MotoNews.pl
2 Przegrzewanie sie samochodu przy 130 (24254/18)
  

Przegrzewanie sie samochodu przy 130

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Od jakiegoś czasu miałem problem z przegrzewaniem sie samochodu, po przekroczeniu magicznej predkosci 130 silnik zaczynał drastycznie sie grzać co nie jest dla niego za zdrowe.
Wymieniłem płyn chłodzący, pompe wodną i wyplukałem czły układ chłodzący a silnik jak sie grzał tak sie grzał ( informacja z ASO nie zalewać silnika czystm koncentraem bo wam pompa wodna sie rozleci).

Rozwiązanie mproblemu okazał sie filtr paliwa. Wymiana zlikwidowała problem grzejącego sie silnika.
  
 
Ha - tez mam ten problem tylko przy wyzszej predkosci. Plukanie chlodnicy i wymiana plynu chlodzacego nie pomogly (nawet watek w tej sprawie zakladalem).
Filtr paliwa - hmmmmmmmmmmmm - ja jezdze na gazie, niby filtr tez tu jest ale czy wymiana pomoze ?????
Zreszta po krotkim testowaniu w piatek na autostradzie na benzynie tez sie grzeje.
  
 
Deno wymień filtr gazu....
A w zasadzie co ma do tego filtr benzyny? ...... to by chyba musiał silnik mniej jej dostawać albo cóś.....
  
 
Cytat:
2003-09-01 09:23:08, Many pisze:
Deno wymień filtr gazu....
A w zasadzie co ma do tego filtr benzyny? ...... to by chyba musiał silnik mniej jej dostawać albo cóś.....


Dobrze kombinujesz silnik dostawał za mało paliwa i sie grzał z powodu zbyt ubogiej mieszanki
  
 
Mam to samo w Karolci. Niedługo wymieniam chłodnice i pompe wodną. Reguluje takze zaplon i gaźnik i wymieniam sprzęgło. Ponoć moze to byc jedna z tych rzeczy (ASO i znajomi dobrzy mechanicy tak mówia). Wierze im na słowo i wymieniam wszystko, bo nie wymieniane od nowości, czyli od 13 lat (266 tys KM). Więc i tak trzeba.
  
 
Iceman: a nie czułeś spadku mocy ? Przy takim zubożeniu mieszanki powinno być czuć, że coś jest nie tak.
U mnie niestety pomogła wymiana chłodnicy, a i tak się cholera lekko podgrzała na chorwackiej autostradzie ( 4,5 osoby, bagażnik full - dupa po asfalcie, dłuuuugi podjazd i 130-140 )
Pozdro.
  
 
Widzisz jakoś nie zabardzo zauważyłem, teraz zaczynam powoli widzieć co potrafi ten silniczek okazuje sie ze spadek mocy postepujący powoli jest słabo zuważalny
  
 
Perzanek już w domciu.........
Dziwne bo w mojej wskazówka temperatury ani drgnie niezależnie czy jade 190 długi czas czy 120... a chłodnica też stara...
  
 
to ja mam chiba zjebany samochod totalnie bo drga i skacze jak glupia.
  
 
U mnie teraz tez jest ok. Temperatura sie nie zmienia nie zależnie od tego jak szybko jade i jak glęboko wciskam pedał gazu
  
 
Mam podobnie tylko przy 140 km/h i okazało się że też w górach przy podjazdach.
Już kiedyś dyskutowaliśmy o tym z Perzanem (tak ze 2 miesiące) i od dzisiaj chyba znam rozwiązanie. Po prostu jakiś mądry inaczej poprzedni użytkownik załozył do 2.0TD chłodnicę z 1,6/1,8 benzyna. A w benzynie chłodnica (sam "ruszt" jest o 50 mm niższy, ok. 40 mm węższy i prawie 2 razy cieńszy (różnie według różnych katalogów: benzyna - 16 mm, 2.0D - 27mm/33mm/34/mm)
Czyli czeka mnie wydatek na nową chłodnicę nie ma ktoś jakiegoś taniego dojścia - bo po wakacjach cierpię na niemiły brak kasy
Znalazłem w Warszawie za 530 zł - wiem że to wcale nie tak dużo (TMP chce prawie 1600 zł ) - ale może ktoś ma jakieś upusty
  
 
A mnie powiedziano ze to moze byc pompa paliwowa. Ludzie o co chodzi. Mechanik mowie ze napewno pompa paliwowa nie ma z tym nic do czynienia. Zasugerowal mi wymiane czujnika temperatury. Ale czy ja wiem. Jak jade ostroznie to jes ok, jak wskakuje na obroty to rosnie. CZY JEST Z NAMI JAKIS PILOT CO MI POMOZE??? RATUNKU DO CHOLERY !!!
  
 
Choroba jasna z tymi przegrzewaniami.....ale pewne jest to że toyota dopuszcza (w carinie... to pewnie w innych też) przy 100 % sprawnym układzie chłodzenia podwyższenie wskazówki z poziomu w przypadkach np ciagniecia campingu albodługich podjazdach... wiekszych obciażeń silnika.
Trudno znaleźć tu granice a przegrzanie nie jest równe przegrzaniu...
Skolei toyota także pisze: w przypadku przegrzania zatrzymać pojazd , wyłączyć silnik.... - ja bym tak w 90% sytuacji na drodze nie zrobił tylko ogrzewanie, wentylator na fulll, zmniejszyc predkość lub zwiekszyć.... jak korek i dawaj po chodniku
  
 
Ale ja do CHOLERY sam jezdze i mam takie same efekty/skutki.
  
 
No i gdzie Ci fachowcy ???
  
 
eheh no to niezle sygeruje uczic to minuta fajeczki dla naszych suuupre rzemislnikow zlotych raczek lub gromkie brawa jak kto woli a tak na pwoznie to nei wiem jak w innych ale w carince zakres normalnej temperatury wg ASO to jest prwie gotowanie sie wody w chlodnicy, czyli jakies 110 120 stopni C, powiedzieli to jest normalka
  
 
Przegrzewanie silnika to bardzo niebezpieczna sprawa powoduje nieodwracalne rzeczy np: trwały spadek mocy silnika i bardzo źle wpływa na elementy dynamiczne silnika jak tłoki pierścienie itd. przyczyna może tkwić w źle funkcjonującym czujniku termopary + niewydolnej przepustowości układu chłodzenia (tworzy się podciśnienie). Jak wiecie termopara to element wykonany z metalu z pamięcią kształtu który prawidłowo się odkształca przy odpowiedniej temperaturze silnika. Proponuje to sprawdzić najlepiej kupić sobie na internecie książkę do obsługi i naprawy swojego modelu toyoty np. 7A-FE lub 4A-FE itd. koszt ok 40-70 zł zależy od modelu. Pompa paliwa??????? Uboga mieszanka ?????? kto to wam naopowiadał???
  
 
adres strony z literaturą fachową do twojego wozu
//sklep.motonews.pl
powodzonka
  
 
Cytat:
2003-09-17 20:00:31, dera pisze:
Przegrzewanie silnika to bardzo niebezpieczna sprawa powoduje nieodwracalne rzeczy np: trwały spadek mocy silnika i bardzo źle wpływa na elementy dynamiczne silnika jak tłoki pierścienie itd. przyczyna może tkwić w źle funkcjonującym czujniku termopary + niewydolnej przepustowości układu chłodzenia (tworzy się podciśnienie). Jak wiecie termopara to element wykonany z metalu z pamięcią kształtu który prawidłowo się odkształca przy odpowiedniej temperaturze silnika. Proponuje to sprawdzić najlepiej kupić sobie na internecie książkę do obsługi i naprawy swojego modelu toyoty np. 7A-FE lub 4A-FE itd. koszt ok 40-70 zł zależy od modelu. Pompa paliwa??????? Uboga mieszanka ?????? kto to wam naopowiadał???



Niewydolność układu chłodzenia wystąpiła by szczegulnie w czasie jazdy z wysoką prędkością obrotową silnika a niską predkością samochodu czyli np. korki ulicznei wieczne ruszanie i posuwanie sie na jedynce. Wzrost temperatury silnik związany z niewydolnością układu paliwowego czyli zbyt ubogą mieszanką występuje w wielu samochodach o czym wiekszość kierowców nie wie. Może prowadzić do stopienia elektrod w świecach i uszkodzenia zaworów, w skrajnych przypadkach do uszkodzenia tłoka.
Zjawisko pojawia sie czesto jako efekt modyfikacji silnika, np zwiekszenie dopływu powietrza poza zakres ustalowy i przewidziany przez komputer sterujący, jak również spadkiem ciśnienia w układzie zasilania paliwem. Czujnik ciśnienia paliwa znajduje sie niestety w pompie paliwa i nie zawsze wykaże ci spadek ciśniena jeżeli zatkaniu ulegnie filtr paliwa.

Poczytaj sobie inne artykuły na temat modyfikacji silnika i zobaczysz jak wiele silników ma dokładany czyjnik teperatury spalin, miedzy innymi dla tego aby wykryć sytuacje kiedy ta temperatura przekracza dopuszczalne normy i może prowadzić do uszkodzenia i przegrzania silnika.
  
 
super, co osoba to opinia. nadal nie wiem o co chodzi.