Przygasa na mrozie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Już chciałem się Was zapytać czy podczas ujemnych temperatur Wasze DU (przynajmniej 1.5) mają tendencję do gaśnięcia na wolnych obrotach, przy zmianie biegów, podczas hamowania itp. ale sobie poradziłem...

Mój miał za każdym razem a przez przypadek wymyśliłem jak sobie z tym poradzić:

...Wyrzuciłem ten kruciec ssący zimne powietrze z błotnika do obudowy filtra powietrza i objawy ...prawie ustały.

A wydaje mi się, że jak podłączę do obudowy filtra kawałek jakiejś rury papierpwo-aluminiowej ...żeby ciągnął ciepłe powietrze z okolic chłodnicy to powinno być idealnie.


Może ktoś kiedyś opisywał podobne rozwiązanie, ale tak na szybko niczego nie znalazłem.

Przy okazji silnik pracuje trochę głośniej - żeby nie powiedzieć bardziej rasowo - ale można to pominąć.

Najważniejsze, że już prawie nie gaśnie.




Dziwne jest to, że już od lat '70 np.: PF 125 miały takie rozwiązanie a 30 lat młodsze DU nie...




[ wiadomość edytowana przez: nawigator5 dnia 2010-01-02 23:53:21 ]
  
 
o czym Ty piszesz?
bo mam zacmienie
ze zmeczenia bo dopiero co rodeo zakonczyłem

ciepłe powietrze to samo zło dla silnika

a silnik sprawny nie gasnie bo i niby dlaczego ma gasnac?-rozwiazania zastosowane w tym silniku nie wymagaja zasysania ciepłego powietrza-jest podgrzewanie przepustnicy-ale i bez tego u mnie działa normalnie niezaleznie od temperatury
  
 
Kiedyś jak jeżdzilem trabantem to tam był taki fabryczny patent,że przekręcało się króciec zasysający powietrze do filtra powietrza w stronę tłumika na zimę,aby zasysał ciepłe powietrze.Miał chyba przez to mniej palić...Więc kto wie,może twoje rozwiązanie na zimę jest dobre,chociaż bez tego też powinno być OK.
  
 
...to w takim razie mam coś zepsute
  
 
przygasanie na zimnym silniku tylko na PB czy na LPG tez? Podstawowa przyczyna moze lezec po stronie silnika krokowego ktory to odpowiada za wolne obroty.
  
 
Zjawisko występuje zarówno na PB jak i LPG.

Najdziwniejsze jest to, że od temperatury zimnego silnika do ok 60 - 70 st.C przygasanie nie wystepuje - dopiero jak silnik osiągnie pow. 60 - 70 st. C i obroty na poziomie 900-950 ...to przygasa.

Ale tak jak wcześniej pisałem: musi być od -5 st.C mrozu i więcej. Im zimniej tym gorzej. przy -15 gaśnie w 95 % przypadków, jeżeli odpowiednio wczesniej nie zdążę "podnieść go" depnięciem w pedał gazu.


Na tą okoliczność trenuję sztukę obsługi prawą nogą pedału gazu i hamulca - co nie zawsze się udaje a zawsze jest bardzo wq.....
  
 
Cytat:
2010-01-02 23:52:29, nawigator5 pisze:
Dziwne jest to, że już od lat '70 np.: PF 125 miały takie rozwiązanie a 30 lat młodsze DU nie...



Też jestem zdziwiony, że w DU nie ma gałki ssania, czy specjalnych zimowych osłon chłodnicy, aby w aucie cieplej było.
  
 
Cytat:
2010-01-03 14:57:24, piotr_ek pisze:
Też jestem zdziwiony, że w DU nie ma gałki ssania, czy specjalnych zimowych osłon chłodnicy, aby w aucie cieplej było.


Jak nie było?? U mnie była taka specjalna specjalnie sprowadzana Z takiej specjalnej tektury z napisem Chiquita net weight 15 kg. Mocowana na specjalnych zatrzaskach marki Polish Ham Krakus.