[MKV]-[MKVII] RS2000 2.0-N7A Cały czas błąd nr.29 Przyczyna?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po odczytaniu kodów błędów silnika wyskakuje mi tylko jeden błąd - 29 ( Sonda lambda 2 - Uszkodzona sonda lub za bogata mieszanka )

Podejrzewam że leje wtryskiwacz na 2 lub 3 cylindrze (sonda nr2 jest od 2 i3 cyl.)

Sonda raczej nie jest uszkodzona ponieważ :
1. najpierw została zamieniona na drugą (błąd sie powtórzył)
2. następnie zaminiłem ja miejscami z sondą nr.1 i dalej wywala kod błędu 29.

Nie ma również przerwy w obwodach elektrycznych sond lambda między złaczami sond a sterownikiem silnika.

Czy w związku z tym istnieje prawdopodobieństwo że leje wtrysk na 2 lub 3 cylindrze ??? A jesli nie to czym może być jeszcze spowodowany ten błąd. Zanim zdemontuję listwę wtryskową chciałbym sie upewnić.


[ wiadomość edytowana przez: Chromy dnia 2010-01-09 00:04:08 ]

[ wiadomość edytowana przez: Chromy dnia 2010-01-09 00:05:10 ]
  
 
Podmien wtryski z 2i3 na 1i4 . Nie musisz wyjmowac listwy do tego.
  
 
Cytat:
2010-01-05 16:55:11, Seba pisze:
Podmien wtryski z 2i3 na 1i4 . Nie musisz wyjmowac listwy do tego.



a da rade je wyciagnąć z listwy bez ściągania kolektora?? troche ciasno tam jest.
Kiedys z 1.8 16V chciałem wyciągnąć wtrysk na listwie któa był sćiagnięta z auta i lekko nie było
  
 
wtryski są takie same w 1.6 16v i RS?

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
katalizator masz drożny?
A po zmianie sondy resetowałeś kompa?
  
 
Cytat:
2010-01-05 17:03:05, Chromy pisze:
a da rade je wyciagnąć z listwy bez ściągania kolektora?? troche ciasno tam jest. Kiedys z 1.8 16V chciałem wyciągnąć wtrysk na listwie któa był sćiagnięta z auta i lekko nie było


Ja zmienialem ostatnio ,ale ten na pierwszym cylindrze - poszlo ok,na pozostalych jest mniej miejsca na klucz by sruby odkrecic ,ale powinno pojsc. Urzyj WD czy czegos podobnego by oringi sie namoczyly i poszly ze "slizgiem"
  
 
Cytat:
2010-01-05 17:30:48, surec pisze:
katalizator masz drożny? A po zmianie sondy resetowałeś kompa?



Katalizatora to ja nie mam ;P Poza tym jedna sonda jest OK a tylko druga pokazuje za bogatą mieszankę
Po każdym prawidłowym zczytaniu kodów błędów są one kasowane. Poza tym osobno są wyświetlane kody stałe i kody które były wychwycone jednorazowo podczas ostatnich 40 uruchomień silnika (tak gdzieś na forum wyczytałem) No i po kodzie 60 jest robiony test któyc chyba trwa z 10 minut i wychodzą wszsytkie obecne błędy

Cytat:
Ja zmienialem ostatnio ,ale ten na pierwszym cylindrze - poszlo ok,na pozostalych jest mniej miejsca na klucz by sruby odkrecic ,ale powinno pojsc. Urzyj WD czy czegos podobnego by oringi sie namoczyly i poszly ze "slizgiem"



Spróbuję Twojej metody seba może uda sie wymontować wtryskiwacze
  
 
Ale kody wywala Ci zanim uruchomisz silnik, na teście spoczynkowym?
Później w drugim teście po kodzie 60 masz też kod 29 i tylko ten?
  
 
Cytat:
2010-01-05 17:48:18, surec pisze:
Ale kody wywala Ci zanim uruchomisz silnik, na teście spoczynkowym? Później w drugim teście po kodzie 60 masz też kod 29 i tylko ten?



Tak kod 29 jest zanim uruchomie silnik i kod 29 jest tez jak silnk chodzi po odzie 60. wyskakuje na przemian 29 i 70. Raz mi sie zdazylo 42 (MAP sensor - nie włąsciwy sygnał) ale to tlyko raz i raczej nie ma związku z jedną sondą. Poz tym auto na wolnych obrotach nierówno pracuje (trzepie silnikiem)
  
 
A właśnie chciałem spytnąć o 42, a nie zasysa Ci nigdzie powietrza (zwłaszcza na wtryskiwaczach i kolektorze)?
  
 
Cytat:
2010-01-05 18:34:55, surec pisze:
A właśnie chciałem spytnąć o 42, a nie zasysa Ci nigdzie powietrza (zwłaszcza na wtryskiwaczach i kolektorze)?



Chmmm, no też jest taka opcja. ALe ten błąd był tylko raz (przy jednym z pomiarów) i nie powtórzył sie wiecej
A tak wywalało by ten bład non stop. A samochód chodzi nierówno cały czas.
Ale też wezmę to pod uwagę bo może się potwierdzić.
  
 
Jakbyś chciał np na podmiankę jakieś wtryski to daj znać, mam całą listwe
  
 
Cytat:
2010-01-05 20:02:59, djtados pisze:
Jakbyś chciał np na podmiankę jakieś wtryski to daj znać, mam całą listwe



Jak sprawdzę swoje (bo jeszcze ich nie wyciagałem) to się jeszcze odezwę
  
 
Radze wyjac cala listwe wtryskowa, jest tylko na 2 sruby i zajmie 2minuty i wymień uszczelko pod listwa w sumie 4szt.
  
 
Cytat:
2010-01-06 22:52:50, MarkkoMartin pisze:
Radze wyjac cala listwe wtryskowa, jest tylko na 2 sruby i zajmie 2minuty i wymień uszczelko pod listwa w sumie 4szt.


i 16 uszczelek na wtryskiwaczach (w ASO po 7pln/szt)...
  
 
Witam
Kolego napisałeś że nie masz katalizatora a co masz w jego miejsce?? Coś mi się wydaje że właśnie brak katalizatora powoduje taki błąd i raczej nie trzeba kombinować z wtryskami. Spróbuj poszukać info na temat wycinania kata w autach z dwiema sondami - jest duża szansa że moje podejrzenia się potwierdzą.
Pozdrawiam
  
 
Nie wiem czy wiesz ze RS ma dwie sondy równoległe. Nie ze jedna jest przed katalizatorem a druga za.
Jedna sonda jest na 1 i 4 cylinder a druga sonda jest na 2 i 3 cylinder. To nie ma żadnego związku z katalizatorem.
Zamiast kata mam strumienicę łuskową (głównie tylko dlatego żeby cos było na ewentualny przegląd)