Przywitanie i proszę o radę

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam serdecznie Klubowiczów!!!!!!!! właśnie do Was dołączyłem i cieszę się z tego powodu!!!pozdrawiam (mam problem z układem chłodzenia w moim espero, w skrócie to bedzie tak: na wysokich obrotach obieg płynu chłodniczego jest ok,gdy tylko obroty spadają do 950 to płyn wywala mi ze zbiorniczka wyrównawczego,co moze byc powodem???(uszczelka pod głowica wymieniona)

[ wiadomość edytowana przez: Gendi dnia 2010-01-08 21:28:46 ]
  
 
Witamy witamy.

Ale nie chcę Ciebie straszyć, żebyś nie uciekł za szybko, bo jak nasza wspaniała Mod to zobaczy to może nie być za bardzo zadowolona A do powitań jest specjalnie założony wątek: Tu się witamy nowi klubowicze


[ wiadomość edytowana przez: Michal7e91 dnia 2010-01-08 21:30:41 ]
  
 
już wiem wiem juz się przywitałem
  
 
a jak ją usunąć?
  
 
Jakoś mi dwa razy wyświetliło Mod usunie cały temat
  
 
Nic się nie martw, pojawi się Marzena to posprząta

A co do twojego problemu, to nie wiem czy dobrze zrozumiałem.
Przelewa Ci płyn w zbiorniku na wolnych obrotach?
Przyznam, że pierwszy raz słyszę o takim przypadku, no ale człek uczy się przez całe życie.

Pomyślę, może coś mi przyjdzie do głowy i później coś naskrobie.

Ale tak prawdę powiedziawszy, to skoro robiłeś u jakiegoś mechanika głowicę, to powinieneś odebrać sprawne autko.
Jedź z reklamacją za spapraną robótkę.

PS.
Witaj w naszych skromnych progach!
  
 
chodzi o to ze na wolnych obrotach płyn wywala mi góra takie jest ciśnienie !!! a jak dodam gazu to jest normalny obieg i nic sie nie dzieje,nie wiem o co chodzi

[ wiadomość edytowana przez: Gendi dnia 2010-01-08 21:59:50 ]
  
 
to jest moje drugie espero,poprzednie było 1,5 bez gazu i nic sie nie działo teraz siostra nim jeździ i jest zadowolona,a ja mam 1,8 CD z gazem i nie moge dojść do ładu z nim,a autko bardzo się podoba mi

[ wiadomość edytowana przez: Gendi dnia 2010-01-08 22:06:51 ]
  
 
Chcesz powiedzieć, że wylewa się przez zakręcony korek?
Przepełnia zbiornik?
  
 
Wydaję mi się, że dzieję się tak jak jest coś z uszczelką pod głowicą. Wtedy powstaje duże ciśnienie i wylewa przez korek, ale oczywiście mogę się mylić.
  
 
nie nie!!!po prostu odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy bo myslałem ze obiegu nie ma (pąpe wody zmieniałem razem z rozrządem)i wtedy jak troche silnik pochodził na wolnych obrotach to zaczęło górą wywalać i to z dużą siłą a jak dodałem gazu to wszystko wracało do normy nic sie nie działo
  
 
Do zbiornika od góry dochodzą dwa węże powrotne.
Jeden jest z małego obiegu płynu, a drugi to powrót z chłodnicy.

Zapewne jak odkręciłeś korek to zobaczyłeś duże ciśnienie płynu z powrotnego krućca.
Jeśli nie wywala Ci płynu przy zamkniętym zbiorniku to wszystko jest oki.

Napisz jeszcze jak masz podłączony parownik.
  
 
dobrze że wspomniałeś o parowniku(z pamieci nie wiem jak jest podłaczony,ale jutro mogę sprawdzić i przekarze)nieraz zdarza mi sie ze zamarza parownik i jest klapa,nie wiem czym to było spowodowanie
  
 
Cytat:
2010-01-08 21:40:46, Gendi pisze:
a jak ją usunąć?


Ją czyli - mnie , czy post?
  
 
Cytat:
2010-01-08 21:56:26, Michal7e91 pisze:
Jakoś mi dwa razy wyświetliło Mod usunie cały temat


Nie usunie tematu, tylko usunęła zdublowany post
P.S.
Gendi - staraj sie pisać poprawną ploszczyzną
  
 
Cytat:
2010-01-08 23:28:44, mifinka pisze:
Nie usunie tematu, tylko usunęła zdublowany post P.S. Gendi - staraj sie pisać poprawną ploszczyzną


Marzenko ...a co to jest ploszcyzna ??










P.S. spokojnie możesz usunąć to co napisałem i siem skorygować ..Pozdrufka!

[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2010-01-08 23:43:23 ]
  
 
Od mifiego - jak odkręcisz korek od zbiorniczka wyrównawczego, to dodaj gazu ręcznie przepustnicą - i obserwuj!
Jak puścisz przepustnicę, jak silnik zejdzie z obrotów i zacznie wywalać płyn ze zbiorniczka, to według mnie wina uszczelki pod głowicą, a to, że była wymieniana niczemu nie dowodzi, mogła paść drugi raz!, może też być pęknięta głowica! Tego nie życzymy!
  
 
przyczyn może być kilka:
- uszczelka PG
- pęknięta głowica
- uszkodzona pompa wody (urwany wirnik)
- zgniecione/zagięte przewody
- najbardziej prozaiczna - zapowietrzony układ

i na tym ostatnim bym się skupił, zwłaszcza że jak piszesz masz źle wpięty parownik - może tworzą się bąble powietrza i płyn nie krąży należycie
  
 
Cytat:
2010-01-08 23:39:35, bogdan1 pisze:
Marzenko ...a co to jest ploszcyzna ?? P.S. spokojnie możesz usunąć to co napisałem i siem skorygować ..Pozdrufka! [ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2010-01-08 23:43:23 ]


Sorry nie edytowałam i nie poprawiałam - okulary
Teraz edutuję: w tym poście nie użyłam "ę" w słowie "się" wybacz "mea culpa"
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: mifinka dnia 2010-01-08 23:52:39 ]
  
 
ja miałem podobny przypadek, mianowicie po wymianie uszczelki pod głowica silnik na niskich obrotach przegrzewał się, natomiast po dodaniu gazu schładzał sie. wina była warsztatu w którym wymieniali uszczelkę - zapomnieli odpowietrzyć układ chłodzenia