[MKVI] Trzęsie autem na wolnych obrotach i przy jeździe.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, jestem posiadaczem Escorta rocznik 1994, silnik 1.8 benzyna 16V. Jest to Escort Sedan, nastepca Oriona. Problem jest taki, że auto się trzęsie na wolnych obrotach, drga kierownica, lewarek też, czuć to pod nogami na podlodze oraz na plecach przy opieraniu sie o fotel. Jednym słowem całe auto drży. Przy prędkości ok 100 km/h lewarek tak mocno się trzęsie jak wibrator i wprawia w drganie plastiki przy tunelu środkowym. Wszystkie poduszki, dwie skrzyni i jedna silnika, zostały niedawno wymienione na nowe. Mam też nowe świece oraz przewody, mam roczne sprzęgło, docisk i łożysko oporowe. Co by było mało, łożysko w każdym kole też jest wymienione.
Proszę Was bardzo o pomoc bo już nie wiem co mam robić. Na częsci razem z robocizną dałem już ok 1200 zł. Pomóżcie...

[ wiadomość edytowana przez: misdroj dnia 2010-01-19 17:55:36 ]

[ wiadomość edytowana przez: misdroj dnia 2010-01-19 17:59:04 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-01-22 00:01:27 ]
[ powód edycji: Pisz MKVI a nie MK VI - szukajka łapie wyrazy pow. 3 znaków ]
  
 
hmm jest opcja że masz gdzieś lewe powietrzę, ja tak miałem jak mi spadł wężyk po prawej stronie silnika w dolnej jego części ( nie pamiętam jak się nazywa i do czego idzie) ;p Też się całe auto trzęsło jak sam skurczysyn ;p
Ale na forum wcześniej na 100% o tym było
  
 
Powiem tak: nie posiadam tej rury dolotowej do filtra powietrza która chyba powinna mieć początek z przodu pod maską a koniec właśnie przy filtrze. Ale czy to by miało jakiś związek ? Nie mam tej rury od ponad roku a auto zaczęło drżeć pózniej.
  
 
poduszki oryginalne czy zamienniki ?? rozumiem ze nowe
  
 
Poduszki zamienniki, lecz przed ich wymianą też tak samo drgało. Zmiana nic nie dała. Wyczytałem gdzieś, że mogą to być wtryski. Możliwe to, żeby całą budą trzęsło ?
  
 
lewe powietrzna o-ringach wtryskiwaczy ewentualnie na uszczelkach przy kolektorze dolotowym może powodować telepanie się budy na wolnych obrotach, ale to się objawia tak jakby nierówna praca silnika chociaż obroty stoją w miejscu, mam tez z tym problem tylko czekam az sie poprawia warunki atmosferyczne żeby wymienić te uszczelki, tylko ze u mnie te objawy występują tylko na wolnych obrotach,
to telepanie podczas jazdy to występuje tylko przy określonej prędkości czy na każdym biegu przy określonych obrotach?

[ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2010-01-19 20:39:58 ]
  
 
Telepie autem tzn trzęsie się kierownica i gałka zmiany biegów m.in przy każdym biegu i na każdej prędkości. Im wyższe obroty silnika tym bardziej trzęsie.
  
 
no to na mój gust coś z zawieszeniem silnika i skrzyni, ewentualnie półosie, a mechanik co na to powiedział ?? tylko ze półosie nie maja nic do wolnych obrotów

[ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2010-01-19 20:50:42 ]
  
 
Właśnie chodzi o to, że jakby były półosie to by nie trzęsło na postoju bo wtedy one nie pracują (tak powiedział). Silnik siedzi bardzo sztywno, można by postawić pełną szklankę wody na nim i nic by się nie wylało, nawet przy dodawaniu gazu. Mimo to, trzęsie całą budą.

A jeszcze takie spostrzeżenie: gdy przygazuję lekko auto to przy spadaniu obrotów, spadają one do wartości ok 800 i po ulamku sekundy podnosza sie na normalne wartosci ok 900-950. I tak jest tylko w tym przypadku.

[ wiadomość edytowana przez: misdroj dnia 2010-01-19 20:57:57 ]
  
 
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz: Gdy auto jest zimne i podczas odpalania mam wciśnięte sprzęgło, to po odpaleniu auto zachowuje się normalnie, dopiero gdy puszcze sprzęgło (nie ma znaczenia czy powoli czy od razu) to auto dostaje bardzo dużych wibracji, gdy ponownie wcisne sprzęgło jest spokój. Tak jest tylko na zimnym silniku, gdy silnik jest już cieply takie objawy nie występują. Czy może to mieć związek z rozpadającą się już skrzynią czy może koło zamachowe?