[MKVI] 1.6 16V Zrobiłem zwarcie - gaśnie na wolnych obrotach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Ostatnio zrobiłem małe zwarcie w moim autku (kurde ale głupota ). Spaliłem alarm i nie mogłem odpalić autka. W warsztacie zlutowali pare kabli ale po odpaleniu silnik nie ma wolnych obrotów i od razu gaśnie. Chodzi jedynie na podciągniętej lince gazu. Podobno to komputer ale nie mam pojęcia. Ma ktoś może jakieś pomysły co poszło?

[ wiadomość edytowana przez: ulianka7777 dnia 2010-01-24 10:13:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: ulianka7777 dnia 2010-01-24 10:32:46 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-01-24 16:57:57 ]
[ powód edycji: Poprawienie prefiksu - używamy cyfr rzymskich + uśc. tematu ]
  
 
Ulianka, w tytule wątku musisz napisać [mk6] i jako temat gaśnie na wolnych obrotach 1.6 16V.
Na dole masz edycja.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
A ty jak myślisz Kleszczak? Podobno komputer odpowiada za regulacje obrotów. Kurcze nie mam pojęcia co się stało. Tak dużo rzeczy mogło się popsuć. Ale cała elektryka jest i iskra też
  
 
wstaw jeszcze tak[mk6]
Nie wiem czy to komputer, mogło coś się w nim spalić innego, może ktoś w okolicy jest z takim silnikiem to kompa na podmiankę byś wziął, niech ktoś jeszcze się wypowie.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
jeśli było zwarcie to na pewno coś z kompem ale dla pewności zrób tak jak Kleszczak mówi znajdz kogoś na podpinke by sprawdzic czy aby na pewno on może też coś z przepływomierzem
  
 
No tak ale ten escort musi być z takim samym silnikiem? Bo jak patrzyłem na allegro to jest trochę tych komputerów ale nie znalazłem o takich samych numerach jak mój
  
 
A czy ktoś może napisać za co odpowiada komputer w escorcie?
  
 
Cytat:
2010-01-24 11:57:07, ulianka7777 pisze:
A czy ktoś może napisać za co odpowiada komputer w escorcie?



Dawkowanie paliwa, pobiera sygnały ze wszystkich czujników, steruje chyba tez zapłonem i krokowcem. Ale pewności to nie mam.

Gdzie dokładnie było zwarcie zrobione?

Najlepiej by było podpiąć komp dobry i sprawdzić, może być tak, ze któryś czujnik się popsuł.
  
 
No wstyd się przyznać ale chciałem zmienić akumulator i nie spojrzałem gdzie + a gdzie - i stało się. Wprawdzie chwilka ale straty są. Okazało się że ten nowy akumulator trzeba było obrócić żeby klemy pasowały. Nie miałem o tym pojęcia ale teraz to zapamiętam to do końca życia
  
 
Napisze jeszcze że pali normalnie ale jak się nie trzyma pedału gazu to momentalnie gaśnie. Dlatego ma podciągniętą linke gazu żeby chodził. Kurcze trzeba coś wymienić tylko CO?
  
 
Ja bym poszedł za radą Kleszczaka, i załatwił skądś kompa na chwile. Jak to nic nie da myśleć dalej trzeba. Niestety mieszkasz dość daleko...
  
 
Komp faktycznie steruje wieloma rzeczami a podczas złego podłączenia mogłeś spalić. 1.6 16V były takie same więc komp będzie pasował ale musi być z 1.6 16V

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
A może silnik krokowy? Co wy na to?
  
 
Cytat:
2010-01-24 16:13:56, ulianka7777 pisze:
A może silnik krokowy? Co wy na to?



Zaczął bym raczej od kompa. Możliwości jest sporo, ale komp wydaje mi się bardziej prawdopodobny. Chyba ...
  
 
silnik krokowy (błędnie tak nazywany) sterowany jest z komputera za pomocą impulsów o przebiegu prostokątnym. Częstotliwość tych impulsów odpowiada za jego położenie w dolocie. Mogłeś spalić tylko obwód w kompie odpowiedzialny za sterowanie krokowcem. Podmień kompa to się przekonasz Możesz jeszcze miernikiem zmierzyć napięcie na krokowcu...
  
 
Po czymś takim powinieneś zacząć od porządnie przeprowadzonej adaptacji kompa - jeżeli to nie pomoże to wtedy podmiana na inny (wersja taka sama jak Twój, chyba, że chcesz się bawić w pinologię - np. taką jak w przypadku podpinania kompa od auta z imo do takiego bez imo)
A jak wykonać adaptację komputera powie Ci Wyszukiwarka
 
 
Chwila, spokojnie z tym spaleniem kompa Wbrew pozorom EEC jest dobrze zabezpieczony

Najpierw pytanie podstawowe - czy po włączeniu zapłonu pompa paliwa ustaje, czy pracuje cały czas ? Jeśli cały czas, to faktycznie usterka EEC, ale możliwe, że tylko dioda jedna z kilku poleciała
  
 
To ja sie podepne... U mnie tak samo od wczoraj brak wolnych obrotow, czyli po odpaleniu gasnie, zatrzymam sie gasnie, wcisne sprzeglo bez dodania gazu gasnie.
Właśnie wczoraj popoludniu wymienilem lambde bo palil jak smok i kopcil niesamowicie, wyczyscilem slynny zaworek odpowietrzenia skrzyni, wyczyscilem krokowca (nowy, oryginalny ma 3 miesiace) , i swiece z sadzy. Po tym wszystkim escorcik zaczal chodzic jak trzeba, przyspiesza jak nigdy, obroty nie wariuja i jezdzi bardzo plynnie, wole obroty tez byly idealne zadnych drgan. Niestety po paru godzinach wolne obroty prestaly istniec no moze raz na jakis czas pochodzi pol minuty na 200 obrotów i gasnie, do tej pory nic nie znalazlem Komputer resetowany, zadnych zwarc i kombinacji przy instalacji nie bylo. Moze wiazka idaca do krokowca gdzies jest przerwana? do krokowca ida 2 zielone przwody, na jednym przy odpalaniu pojawia sie 12V na drugim nic, nie wiem czy to dobrze.