[MKVI] Uciekajacy p³yn ch³odniczy!!

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Jako ¿e jestem nowy wypada³o by sie przywitac- heja wszystkim
Niedawno kupilem essa mv VI i mam problem- ucieka mi gdzies plyn chlodniczy i nie za bardzo mam pojecie gdzie...
Odrazu mowie ze przejrzalem prawie cale forum
Sprawdzilem zbiorniczek wyrownawczy, nie ma babli w srodku wiec obstawiam ze uszczelka cala(pod korkiem oleju takze spr. nie ma kisielu )
Powiem jeszcze ze wracaj po kupnie, auto sie zagotowalo i zauwazylem ze syczalo z jednego przewodu na zlaczce a plyn sobie caly uciekl nie wiadomo jak i gdzie. Domyslam sie ze uklad jakos sie zapowietrzyl a w korku zniknelo odpowietrzenie
Co sadzicie??

[ wiadomo¶æ edytowana przez: -Bartas- dnia 2010-01-28 14:22:22 ]
  
 
Witka
1. Sprawd¼ stan oleju, czy go nie przyby³o.
2. nie masz ka³u¿ pod autem?
3. Mo¿e nie mia³e¶ p³ynu wcale, albo ca³y siê zmie¶ci³ w uk³adzie i w zbiorniku ju¿ nic nie zosta³o.
4. Przedmuchaj uk³ad, spu¶æ resztki, zalej nowy i wtedy polukaj co i jak.
5. Wentylator siê w³±cza?
Masz pb, lpg, diesla?
  
 
pierwsza sprawa.

Masz ci¶nienie w uk³adzie ? tz. czy jak zalejesz p³ynem i trochê poje¼dzisz to masz ci¶nienie ?

lekkie bêdzie napewno, u mnie przy walniêtej uszczelce wywala³o p³yn korkiem. Ba po zakupie auta nawet w±¿ 2x mi wystrzeli³. My¶la³em, ¿e kiepskie opaski, wymieni³em i by³o OK, potem zaczê³o mocniej dmuchaæ......

Co do b±belków to ró¿nie bywa, ja np. nie mia³em wogóle, ale przy dodaniu gazu rós³ mi poziom p³ynu. To ¿e pad³a uszczelka nie musi ¶wiadczyæ o tym ¿e masz olej w p³ynie lub p³yn w oleju...... bo mo¿e dmuchaæ spaliny do p³ynu.
  
 
Cytat:
2010-01-28 12:43:56, Asior pisze:
......... bo mo¿e dmuchaæ spaliny do p³ynu.


ale wtedy p³yn nie ucieka...
  
 
Cytat:
2010-01-28 12:43:56, Asior pisze:
pierwsza sprawa. Masz ci¶nienie w uk³adzie ? tz. czy jak zalejesz p³ynem i trochê poje¼dzisz to masz ci¶nienie ? lekkie bêdzie napewno, u mnie przy walniêtej uszczelce wywala³o p³yn korkiem. Ba po zakupie auta nawet w±¿ 2x mi wystrzeli³. My¶la³em, ¿e kiepskie opaski, wymieni³em i by³o OK, potem zaczê³o mocniej dmuchaæ...... Co do b±belków to ró¿nie bywa, ja np. nie mia³em wogóle, ale przy dodaniu gazu rós³ mi poziom p³ynu. To ¿e pad³a uszczelka nie musi ¶wiadczyæ o tym ¿e masz olej w p³ynie lub p³yn w oleju...... bo mo¿e dmuchaæ spaliny do p³ynu.



Po pierwsze, cisnienie jest co mozna bylo odczytac z posta, ze dmuchalo mi na zlaczce. Po drugie jak odkrece korek od zbiorniczka wyrownawczego to to jest tylko psstttt wiec ciesnienie jest.
Idac dalej, oleju nie przybywa.. silnik benzyna 1.6 16V
Co do zwiekszania poziomu plynu po dodaniu gazu... nie wiem musze sprawdzic. Ale mialoby to logiczny sens przy rozdupczonej uszczelce... choc wtedy tez powinny pojawic sie bable..
Dzieki Panowie za sensowne odpowiedzi.
Czekam na dalsze sugestie
Aha czy to ze nie dziala odpowietrzenie korka zbiorniczka nie robi roznicy??... bo generalnie uklad cisnieniowy... ale odpowietrzony wiec sam nie wiem tutaj...
Pozdrawiam,
Bartas MSS

  
 
Cytat:
2010-01-28 12:46:32, surec pisze:
ale wtedy p³yn nie ucieka...



ale mo¿e byæ tak, ¿e dmucha i powstaje ci¶nienie, gdzie¶ jest lu¼ny w±¿ i sobie ucieka p³yn pod ci¶nieniem. Mia³em podobnie z obudow± termostatu, p³yn uchodzi³ a pod autem sucho, okaza³o siê ¿e by³o pêkniêcie dos³ownie jakby¶ ¿yletka przeci±³ i ciek³o tylko podczas jazdy (przy wy¿szych obrotach) wyrzuca³o p³yn na silnik i od razu odparowa³.............
  
 
tak czy owak musisz zalaæ do pe³na, odpowietrzyæ i wtedy zobaczysz co i jak. Zapamiêtaj ile wla³e¶ w uk³ad i jak Ci siê gotuje, to jak± rezystancjê ma wtedy czujnik na wska¼nik temp.
  
 
Siemka -Bartas-.Masz silnik taki sam jak u mnie.Jak nie ma ¶ladów wycieku,a p³ynu ubywa to mo¿e pompa wodna przepuszcza,a gor±cy p³yn zd±¿y odparowaæ z bloku zanim padnie na glebe.Zale¿y jak du¿o Ci ubywa tego p³ynu i jak szybko.Eski 1.6 16V,maj± to do siebie,¿e trochê p³ynu bior± jak siê je¿dzi na wy¿szych obrotach.Co do korka to ja mojego nie dokrêcam za mocno.Jest raczej lekko dokrêcony.
 
 
Cytat:
2010-01-28 12:58:06, przemo2 pisze:
Eski 1.6 16V,maj± to do siebie,¿e trochê p³ynu bior± jak siê je¿dzi na wy¿szych obrotach.Co do korka to ja mojego nie dokrêcam za mocno.Jest raczej lekko dokrêcony.



ale jak mo¿e "braæ p³yn ch³odniczy" musi widocznie gdzie¶ uciekaæ.... bo chyba nie jest normalne to ¿e ubywa...

rozumie, odparuje itd itp, ale to nie jest olej czy paliwo które silnik mo¿e zu¿ywaæ....


a przypadkiem koledze nie cieknie nagrzewnica ?

[ wiadomo¶æ edytowana przez: Asior dnia 2010-01-28 13:02:05 ]
  
 
Cytat:
ale jak mo¿e "braæ p³yn ch³odniczy" musi widocznie gdzie¶ uciekaæ....


Asior,no niby tak,ale...silnik suchu¶ki(by³em od spodu nie raz),pod³oga w gara¿u suchu¶ka (namiêtnie sprawdza³em),a raz na 5 tygodni no 4 tygodnie muszê dolaæ ok.0.5 litra.Rozrz±d,pompa s± nowe.Przewidy te¿ powymienia³em.Gdyby ciek³a nagrzewnica,czu³bym zapach p³ynu w ¶rodku.Tymbardziej teraz jak na grzaniu siê je¿dzi.




[ wiadomo¶æ edytowana przez: przemo2 dnia 2010-01-28 13:08:56 ]
 
 
Cytat:
2010-01-28 13:06:23, przemo2 pisze:
Asior,no niby tak,ale...silnik suchu¶ki(by³em od spodu nie raz),pod³oga w gara¿u suchu¶ka (namiêtnie sprawdza³em),a raz na 5 tygodni no 4 tygodnie muszê dolaæ ok.0.5 litra.Rozrz±d,pompa s± nowe.Przewidy te¿ powymienia³em.Gdyby ciek³a nagrzewnica,czu³bym zapach p³ynu w ¶rodku.Tymbardziej teraz jak na grzaniu siê je¿dzi. [ wiadomo¶æ edytowana przez: przemo2 dnia 2010-01-28 13:08:56 ]



u ojca jak ciek³o to nie czu³em p³ynu, ale mia³em lekko mokry dywanik i cholernie szyby parowa³y
  
 
ja ze swoim 1.6 16v mia³em tak: zacze³o ubywaæ mi wody. karton pod silnik - sucho. w aucie sucho, silnik suchy, olej ok. itd. jezdzi³em tak, a¿ do momentu kiedy na stacji zalewa³em sie jednocze¶nie paliwem i wod± . pomimo ¿e wody wpiernicza³ jak wawelski po siarze to ka³u¿ nie by³o. (raz mi wywali³ ka³u¿e podczas kr±¿enia w okolicach zakopca w temp 40C- stan±³em na stacji i jebut fontanna na glebe). potem kilka miechów nic nie kapa³o a wode bra³ coraz bardziej.
Oczywi¶cie pad³a pompa wody, ale: pocz±tkowe 'kwiatki' by³y spowodowane tym, ¿e woda ucieka³a tylko jak by³o ci¶nienie w uk³. u mnie gdzie¶ przez pompe, u ciebie mo¿e w innym miejscu - na wê¿u jakim¶ czy cu¶.
  
 
Cytat:
2010-01-28 13:33:56, Venom_4x4 pisze:
ja ze swoim 1.6 16v mia³em tak: zacze³o ubywaæ mi wody. karton pod silnik - sucho. w aucie sucho, silnik suchy, olej ok. itd. jezdzi³em tak, a¿ do momentu kiedy na stacji zalewa³em sie jednocze¶nie paliwem i wod± . pomimo ¿e wody wpiernicza³ jak wawelski po siarze to ka³u¿ nie by³o. (raz mi wywali³ ka³u¿e podczas kr±¿enia w okolicach zakopca w temp 40C- stan±³em na stacji i jebut fontanna na glebe). potem kilka miechów nic nie kapa³o a wode bra³ coraz bardziej. Oczywi¶cie pad³a pompa wody, ale: pocz±tkowe 'kwiatki' by³y spowodowane tym, ¿e woda ucieka³a tylko jak by³o ci¶nienie w uk³. u mnie gdzie¶ przez pompe, u ciebie mo¿e w innym miejscu - na wê¿u jakim¶ czy cu¶.



Wydaje mi sie wlasnie ze plyn spierdziela jak w ukladzie pojawi sie wieksze cisnienie...
No nic zaleje teraz miedzy min a maks, zrobie dziurke w korku albo go poprostu nie dokrece do konca. Wymienie termostat bo cos mi sie wydaje ze trafiony, wymienie obejme na wezu przez ktory syczalo po zagotowaniu auta i sprawdze co i jak...
Aha pytanie, czy ostro wam kopci para z wydechow przy tej pogodzie??
Jeszcze raz dzieki za tak szybki odzew
  
 
Cytat:
2010-01-28 13:44:20, -Bartas- pisze:
Wydaje mi sie wlasnie ze plyn spierdziela jak w ukladzie pojawi sie wieksze cisnienie... No nic zaleje teraz miedzy min a maks, zrobie dziurke w korku albo go poprostu nie dokrece do konca. Wymienie termostat bo cos mi sie wydaje ze trafiony, wymienie obejme na wezu przez ktory syczalo po zagotowaniu auta i sprawdze co i jak... Aha pytanie, czy ostro wam kopci para z wydechow przy tej pogodzie?? Jeszcze raz dzieki za tak szybki odzew



kopci, kopci. raz, ze wydech szeroki, a dwa w koncu zima jest i minusowe temp. ja sie tym nie przejmuje. rok temu w zimie tak samo ladowal para.
  
 
Cytat:
2010-01-28 13:33:56, Venom_4x4 pisze:
ja ze swoim 1.6 16v mia³em tak: zacze³o ubywaæ mi wody. karton pod silnik - sucho. w aucie sucho, silnik suchy, olej ok. itd. jezdzi³em tak, a¿ do momentu kiedy na stacji zalewa³em sie jednocze¶nie paliwem i wod± . pomimo ¿e wody wpiernicza³ jak wawelski po siarze to ka³u¿ nie by³o. (raz mi wywali³ ka³u¿e podczas kr±¿enia w okolicach zakopca w temp 40C- stan±³em na stacji i jebut fontanna na glebe). potem kilka miechów nic nie kapa³o a wode bra³ coraz bardziej. Oczywi¶cie pad³a pompa wody, ale: pocz±tkowe 'kwiatki' by³y spowodowane tym, ¿e woda ucieka³a tylko jak by³o ci¶nienie w uk³. u mnie gdzie¶ przez pompe, u ciebie mo¿e w innym miejscu - na wê¿u jakim¶ czy cu¶.



Termostat odnalazlem, jeszcze prosilbym o foto, schemat albo wskazowkê gdzie znajde pompe wody?
  
 
dojdziesz po wê¿ach od uk³adu ch³odzenia...
  
 
Witam.
Poza tym, ¿e ¿yczê szybkiego rozwi±zania problemu, to proponujê tak¿e zapoznaæ siê z regulaminem dzia³u PiO, a nastêpnie zmieniæ tytu³ w±tku.

Mam nadziejê, ¿e bêdzie siê Tobie dobrze korzysta³o z naszego forum

Pozdrawiam,
pszczola
  
 
Cytat:
2010-01-28 14:17:53, papszczolka pisze:
Witam. Poza tym, ¿e ¿yczê szybkiego rozwi±zania problemu, to proponujê tak¿e zapoznaæ siê z regulaminem dzia³u PiO, a nastêpnie zmieniæ tytu³ w±tku. Mam nadziejê, ¿e bêdzie siê Tobie dobrze korzysta³o z naszego forum Pozdrawiam, pszczola



Dzieki i Pozdrawiam
PS: Jak cos odkryje w tym temacie to napisze, moze komus sie kiedys przyda...
  
 
Kolego jak bucha Ci para z wydechu mocniej niz w innycn autkach o podobnej pojemnosci to moze byc uszczelka pod g³owic±. Taki efekt kopcenia na bia³o moze dawac p³yn ch³odniczy dostajacy sie do cylindra.
  
 
Cytat:
2010-01-28 14:47:01, FAROW pisze:
Kolego jak bucha Ci para z wydechu mocniej niz w innycn autkach o podobnej pojemnosci to moze byc uszczelka pod g³owic±. Taki efekt kopcenia na bia³o moze dawac p³yn ch³odniczy dostajacy sie do cylindra.



Kolego to ze to moze byc uszczelka pod glowica to wiem, nie wiem czy mocniej bucha niz w innych, napewno troche tak- jednak cie¿ko ocenic czy jest to bialy dym czy para wodna w tych warunkach atmosferycznych.
Zajmuje sie motocyklami i wiem, ze powinno to byc widac w zbiorniczku-> zreszta czy przez 120 km moze wciagnac caly plyn?! raczej nie sadze.
Dodam ze silnik ma przebieg 260tys. Silnik jest dobrze utrzymany, pracuje cichutko na nizszych obrotach, przy wiekszych obrotach wiadomo w te mrozy odpala z dotyku, na cieplym silniku rowniez, a wkreca sie do konca...