[125p] C20xe 2.0 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Przedstawiam wam projekt powstawania fiata 125 z silnikiem od astry GSI 16v 150 hp.
Mialo to juz sie zaczac jakis czas temu ale wiadomo brak czasu , obecie fiat po prawie 2 letnim postoju trafil pod noz.
Wybor silnika byl prosty ma byc mocny bezawaryjny i z dostepnoscia czesci nie na problemu o cenach juz nie wspomne.
Nie chcielismy wkladac fiatowskiego dohc bo to archiwum cena za czesci do tego silnika to jak w salonie BMW a moc z dupy osiagi nie powalaja mnie w ogole ps mialem fiata z silnikiem argi na wtrysku i polda rovera ktorego wzial blady dlatego wole jednostke 16 zaworowa ladnie sie wkreca na obroty az do odciecia .
Mam taki silnik obecnie w kadecie gsi i nikt mnie nie namowi na zaden inny do fiata w takich pieniadzach.

Dla nie wtajemniczonych silnik wyglada tak w kadecie


Dzisiejszy dzien to odpalenie fiata wyciagniecie z pod maski orginalnego dziadostwa



[ wiadomość edytowana przez: CarvMachine dnia 2010-03-31 14:33:44 ]
  
 
na dzien dobry polecam przeniesc apart zaponowy na przod silnika, musisz kupic glowice od rekorda/manty 1.8 OHC i przyspawac mocowanie razem z aparatem ktory bedzie napedzany paskiem.

bo inaczej bedziesz musial dłubac w grodzi albo pol silnika bedzie wystawalo na przedni pas zeby kopulke zdjac czy przewody od swiec.


Pomysl jak najabardziej na tak


powodzonka


[ wiadomość edytowana przez: stasiu dnia 2010-02-02 22:49:53 ]
  
 
Po wyciagnieciu wszystkiego czyli skrzynia, wal, silnik ,wydech, gazu .

Wzielismy sie za przymiarki a wiec najpierw wymiana miski z astrowe na ta z omegi wiadomo astra Fwd omega Rwd smok skrzynia omcia A.
Ogolnie we fiacie jest bardzo malo miejsca w porownaniu do poloneza do tego skrzynia z omegi jest duzo wieksz od tej z fiata 132 . Z wiadomych przyczyn robilismy przymiarke bez glowicy wiadomo trzeba dorobic lapy poustawiac wszystko


Po wsadzeniu tego do fiata okazuje sie ze trzeba zrobic prepanacje tunelowi na skrzynie, bo skrzynia musi isc wyzej a nie ma gdzie do tego lapy z omegi do niczego sie nie przydadza jedynie wykorzystamy poduszki z omego B 2.5 pod silnik
Obecnie dzisiejszy dzien skonczyl sie na przymiarkach i miarach jutro tniemy tunel robimy lapy i chcemy miec silnik ze skrzynia przykrecony na aucie.

Jeszcze jedna fotka jak to wyglada od dolu ogolnie nawet ladnie to wszystko gra oczywiscie stabilizator musi byc z roventa drazek kier nie chaczy belka ladnie pasuje jedynie tak jak pisalem skrzyni amusi isc wyzej bo silnik jest pod katem
  
 
Oooooo, konkretnie w końcu się doczekałem tego momentu gdzie ktoś się tego podjął (ja od dawna się nakręcałam na c20ne... ) powodzenia w pracach! Fiata masz na szerokim tunelu? Skrzynia z omegi będzie? Dyfer jaki?
EDIT: no widzę że mnie wyprzedziłeś z odpowiedzią


[ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2010-02-02 22:59:48 ]
  
 
Stasiu silnik bedzie na disie nie ma aparatu zaplonowego i wychodzi ze wejdzie bez ciecia grodzi.

Narazie chcemy wsadzic silnik skrzynie i to odpalic i skonczyc.
Nastepny tematto dorobienie walu i mostu ,bo jak wiadomo most z fiata poloneza jest bardzo dobry ale na os do przyczepki Za starych lat jak mialem fiata z silnikiem argi zajechalem w sezon 8 mostow kazdego raodzaju oczywiscie fso

Most bedzie prawdopodobnie z opla manty albo forda capri
  
 
Taka jeszcze fotka sie znalazla z dzisiaj


Chcialem jeszcze dodac ze po dorobieniu lap wyciagamy wszystko z powrotem silnik idzie do dalszej rozbiorki mycie wszystkiego uszczelnianie wymiana potrzebnych rzeczy
  
 
Dobry projekt.
Czekam na efekt końcowy i oczywiście filmiki jak to będzie latało.
Dobrze że wyciągacie, bo komorę wypadało by ogarnąć.
  
 
Bedziesz go robil na



  
 
Oczywiscie 1km 10zl
Fiat bedzie smigal troche w kjs-ach troche normalnie po drogach na slask tez nie raz przyjedzie przepalic zawory
  
 
projekt zdecydowanie fajny życzę powodzenia, wrzucaj trochę mniejsze zdjęcia.
  
 
rozebrałeś kadetta czy to inny silnik ? nie lubię kadettów ale tamten nawet nawet

wracając do fiatona, super sprawa ! Miałem taki zamysł żeby to do ścierwa włożyć, silniki znam, wiem ile wytrzymują i co potrafią Pogratulować ze ktoś się wreszcie podjął wrzucenia tego w fiatona
  
 
Cytat:
2010-02-02 23:01:14, kuras180 pisze:
Stasiu silnik bedzie na disie nie ma aparatu zaplonowego i wychodzi ze wejdzie bez ciecia grodzi....




myslalem ze wrzucasz ten silnik ze zdjecia

Moze most z rekorda moze podejdzie w Oplowskie mosty z tamtych lat mozna wpasowac szpere z Senatora/Omegi


[ wiadomość edytowana przez: stasiu dnia 2010-02-03 07:50:09 ]
  
 
do mostów z manty ascony kadetta tez po przetoczeniu szpera z senatora podobno pasuje
a taką szpere można sprawną za 300 - 800 zł wyrwać i miało to w 200 konnym senatorze 45 % spięcia

takie c20xe spokojnie można podłubać na 200 kucy +
a ceny części faktycznie są śmieszne (większości) najdroższe są tańsze niż te do dohc fiata
  
 
ciekawa droga - dobry motur, dobra skrzynia - przecieraj szlaki
  
 
Most z poldka da rade pod warunkiem ze dobry olej uzyjesz i nie bedziesz mial wyciekow z niego no i mozesz dac 4,55 z trucka.
  
 
no no wreszcie ludzie zaczynaja sensownie dlubac te zlomy, super!
  
 
Cytat:
2010-02-03 08:21:58, Blady pisze:
... kadetta...



nie.
  
 
czyli most za starego rekorda + szpera z senatora z tamtych lat = tani sztywny most ze szperą ?
  
 
Cytat:
2010-02-03 00:21:52, kuras180 pisze:
Oczywiscie 1km 10zl Fiat bedzie smigal troche w kjs-ach troche normalnie po drogach na slask tez nie raz przyjedzie przepalic zawory


Co tak tanio? W Krakowie są naciągacze co 1km = 90zł "przewoź osób"
  
 
Yankee i pewnie jeżdżą czerwonym 126p turbo