MotoNews.pl
3 Homologacja fiat 125p jak zacząc i od czego ? (242754/0)
  

Homologacja fiat 125p jak zacząc i od czego ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam kupiłem Kanta i chcę go przygotować do rajdów na początek kjs a później jakieś górskie i pzm . co muszę zrobić aby zdobyć jakieś homologacje aby mnie dopuścili ? co można zrobić a co nie można ? trochę rzeczy już zrobiłem , zamontowałem kubły , pasy schrota , ręczny hydrauliczny, zawieszenie obniżone i utwardzone nowe drążki, gumy itp.
  
 
Jak jesteś ze Strzelina, to masz na miejscu kolegę Fieste125 który startuje fiatem w RPP. Chyba najlepiej podjechać i pogadać z człowiekiem który przeszedł całą droge przygotowania auta i co ważniejsze przezył kilka BT gdzie napewno sie jakis sędzia do czegos czepił.
Swoja droga sam bym chetnie posłuchał (poczytał) jak wyglądały badania, złaożenie ksiazki samochodu rajdowego itp we współczesnym motorsporcie
  
 
No wlasnie - Fiesta - moze podzielil bys sie swoim doswiadczeniem?
  
 
No właśnie kolego Kamilu zapraszam do mnie to pogadamy co i jak.Co do badań przed rajdami RPP i MP to chyba na KJS-ach widziałem dokładniejsze .Trzy auta miały robione przy mnie 1 badanie i zakładana była książka auta sportowego.I jeśli auto wygląda w miarę poprawnie,spawy i gięcia na klatce są oki ( nikt się nie pyta kto robił klatkę i z czego jeśli jest zgodna z załacznikiem).Główny nacisk kładą na wyposażenie bezpieczeństwa tzn.pasy ,fotele i ich mocowania i oczywiście homologacje ,system gaśniczy-na każdym rajdzie jeźdzą komisarze i sprawdzają na mecie odcinka czy jest odbezpieczony.Bardzo szczegółowo badany jest ubiór i tak jak odbezpieczenie systemu trzeba się liczyć że na mecie jakiegoś odcinka lub przed startem trzeba pokazać skarpetki i kalesonki zwłaszcza jak rajd jest w lecie i w rajdówce jest 40st. .Podczas samego badania nie ma zbyt dużo czasu ale np.na Rajdzie Dolnośląskim w parku zamkniętym sprawdzali czy szpilki nie wystają za obręcz koła a koła nie wystają poza obrys auta.Czasami sprawdzają głośność auta-jak mają czym a czasem czy w autach z katem czy jest on w obudowie bo mają akurat termometr na podczerwień Generalnie dużo gorzej jest na BK2 jeśli tam trafisz i masz coś niezgodnego z hom.auta np.tarcze ham.poj.silnika lub przełożenie w skrzyni to kaplica-dyskwalifikacja bankowa.Podstawa to znajomość regulaminów i podczas budowy i póżniej podczas startów ,żeby nie mogli Cię zagiąć.Np.auto budowałem 2007-2008 i wtedy mocowania poprzeczne siedzeń-te do którego przykręca się aluminiowe mocowania siedzenia mogły być spawane ,ale pierwszy raz wystartowałem w 2009 i wtedy przepis się zmienił(teraz ma być przykręcane) .Na pierwszym badaniu nikt na to nie zwrócił uwagi ale na następnym tak i kazano mi to poprawić .Mam przetłumaczoną homologację bo ostatnio nie mógł komisarz doczytać się że ham.ręczny może być hydrauliczy a korektor siły ham.może być w kabinie .Trochę się rozpisałem ,jak by były jakieś jeszcze pytania to chętnie odpowiem
  
 
Jak sprawdzaja pojemność to co - zdejmuja czapke?
  
 
ok dzięki jak będę miał trochę czasu to podjadę do sklepu i pogadamy
  
 
Mogą rozebrać cały motor ,a dokładniej to Twój serwis ma to zrobić-bo masz obowiązek dać do tego swoich mechaników.Oczywiście wszystko na Twój koszt.Ale to są skrajne przypadki np.Jak ja bym swoim Fiatem zajął miejsce w pierwszej dziesiątce to na bank BK-2 by było,ale to jest nie możliwe .Ale jak Klementowicz był pierwszy BMW E30 BK-2 i dyskwalifikacja .... bo miał usunięte wzmocnienia w drzwiach.
  
 
Darek czyli generalnie pasy, fotele system gasniczy, wyłącznik prądu i klatka zgodna z J i można jechać?? Tylko jak z tymi nieszczęsnymi homologacjami?? Pasy i fotele w historyku moga mieć utraconą?? Mnie troche przeraża ubiór, bo to może przekroczyć wartość fiata Ale coraz bardziej mnie korci spotkać sie z Tobą na dolnośląskim. W tym roku chyba musi być poprzeczka przy dachu w klatce??
  
 
No i jeszcze zapinki na masce. W RPP FIAT jedzie w klasie RWD-2 lub jak ktoś chce może zgłosić się w A-6 .W pucharze nie ma klasy historycznej .Pasy ,fotele muszą mieć aktualną homologację.Fotele można kupić Bimarco,pasy są już od 350zł ,kombinezon,kask można trafić jakiś używany lub pożyczyć,o poprzeczce nic mi nie wiadomo,przejżałem załącznik J ale nic o tym nie znalazłem.Generalnie im starsze auto tym uboższa może być klatka bo zależy to od roku homologacji auta .
  
 
I to jest piękne w PZM, pan ma fobię i pan Cię rozbiera na każdym rajdzie, pomimo że nikt nie wnosi protestu. Zdejmiesz 3-4 razy głowicę i wiesz gdzie ją możesz sobie wsadzić. A wystarczyło że nie tak się odezwałeś do wielmożnego pana komisarza. Podobał mi się w takich sytuacjach Zasada, ten facet ma jaja, nie pozwalał się rozbierać, wolał być dyskwalifikowany, po czym robił rejwach w zachodniej prasie. Szybko odpuścili...
  
 
a jakie są przepisy co do silnika ? co można zmienić ? i czy można zmienić na inny silnik ?