[MKV] Swap z 1.4 na 1.3 z MKVI. Co będzie potrzebne?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie.

Dziś zatarłem niestety silnik w swoim esiaku... mam aktualnie 1.4 CFI w moim MKV. Mam na części esa MKVI 1.3 na mono wtrysku. Chcę przerzucić ten silnik do swojego... Wiem że będę musiał zmienić kompa, sam silnik i osprzęt. A czy wie ktoś czy wiązka silnika może zostać i skrzynka bezpieczników ? Na jakie przeszkody mogę napotkać po drodze ? Od razu mówię że przerzucam cały komplet, razem ze skrzynią. Podejdzie pod półośki ? Czy coś będę musiał zmieniać ? Chłodnica zostaje ? Pomóżcie... bo używam autka na codzień i niestety nie mogę zostać bez... Mam max dwa dni na przekładkę, a nigdy silnika nie przekładałem... pojęcie ogólne mam

[ wiadomość edytowana przez: Quler dnia 2010-01-13 18:58:40 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-01-13 22:32:26 ]
[ powód edycji: uściślenie tematu ]
  
 
mocowania łap silnika są inne w przypadku silnika 1.3
tzn. 1.3 ma troche inne mocowania niż 1.4
  
 
Aha... czyli rozumiem że lepiej sobie darować tą przekładkę bo to ingerencja w mocowania łap tak ?
  
 
Powinno się dać bez problemów każdy jeden silnik pasuje pod maskę z tym że będziesz musiał przeżucić dokładnie wszystko co jest z przodu, nie wiem jak z półosiami mogą być te same a mogą być ciut cieńsze i wpadną ci w piasty.
  
 
Dobra w takim razie przerzucę wszystko. Łacznie z wiązką silnika itp itd. A tak w ogóle to co warto sprawdzić jak już będę miał silnik na wierzchu ? Jakie uszczelki warto wymienić ? Bo nie chce się ponownie bawić w rozbieranie itd... zrobić raz, a dobrze...

Jak na razie to moja lista zakupów:
-świeczki
-kable wn
-olej
-filtr oleju/powietrza/paliwa
-uszczelka pokrywy zaworow + regulacja
-koncentrat układu chłodniczego

co do tego jeszcze ? Jakieś uszczelki wydechu może ?
  
 
Cytat:
2010-01-13 20:51:08, Quler pisze:
Dobra w takim razie przerzucę wszystko. Łacznie z wiązką silnika itp itd. A tak w ogóle to co warto sprawdzić jak już będę miał silnik na wierzchu ? Jakie uszczelki warto wymienić ? Bo nie chce się ponownie bawić w rozbieranie itd... zrobić raz, a dobrze... Jak na razie to moja lista zakupów: -świeczki -kable wn -olej -filtr oleju/powietrza/paliwa -uszczelka pokrywy zaworow + regulacja -koncentrat układu chłodniczego co do tego jeszcze ? Jakieś uszczelki wydechu może ?

Jak już koniecznie chcesz to zobacz w jakim stanie masz simmering na wale od strony skrzyni i simmeringi na półosiach do reszty bez problemu się dostaniesz jak coś będzie nie tak.
  
 
No i samochód na kanale... dziś spędziłem przy nim kila godzin i... elektryka się różni.. nie znacznie ale się różni. Przewody chłodnicze są zupełnie inne i chłodnica z tego co widzę też. Ogólnie bardzo przyjemna robota... ale... no właśnie jest zawsze jakieś ale... tu się coś urwie... tam się rozleci... i mnie się rozleciał.. a właściwie pękł taki... hmm jak to nazwać... to jest od podciśnienia przy serwie hamulcowym... wkłada się na to przewód... i zdjąłem przewód ale to coś pękło... da się to wymienić ? czy trzeba całe serwo ?
  
 
Cytat:
2010-01-14 16:41:49, Quler pisze:
No i samochód na kanale... dziś spędziłem przy nim kila godzin i... elektryka się różni.. nie znacznie ale się różni. Przewody chłodnicze są zupełnie inne i chłodnica z tego co widzę też. Ogólnie bardzo przyjemna robota... ale... no właśnie jest zawsze jakieś ale... tu się coś urwie... tam się rozleci... i mnie się rozleciał.. a właściwie pękł taki... hmm jak to nazwać... to jest od podciśnienia przy serwie hamulcowym... wkłada się na to przewód... i zdjąłem przewód ale to coś pękło... da się to wymienić ? czy trzeba całe serwo ?

Zapewne chodzi ci o taki plastik z wężykiem wciśnięty w serwo? Tak to da się wyjąć i wymienić
  
 
I teraz bardzo proszę o pomoc. Wszystko odłączone... wg. książki WKŁ mam silnik wyjąć od spodu... tylko nie wiem jak poodkręcać łapy żeby bezkolizyjnie wyszło. przednią łapę skrzyni wiem jak odkręcić, prawą tylną silnika też wiem... ale lewą tylną skrzyni nie... tam jest łapa na łapie... wzmocnienie na wzmocnieniu... ciężko dojść do tego co najpierw odkręcić...
  
 
Cóż, wiele się nie zmieniło, bo nie miałem windy do silnika. Teraz już mam i znowu biorę się do roboty. Pomoże ktoś z tą łapą z tyłu ? Da radę wyjąć cały zestaw górą ?

Aha i jeszcze pytanie mam, czy w endura-e był przepływomierz ? i czy jeśli był, to czy jest on niezbędny ?
  
 
Da się, ja swój wyciągałem górą i co najlepsze 1.8 razem ze skrzynią też wpakowałem górą.
  
 
Ok, a możesz trochę naświetlić co zdemontować by było łatwiej ? Przepraszam że zadaje takie głupie pytania, ale nie chce czegoś uszkodzić bo nie mam na to żeby kupować co chwile coś heheheh. Aha co do przepływomierza to już wiem. Musi być.

Co do osprzętu to co jeszcze muszę kupić ? EEC IV ? EDIS ? Rezystor wtrysków ?