[MKVI] Wolno wchodzi na obroty na zimnym na PB

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, poszukiwałem na forum ale nie moge znalesc swojego problemu, zauwazyłem ze po postoju dłuzszym samochodu na dworzu przy temp -8* samochód wolno wchodzi na oborty...

Precyzujac problem powiem ze samochód rano bdb odpala na benyznie i gdy rano jezdze na benzynie zeby silnik rozgrzac i pozniej przełaczyc na gaz to na PB podczas dodawania gazu zaczyna sie dusic czyli praktycznie nie chce wejsc na obroty musze delikatnie gaz dodawac ale to bardzo delikanie, czasami zaczyna szarpac gdyz nie chce wejsc na obroty a ma za duzy bieg. Na LPG na zimnym wchodzi normalnie na obroty bez zadnych problemów. Gdy sie rozgrzeje to na PB chodzi idealnie, na gazie tez. Samochód wolno wchodzi na obroty ale nie gasnie na PB nie miałem takiego prypadku zeby zgasł...

Nie wiem co to moze byc


[ wiadomość edytowana przez: techno100 dnia 2010-01-05 20:51:18 ]
  
 
I co koledzy pomożecie?? Wiecie co to moze byc?? Czy to jakis dziwny przypadek na który nie ma odpowiedzi
  
 
świece
  
 
Czyli podsumowujac... na gazie ok? a na benzynce lipa? takie uroki zimy a ES taki jest ze tej pory roku nie lubi. Dziwne jest to ze tylko do chwili rozgrzania masz ten problem??? tez bym postawil na swiczki


[ wiadomość edytowana przez: bedzik dnia 2010-01-05 21:14:52 ]
  
 
Kolego świecie wymieniałem w lato jakos Wiec mysle ze jeszcze dadza rade swiec nie trzeba tak czesto wymieniac, mam swiece NGK i wczesniej przed wymiana tez miałem takie i było ok... no dziwne zimy to wiekszosc samochodów nie lubi hehe Tylko mnie dziwi dlaczego w tamtym roku było wszystko ok przy wiekszych mrozach startowalem na PB i robiłem około 10 km i dopiero LPG szło... a teraz... na LPG chodzi ale nie chce go dobijac i parowanika przy takich temp jak nierozgrzany gazem na start. chce na PB pojezdzic i wlasnie to mnie denerwuje ze on szarpie i ma muła na zimnym jak dodaje gazu ale to konkretnego muła, fakt faktem gasnac nie gasnie ;/
  
 
Cytat:
2010-01-05 21:11:48, Wuipe pisze:
świece



Nabijasz posty, czy tak strzelasz gdzie popadnie?


U ciebie problemu trzeba szukac w ukladzie wtryskowym.

Na poczatek sprawdzic czujnik temperatury, chociaz on zbytnio tak nie bedzie robil, ale warto go zmierzyc, to samo z TPS-em.

[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2010-01-05 21:27:19 ]
  
 
A moze wina lezy w PB? brales to pod uwage? DENATURAT czy cos?
  
 
Co do Denaturatu to dolałem meisiac temu setke zatankowałem PB wiec sie wymieszało... wiec jesli chodzi co do zamarzania PB to na pewno nie bo dolałem troche Denaturatu

Podejrzewałem przewody bo przyznam sie ze nie wymienialem nigdy tzn jak mam samochód od 2 lat, przewody mam oryginalne Motorcrafta. Ale logicznie myslac instalacja LPG potrzebuje bardzo dobre przewody a PB mniej jest na to "uczulone" ale jesli chodzi dobrze na LPG to przewody powinny byc ok chyba ze sie myle...

Podejrzewam pompe paliwa ... ale pompa gdyby to była to znów ciagle by sie tak działo czy ciepło na dworzu czy zimno noi był by problem z odpaleniem rano ...

Kolega Magik moze i ma racje sprawdzic ten potencjometr przepustnicy, nie wiem kolego dobrze rozumiem ale to jest ten na takich 3 kabelkach i z jednej strony jest taka czarna puszka z takim czyms metalowym i to wchodzi do gaznika a na drugiej stronie rzecz jasna jest złacze takie trójkątne 3-pinowe czyli kostka...



[ wiadomość edytowana przez: techno100 dnia 2010-01-05 21:43:24 ]
  
 
No i tu sie zgadzam. Nawet nie ma punktu zaczepienia od czego by tu sie zabrac
  
 
Cytat:
2010-01-05 21:24:35, Magik123 pisze:
Nabijasz posty, czy tak strzelasz gdzie popadnie? U ciebie problemu trzeba szukac w ukladzie wtryskowym. Na poczatek sprawdzic czujnik temperatury, chociaz on zbytnio tak nie bedzie robil, ale warto go zmierzyc, to samo z TPS-em. [ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2010-01-05 21:27:19 ]


nie rozumiem czego się czepiasz? tak, jakby nabijanie postów miało tu jakieś znaczenie...
po prostu krótko odpowiadam na pytanie, tak jak teraz:

kable WN (generalnie powinno się je wymieniać ze świecami)
  
 
Generalnie kolego masz racje ale nie widze potrzeby skoro jak wyzej napisałem na LPG jest ok, bo gdy by sie działo to na LPG i na PB to w 99% by to były kable...

A mozesz mi kolego wyjasnic dlaczego na LPG chodzi ok jak zimny a na PB sie dusi, szarpie i zamula( nie reaguje na pedał gazu praktycznie) biorąc pod uwage Kable WN??
  
 
nie wiem dlaczego się tak dzieje, ale miałem dokładnie takie same objawy i po wymianie ustały
  
 
obstawiam pompkę, wodę w paliwie i układ paliwowy. Filtr paliwa dawno zmieniałeś?
U mnie np jeden cylinder się wieszał na pb, ale po przełączeniu od razu na lpg, było oki, a znowu szybko na pg i kicha. Wymieniłem kable i świeczki i problem ustał.
  
 
to dla czego na cieplym chodzi??? ha?
  
 
bo przy rozruchu potrzebujesz nominalne parametry (np pompy). Zresztą silnik chodzi na ssaniu, więc i czujnik temperatury też moze mieś znaczenie. A Elpidzi masz jakiej generacji i jak długo na niej jeździsz? Sprawdzałeś kody błędów?

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2010-01-05 22:21:20 ]
  
 
Cytat:
2010-01-05 21:51:25, Wuipe pisze:
nie rozumiem czego się czepiasz? tak, jakby nabijanie postów miało tu jakieś znaczenie... po prostu krótko odpowiadam na pytanie, tak jak teraz: kable WN (generalnie powinno się je wymieniać ze świecami)



Nie czepiam sie, tylko jak cos pisac to z sensem, bo ja bym napisał "opony".

Kolega nie napisał n awet czy silnik SZARPIE czy sie MULI bo to dwie rozne sprawy.
Jesli szarpie znaczy ze nie dostaje iskry, jakies przerwy w układzie zapłonowym wtedy praca silnika bedzie przerywana, jesli tak jest to najprawdopodobniej przewody, wtedy Twoja odp była z sensem i blisko.

Ale jesli sie muli, znaczy ze ma braki w paliwie lub w układzie elektronicznym wtrysku jakies błedy.
Wtedy swiece nic do tego nie maja, gdyz iskra albo jest albo jej nie ma, bez iskry samochod nie pojedzie, a znowu to sie przekłada na szarpanie.
  
 
Cytat:
2010-01-05 22:37:37, Magik123 pisze:
Nie czepiam sie, tylko jak cos pisac to z sensem, bo ja bym napisał "opony".


tylko że w tym wypadku 'opony' nie miałyby sensu, a świece a i owszem
  
 
Cytat:
2010-01-05 22:37:37, Magik123 pisze:
...Ale jesli sie muli, znaczy ze ma braki w paliwie lub w układzie elektronicznym wtrysku jakies błedy. Wtedy swiece nic do tego nie maja, gdyz iskra albo jest albo jej nie ma, bez iskry samochod nie pojedzie, a znowu to sie przekłada na szarpanie.


albo kwestia powietrza i ciśnienia powietrza i paliwa...
  
 
Silnik to 1.4 CVH monowtrysk. Szarpac to szarpie owszem ale od biegu gdy np jade na drugim biegu ja mu daje gaz zeby zwiekszył prekdosc a on nie chce wejsc na obroty dopiero po jakims czasie wejdzie i szarpie od biegu bo brak predkosci na danym biegu do tego doprowadza. Precyzujac to to po prostu nie chce wchodzic na obroty. NP. rano odpalony chodzi zejdzie z ssania i chce ruszyc ruszy ale chce przyspieszyc nie ma siły, tylko stopniowo moge przyspieszac... czyli delikatnie gazu dodajac, jechałem wczoraj jade dwójka z 20 na godzine daje gazu a on sie muli i nie zauwazyłem a prawie juz do deski wcisłem dopiero pozniej jakos sie bujnał ale to i tak nie to a na LPG normalnie... jezeli to pomoze w problemie to czasami wieszaja mi sie obroty albo wolno z nich schodzi ale ten temat to inny, przyzwyczaiłem sie do tego...
  
 
Oooo widzę,że nie jestem sam z tym samym problemem i silnikiem z LPG...rozwiązanie zdaje się być jedno...wywalenie instalki LPG..tak tak wywalenie LPG...

-----------------
#1677


Escort już zezłomowany...:/ Foka też, teraz Foka MK3 1.6TDCi 115KM