[MKV]czy podpasuje kolektor ssący od MKVI 1.4 do MKV 1.6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Niezgodnie z regulaminem więc ponownie pytanie
Posiadam wypolerowany kolektor ssący od mkVI wraz z całym osprzętem przepustnica silniczek korkowy listwa wtryskowa od mkVI 94r 1.4
W obecnej chwili jestem w posiadaniu mkV z silnikiem 1.5
Oraz drugie pytani związane z polerowaniem kolektorów od środka czytałem na rożnych forach i różne opinie były tam zawarte czy warto polerować je od wewnątrz ? skro itak mam je wybebeszone
fotki i filmik
darmowy hosting obrazków

film
http://www.youtube.com/watch?v=iwCWyVfnA0E
  
 
krokowiec jest zupełnie inny, porównaj sobie z fotkami z allegro...
kolektora od środka nie wypolerujesz dokładnie raczej...
ciekawi mnie, czym pokrywasz później polerowane alu, coby nie śniedziało?
  
 
surec przyznam się szczerze że nie mam zamiaru niczym pokrywać polerowanego aluminium widziałem efekty malowania luminium po polerowaniu zatracony efekt przy malowaniu proszkowym przy zwykłym malowaniu odchodzi lakier poprzez zbyt gładką powierzchnię malowaną
Ktoś powie ze zaśniedzieje utleni się przez ponad 6 mieś nie zaobserwowałem utleniania się kolektorów które stały na balkonie na parapecie od sierpnia 2009 do zeszłego tygonia jak i zarówno moje ranty felg w motocyklu i lagi które wypolerowałem 2 lata temu ... wystarczy od casu do czasu przemyć i finał ...
foto motocykla i felg
darmowy hosting obrazków
pozatym druga cześć kolektora stoi w garażu rodziców gdzie nie ma ogrzewania ani nic podobnego zrobie fotki jak to wygląda i zapodam ...więc ja jeszcze osobiście sie nie przekonałem aby alu się jakoś specjalnie utleniało
kanały da się wypolerować wszystko jest zależne od techniki .. którą się to robi


[ wiadomość edytowana przez: goblee dnia 2010-01-26 18:44:45 ]
  
 
Jesli ten 1.6 to CVH to pasuje bez problemu, jedynie nie wiem czy z 1.4 nie ma mniejszej srednicy kanałow. Trzeba by porownac. Krokowy, przepustnica, wszystko jest to samo, jedynie srednice moga byc rozne.
  
 
ok może to prymitywne pytanie ale jak poznaj jaki jest silnik ? niewiem czy to ma znaczenie ale na silniku mam symbol efi
  
 
W MK5 nie bylo innych 1.6, EFI oznacza elektroniczny wtrysk, czyli masz 1.6 CVH na wielopunkcie 105KM.
  
 
więc jeśli przełoże dane częśc nie odbije się to negatwnie na moim silniku ?
  
 
Cytat:
2010-01-26 18:57:20, Magik123 pisze:
Jesli ten 1.6 to CVH to pasuje bez problemu, jedynie nie wiem czy z 1.4 nie ma mniejszej srednicy kanałow. Trzeba by porownac. Krokowy, przepustnica, wszystko jest to samo, jedynie srednice moga byc rozne.


Krokowiec w tym na fotkach jest mocowany na 3 śruby, w 1,6 ma 4. Może nie ma to znaczenia, ale róznica jest.
Do tego nie wiem jak z czujnikiem wody...
Najlepiej spytnij Slawasa1, czy uszczelki w 1,4 i 1,6 są takie same...

A co do polerki...to motocyklem nie jeździsz po kałużach, w mrozie, sniegu, błocie, deszczu...i nie masz szczelnej komory silnika w escorcie...Że nie wspomnę, że kolektor nieco się grzeje, ale może rzeczywiście nie jest tak źle...ja tam wolę chromowanie, albo przynajmniej anodowanie
  
 
Cytat:
2010-01-26 21:39:21, surec pisze:
Krokowiec w tym na fotkach jest mocowany na 3 śruby, w 1,6 ma 4. Może nie ma to znaczenia, ale róznica jest. Do tego nie wiem jak z czujnikiem wody... Najlepiej spytnij Slawasa1, czy uszczelki w 1,4 i 1,6 są takie same... A co do polerki...to motocyklem nie jeździsz po kałużach, w mrozie, sniegu, błocie, deszczu...i nie masz szczelnej komory silnika w escorcie...Że nie wspomnę, że kolektor nieco się grzeje, ale może rzeczywiście nie jest tak źle...ja tam wolę chromowanie, albo przynajmniej anodowanie



Surec, przypatrz sie dokładnie na zdjecie, bo ja widze tam krokowy taki jak w 1.4 i 1.6, nie było w CVH krokowego na 3 sruby.
  
 
surec a anodowanie jest niby czymś innym nie polerowaniem ? to to samo lecz polerowanie chemiczne tzw.. a jeszcze nie słyszałem o chromowaniu aluminium a metoda chemiczna sie nie utlenia ? hymmm ciekawa koncepcja
  
 
Cytat:
2010-01-27 04:00:03, goblee pisze:
surec a anodowanie jest niby czymś innym nie polerowaniem ? to to samo lecz polerowanie chemiczne tzw.. a jeszcze nie słyszałem o chromowaniu aluminium a metoda chemiczna sie nie utlenia ? hymmm ciekawa koncepcja


Są felgi chromowane, więc się da...
Anodowanie jest w odróżnieniu od polerowania, odporniejsze na warunki atmosferyczne.
Magik123 - masz rację, chyba za mało wypiłem wczoraj...
  
 
Idziemy troszkę w offtop... niop ale ..


surec Nie słyszałem o metodzie "dyfuzji czasteczek aluminium z chromem"
słyszałem o takim zabiegu ale nie było to aluminium takie jak jest używane do produkcji felg, miało jakieś specjalne domieszki innych metali i wyglądało bardzo ciemno grafitowe. Więc żeby skutecznie (trwale)pochromować felgi musiałbyś je najpierw sam sobie odlać z takiego materiału. Po drugie sam proces chromowania tradycyjnymi metodami wygląda następująco (podam przykład dla stali): polerowanie, wytrawianie (czego już alu nie wytrzymuje), miedziowanie, niklowanie i dopiero chromowanie. Cały problem polega na tym że warstwa chromu połączy sie tylko z 'podkładem' niklowym, nikiel zaś tylko z miedzią. Więc aby skutecznie pochromować alu musielibyśmy jakimś sposobem najpierw pomiedziować aluminium
W teori wykonalne aczkolwiek ja bym nie zaryzykował.
Anodowanie to wytworzenie na powierzchni aluminium warstwy tlenku. Warstwa taka ma funkcje ochronne (antykorozyjne), dekoracyjne (kolory) i zabezpieczające przed zabrudzeniem. Warstwa anody może mieć kolor srebrny, złoty, szampan, brąz aż do czarnego. To wszytko są warstwy matowe. Połysk można uzyskać dzięki tzw. elektropolerowaniu
nie każde aluminium da się anodować. A to dlatego, że powszechnie używane stopy aluminium różnią się od siebie składem, i to bardzo. Ogólnie mówiąc, anodować da się stopy z niską zawartością krzemu i magnezu. Większość części samochodowych motocyklowych (np. silnik) to odlew aluminiowy. A żeby dobrze się taki stop odlał, musi mieć dużo krzemu. Wniosek - silnika raczej się nie poanoduje...
Felgi chromowane są raczej stalowe albo z dużą zawartością stali lub jeśli się nie mylę cynku ale tego nie jestem pewien myślę iż rozwiałem trochę wątpliwości


[ wiadomość edytowana przez: goblee dnia 2010-01-27 14:33:28 ]
  
 
Można aluminium ocynkować kontaktowo (jedno lub dwukrotnie), a później pokryć aluminium chromem, niklem, kadmem, miedzią, srebrem i cyną, aby uzyskać wielowarstwowe powłoki. Oczywiście miedziowanie pomiędzy procesami też jest wskazane.
Masz rację, nie wszystko da się pokryć chromem galwanicznym, ale można też pokryć chromem w inny sposób...
Ale widzę, że masz większą wiedzę na ten temat, więc kończmy temat.


[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2010-01-28 07:47:16 ]
  
 
A ponownie pytanie czy przy całości zmienionej z 1.6 na 14 nie odbiję sie to w jakiś sposób na moim silniku tzn utrata mocy albo wariowanie silnika?

zagłębiałem sie w tym temacie dośc głęboko przed polerowaniem raczkowałem jeszcze wtedy ale teraz wiem juz co nie co więcej po wypolerowani kilku kpl felg i nie tylko jak widać
  
 
po wielo godzinnych trudach wreszcie udało mi się skończyć i poskładać do kupy to żelastwo

Polerowanie dolotów sobie odpuściłem ale z nudów wpolerowałem przepustnice
Jeśli będzie z nią coś nie tak popostu przełożę druga ze starego nie modyfikowaną.
Rozwiercanie też sobie darowałem ze względu na brak czasu bo teraz poleruje znajomemu felgi ..












Pozostało odtłuszczenie i umycie można zakładać

[ wiadomość edytowana przez: goblee dnia 2010-02-26 12:37:38 ]