Pstrusiowe zenony

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sorry za jakość fotki z telefona














* posiadam autoryzację Pstrusia na opublikowanie fotek


[ wiadomość edytowana przez: mifinka dnia 2010-02-02 20:36:28 ]
  
 
To teraz powiedz ile kosztowała przeróbka reflektora i czy mz autopoziomowanie
  
 
z mojej strony powiem tylko, ze Pstrusio-zenony spowodują dwa straszne wydarzenia w Klubie :

- Zoltar się obrazi na śmierć

- SpeedR popełni samobójstwo

  
 
Już chyba mniej podpadające jest założenie zwykłych zenonów do oryginalnych lamp.
Np. 4300*K - czyste biało światło + ustawienie na przyrządzie.

W swoim krokodylu zenony miałem ok. 2 lat i zero kontroli drogowej z tego powodu = 0 mandatu.
Nawet przeglądy przechodził bez problemu.
Diagnosta był tylko zszokowany idealnym ustawieniem świateł.

A tak to może wygląda bardziej elegancko i nowocześnie ale aż się prosi o kontrolę drogówki
  
 
Cytat:
2010-02-02 19:20:48, krzychu_ch pisze:
Już chyba mniej podpadające jest założenie zwykłych zenonów do oryginalnych lamp. Np. 4300*K - czyste biało światło + ustawienie na przyrządzie. W swoim krokodylu zenony miałem ok. 2 lat i zero kontroli drogowej z tego powodu = 0 mandatu. Nawet przeglądy przechodził bez problemu. Diagnosta był tylko zszokowany idealnym ustawieniem świateł. A tak to może wygląda bardziej elegancko i nowocześnie ale aż się prosi o kontrolę drogówki


Tak czy owak miś się może zawsze przyczepić ale z soczewkami na pewno 2 rzeczy są lepsze - wygląd ( a proos od czego są te soczewki bo ładne nawet) i granica światło cienia. Czy coś w praktyce to daje jeśli chodzi o to co najważniejsze czyli oświetlenie drogi to nie wiem ale może właściciel się w tej mierze wypowie.
Przydałoby się też trochę opisu sposobu zamontowania tego wynalazku do zwykłego reflektora bo rozumiem, że jest to przeróbka nieodwracalna.
  
 
Koszty nie pamiętam ale Pstruś wspominał ze cos ok 500zl
palniki 5000k
montaż odwracalny bo wkrecony w fabryczne dziury w odłyśniku
zestaw bixenonowy z alledrogo
Resztę niech dopisze lub poprawi Szpec

PS po dzisiejszym mandacie chyba założe 4300 jak to napisał Krzychuchu
  
 
Cytat:
2010-02-02 20:29:23, Kula69 pisze:
Koszty nie pamiętam ale Pstruś wspominał ze cos ok 500zl palniki 5000k montaż odwracalny bo wkrecony w fabryczne dziury w odłyśniku zestaw bixenonowy z alledrogo Resztę niech dopisze lub poprawi Szpec PS po dzisiejszym mandacie chyba założe 4300 jak to napisał Krzychuchu



czyli faktycznie pełna profeska - ciekawe jak wkręcił od środka, chyba rozklejał jakoś i dlaczego biksenony- o ile wiem to są przecież mijania i drogowe w jednym i może to jeszcze w espero działa, to szacunek ale chyba nie skrętne są
  
 
Cytat:
2010-02-02 20:29:23, Kula69 pisze:
Koszty nie pamiętam ale Pstruś wspominał ze cos ok 500zl palniki 5000k montaż odwracalny bo wkrecony w fabryczne dziury w odłyśniku zestaw bixenonowy z alledrogo Resztę niech dopisze lub poprawi Szpec PS po dzisiejszym mandacie chyba założe 4300 jak to napisał Krzychuchu

Potwierdzam Lampe rozklejałem w piecu 85C+termoobieg 12min. klosz odchodzi sam od kości. Dodam że był problem z przesłoną od długich w soczewce, ale elektromagnes dostał impulsa 16v i odblokował przesłone to tyle z problemem "bizenka".Reszta to wiercenia,ustawiania,okablowanie i takie tam pierdołki. Potem zapodam spryskiwacze a'la skoda oktawia, zbiornik w nadkole a'la espero z abs, pąpkę la vw+ samopoziomowanie a'la pstruś. Tylko jest problem z napisem na kloszu HC/R, zapomniałem go usunąć i napisać D2S Choć sam zestaw homologacje posiada
  
 
w styczniu byłem z kluchą na przeglądzie. Diagnosta zerknął na hamulce, nr nadwozia, hamulce i zawieszenie. Ale najwięcej czasu zajęło mu ustalenie czy jest samopoziomowanie. Zdziwiłem się, bo przecież klucha ma ksenony fabryczne i posiada samopoziomowanie, ale na moje pytanie diagnosta powiedział, że coś im się w przepisach pozmieniało i sprawdzają pod tym względem wszystkie auta z zenonami. Tak piszę ku przestrodze
  
 
Cytat:
2010-02-03 00:16:20, Robert_S pisze:
.. na moje pytanie diagnosta powiedział, że coś im się w przepisach pozmieniało i sprawdzają pod tym względem wszystkie auta z zenonami...


Diagnostom to raczej w łbach się pozmieniało a nie w przepisach! -ostatnio to się przywalił do tego że z przodu tablicy rej. nie mam "centralnie" , jeno po prawej stronie zderzaka

/9 lat z rzędu mieli od nas niezły "przerób"- min. kilka aut rocznie przeglądali , po takich numerach, ostatni raz "panowie diagnosty" mnie tam widziały ! /

Wprawdzie co do czajna-zenonów słusznie bym rzekł się przywalają ale nigdy i nigdzie nie spotkałem się z opisaną przez Ciebie nadgorliwością dot. fabrycznych !


Pstruś! ..po raz kolejny ...gratulacje za pomysł i wykonanie !


aaa....o aspektach formalnych nawet nie piszę, bo wylano tu już tyle "wody" w tej materii , że szkoda zajmować miejsca


[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2010-02-03 00:43:29 ]
  
 
Cytat:
2010-02-03 00:38:05, bogdan1 pisze:
Diagnostom to raczej w łbach się pozmieniało a nie w przepisach! -ostatnio to się przywalił do tego że z przodu tablicy rej. nie mam "centralnie" , jeno po prawej stronie zderzaka



No gdyby to był mus to alfa romeo by homologacji nie uzyskała.
  
 
Z tym ze alfa blachę ma po lewej stronie

Może to właśnie było powodem nadgorliwości diagnosty
  
 
Cytat:
2010-02-03 12:08:25, krzychu_ch pisze:
Z tym ze alfa blachę ma po lewej stronie Może to właśnie było powodem nadgorliwości diagnosty


wg tego co się wstępnie już zorientowałem , nie ma w przepisach punktu o obowiązku centralnego instalowania tablicy z przodu pojazdu ...a tym bardziej , że można po lewej , a nie można po prawej !..

Wdzięczny będę jak ktoś się dokopie szczegółów (z czystej żywej ciekawości nawet )
  
 
Cytat:
2010-02-03 12:15:21, bogdan1 pisze:
Wdzięczny będę jak ktoś się dokopie szczegółów (z czystej żywej ciekawości nawet )



Jeszcze takowe muszą istnieć. Szkoda, że diagnosty się nie zapytałeś "na jakiej podstawie". Jak taki mądry to niech Ci pokaże przepis, albo przynajmniej poda nr dziennika ustaw czy innych zarządzeń. Jak go nie ma to niech nie wymyśla problemów, bo za malutki jest. Ma stosować odgórne przepisy, które w dobie Internetu są dostępne dla każdego.

PS. Bogdan napisał "po prawej stronie zderzaka" (czyli tam gdzie ma alfa zamontowaną), a nie "po prawej stronie auta" (czyli po przeciwnej stronie niż alfa ma), a to oznacza wg mnie co innego.

[ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2010-02-03 12:52:45 ]
  
 
Polskie prawo w tej sprawie jest trochę pokręcone. Jak wiadomo samochód powinien posiadać 2 tablice rejestracyjne, Kilka miesięcy temu byłem przypadkowo świadkiem jak pewien pan chciał zarejestrować samochód o pojemności 49 cm i dostał jedną, kwadratową tablicę, ponieważ pojazd jest zarejestrowany jako motorower. Ciekawe jak będzie przekonywał że samochód to motorower A co do prawidłowego rozmieszczenia tablic tutaj coś znajdziesz
  
 
§ 2.
1.Kształtu i wymiarów miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych nie określa się.

I sprawa jasna. Inna sprawa to taka, że auta uzyskujące homologację w Niemczech czy Hiszpanii uzyskują ją z mocy prawa również w PL. I idąc tym tokiem rozumowania jak kiedyś ktoś dostanie homologację na auto bez kierunkowskazów, to wszyscy polscy kierowcy będą mogli zdemontować kierunki.
  
 
Cytat:
jak kiedyś ktoś dostanie homologację na auto bez kierunkowskazów, to wszyscy polscy kierowcy będą mogli zdemontować kierunki


I dobrze.
Większość Polaczków za kierownicą i tak nie wie do czego kierunkowskazy służą

Pzdr.
  
 
Cytat:
2010-02-03 19:01:40, piotr_ek pisze:
§ 2. 1.Kształtu i wymiarów miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych nie określa się. I sprawa jasna. Inna sprawa to taka, że auta uzyskujące homologację w Niemczech czy Hiszpanii uzyskują ją z mocy prawa również w PL. I idąc tym tokiem rozumowania jak kiedyś ktoś dostanie homologację na auto bez kierunkowskazów, to wszyscy polscy kierowcy będą mogli zdemontować kierunki.



a co ma kształt i wielkość miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych do umiejscowienia go na samochodzie?
w tym rozporządzeniu istotniejsze z uwagi na poruszany problem jest ten zapis:

"2. Miejsce to powinno być takie, aby po zamocowaniu tablice spełniały następujące wymagania:

1. położenie tablicy względem osi podłużnej pojazdu:
1. środek tablicy nie może być położony na prawo od wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu,
2. lewa krawędź tablicy nie może być położona na lewo od pionowej płaszczyzny równoległej do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu i przechodzącej przez jego lewy obrys;"
  
 
Cytat:
2010-02-03 21:05:15, Robert_S pisze:
.. w tym rozporządzeniu istotniejsze z uwagi na poruszany problem jest ten zapis: "2. Miejsce to powinno być takie, aby po zamocowaniu tablice spełniały następujące wymagania: 1. położenie tablicy względem osi podłużnej pojazdu: 1. środek tablicy nie może być położony na prawo od wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, 2. lewa krawędź tablicy nie może być położona na lewo od pionowej płaszczyzny równoległej do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu i przechodzącej przez jego lewy obrys;"


czy "wzdłużna płaszczyzna symetrii pojazdu" ? ..to to samo co np. umowna "oś symetrii " auta ?

No i teraz jaki przyjąć punkt odniesienia do tego przepisu?? - patrząc " od przodu" czyli tak jak się patrzy na przednią tablicę ...

czy może patrząc z miejsca kierowcy ?? - co nie bardzo ma sens


a to .:
Cytat:
2. lewa krawędź tablicy nie może być położona na lewo od pionowej płaszczyzny równoległej do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu i przechodzącej przez jego lewy obrys;"



to niech mi ktoś łopatologicznie przetłumaczy na polski bo zbyt zmęczony jestem żeby zrozumieć słowa twórcy tego punktu
  
 
Sami Elite 1000/2000 w tym wątku i większość nie na temat, ale Żółtodziobów tępicie na każdym kroku...