniać czy jechać na komputer?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Mam nietypową (w stosunku do opisywanych na forum) usterkę ABSu. Nie działa on od kiedy kupiłem auto, ale spadł śnieg i przydałoby się go postawić na nogi. Dziś zrobiłem wstępna diagnozę i oto co wyszło:
1. kontrolka ABS nie zapala się przy przekręceniu kluczyka,
2. żarówka jest sprawna,
3. połączenia czujników sprawdziłem, wyglądają OK,
4. po odłączeniu kostki z pompy ABS zapala się na desce kontrolka ostrzegawcza ABS, po ponownym podpięciu gaśnie.

I teraz moje pytanie - czy jest szansa, że zepsutą mechanicznie pompę ABS sterownik widzi jako działającą?
Czy jechać na komputer (120 złotych), żeby zczytać błąd ABS, i czy wogóle będzie co zczytać, skoro kontrolka się nie świeci?
Czy może po prostu kupić pompę ze sterownikiem (70-100 zł), założyć i zobaczyć czy zadziała?

Proszę o pomoc osoby, które mają doświadczenie w walce z ABSem.




[ wiadomość edytowana przez: morhot dnia 2009-12-19 20:18:51 ]
  
 
Kolejna obserwacja:
W miejscu przekaźników R21 i R22 odpowiedzialnych za ABS są wpięte tylko zworki - po skosie w lewym górnym rogu.
Dopuszczam możliwość że skrzynka została przeszczepiona z modelu bez ABS.
Cyy jeśli tak było, to wpięcie przekaźników rozwiąże sprawę, czy trzeba wymienić skrzynkę na taką z ABS?
  
 
Ludziki.... Pomoże ktoś??
  
 
Skrzynka jest OK.

Niżej masz zdjęcie skrzynki z MK7 1.8 16V z działającym ABS-em.




  
 
Dokładnie jak u mnie...
Z tym że nie mam na górnej stronie skrzynki bezpiecznika 20A, ale gdzieś mi w głowie dzwoni, że jest od autoalarmu chyba...

W takim razie pytanie powraca - wymieniać pompę czy jechac na komputer?
  
 
Cytat:
2009-12-23 07:29:28, morhot pisze:
Dokładnie jak u mnie... Z tym że nie mam na górnej stronie skrzynki bezpiecznika 20A, ale gdzieś mi w głowie dzwoni, że jest od autoalarmu chyba... W takim razie pytanie powraca - wymieniać pompę czy jechac na komputer?


Ja nie mam u siebie "firmowego" autoalarmu, a bezpiecznik jest...
  
 
Założenia bezpiecznika 20A nic nie dało.
Zakupiłem za 90 zeta pompę ABS ze sterownikiem.
Na weekendze przeszczepię i zobaczymy - oby temat można było zamknąć...
  
 
Pompa ze sterownikiem ABS wymieniona, wszystko porządnie odpowietrzone...
Efekt - kontrolka ABS zapala się po przekręceniu kluczyka i już nie gaśnie, abs nie działa. Wniosek - "ogólna niesprawność układu przeciwblokujacego"
Dziś rano byłem na kompie w końcu - wyszłedł brak połączenia z czujnikami lewy tył i prawy tył (przerwany obwód).
Po południu zaczynamy z tym walczyć - będę raportował o postępach.
  
 
DZIAŁA !!
Nie łączyła wtyczka na tylnej belce.
Po przeczyszczeniu, przepryskaniu WD-40 i resecie kompa śmiga aż miło.
Przy okazji wymieniłem płyn hamulcowy i odpowietrzyłem dokładnie układ.

Temat do zamknięcia (może nawet do usunięcia żeby nie zaśmiecał)