[OGÓLNE] Odpalanie auta z pilota-jak to zrobić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, dzisiaj kiedy odpaliłem sobie auto pół godziny przed wyjazdem i wsiadłem do cieplutkiego samochodu pomyślałem że dobrze było by gdyby nie trzeba było wychodzić z domu
Kiedyś widziałem że znajomy tak odpalał auto zanim wyszedł z domu i miał zagrzane jak już wsiadał.


Tak więc pomyślałem że fajnie by było mieć coć takiego bo na webasto mnie nie stać. Centralke od sterowania centralnym zamkiem mam. Jest tam jeden wolny przycisk którego nie używam i tak myślałem żeby coś takiego zrobić żeby uprzyjemnić sobie przyszłą zim ę.

Wiem że potrzebuję przekaźnik który poda + aby zapłon był cały czas włączony i przekaźnik który na parę sekund włączy rozrusznik(może obyło by się bez gdyby długość impulsu ze sterownika była wystarczająca) lub przekaźnik który go włączy i wyłączky kiedy silnik zacznie pracować. Do tego nie wiem czy ten jeden przycisk mi wystarczy, czy do zapłonu i rozrusznika nie będą potrzebne osobne przyciski.


Robił kiedys ktoś coś takiego? Wszelkie informacje jak najbardziej się przydadzą.



Oczywiście na razie nie wspominam o czujniki biegu jałowego i zaciągniętego hamulca ręcznego co było by warunkiem odpalenia.


[ wiadomość edytowana przez: coastbasse dnia 2010-01-23 23:44:00 ]

[ wiadomość edytowana przez: coastbasse dnia 2010-01-24 00:08:04 ]
  
 
Myślę że rzecz do zrealizowania. Odnośnie odpalania można by to zrobić na dwa sposoby:
1. Tak długo jak przytrzymamy guzik w pilocie tak długo będzie działał rozrusznik (przydatne gdy auto jest zimne i nie chcę zapalić)
2. Guzik załącza zapłon i jednocześnie układ czasowy RC który steruje pracą przekaźnika załączającego rozrusznik.

Trzeba by dorwać schemat centralki do pilota. Najprawdopodobniej trzeci przycisk załącza "masę". Trzeba dorwać schemat stacyjki. Jak pamiętam dochodzi do niej ok 5-6 przewodów. Wiedzieć jak je połączyć. Które są od zapłonu, które od rozrusznika. Połączyć to jakoś z przekaźnikami oraz ewentualnie układem czasowym.
  
 
Schemat tego sterownika gdzieś mam a schemat stacyjki sie znajdzie. Bardziej myślę nad drugim sposobem. Do przyszłej zimy mam czas


[ wiadomość edytowana przez: coastbasse dnia 2010-01-24 00:27:11 ]
  
 
Można by też zamiast układu czasowego do rozrusznika. Zrobić klucz na paru tranzystorach, który "wykrywał" by (np z czujnika położenia wału) czy silnik już się zapalił i wyłączał by rozrusznik.
Choć rozwiązania takie jak to i powyższe wydają się być proste, to w rzeczywistości nie jest to takie łatwe do zrealizowania.
Myślę za najprościej było by to tego zatrudnić jakiś mały mikroprocesor i spiąć go z paroma przekaźnikami.
Co do ogólnej idei jak by to wszystko miało działać, mogę pomóc. Jednak do napisania programu potrzebny by był ktoś bardziej doświadczony.
  
 
poszukaj na allegro, bylo swego czasu cos takiego i to raczej nie bylo drogie
  
 
Ciekawe tylko jak takie coś radzi sobie z immobiliserem ?
  
 
nie radzi
zostawiasz kluczyk w stacyjce.
  
 
Nie mam immo Czytałem że z immo jest całkiem inna i o wiele gorsza sprawa. Ogólnie jest to do zrobienia bez skomplikowanych układów. Tylko na razie nie mam pojęcia gdzie znaleźć odpowiednie przekaźniki. Na allegro tą są chyba zwykłe sterowniki centralnego zamka takie jaki ja kiedyś kupiłem i mam zamontowany u siebie.
  
 
to jeszcze do calego zestawu przydal by sie jakis czujnik ktory widzi czy samochód jest na luzie no chyba ze masz juz wrodzone ze nie zostawiasz samochodu na biegu tylko na recznym
  
 
Zazwyczaj zostawiam na ręcznym, więc to mnie na razie nie interesuje. W razie czego można zrobić za pomocą kontaktronów układ który by widział czy samochód jest na biegu czy na luzie. Ale na razie interesuje mnie tylko sam układ zdalnego odpalania.