MotoNews.pl
  

Wydmuch z wlewu oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Od niedawna przeglądam forum ale widzę, że można dowiedzieć się tu wielu ciekawych rzeczy.
Mam poldka 1.5 GLE z 94 roku, 66kkm, zagazowany od 14kkm.
Dzisiaj zauważyłem, że na zewnątrz przy wlewie zbierają się niewielkie ilości oleju. Nie wiem jak długo to terwa. W czasie pracy silnika po odkręceniu kurka i przyłożeniu nad otwór ręki czuć jak wydmuchuje "powietrze", ale na ręce nie ma śladów oleju. Ciekawi mnie czy to norma, czy może się coś powaliło. W poprzednim poldku, którego miałem nic takiego się nie działo. Z góry dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam, Janusz.
  
 
witam, takie wydmuchy to norma, ale ja bym CI proponował przeczyscic kratke odpowietrzenia na pokrywie zaworow... ot tak profilaktycznie...
a co do nieszczelnego korka to albo kup nowy korek wlewu oleju albo przygnij lekko te blaszki co zahaczaja sie o pokrywe przy zakrecaniu korka
  
 
Sprawdz odpowietrznie.
Kiedy tak dmucha??? JAk go odpalasz???
  
 
Odpowietrenia nie sprawdzałem. Dmuchanie sprawdzałem tylko na wolnych obrotach, silnik był gorący.
  
 
No to mały remoncik się szykuje kolego
  
 
Co to znaczy "mały remoncik" ?
  
 
zrób kolego to co proponuje, zaden remont wg mnie jest niepotrzebny, chyba ze korka wlewu oleju
  
 
Serdeczne dzięki za wszystkie rady!!!
Pozdrawiam!
Janusz
  
 
No cóż, Spajk przedstwaił najlepszy scenariusz... natomiast ja najgorszy. Niestety jeżeli silnik ma już przedmuchy ... może to oznaczać najgorsze.
  
 
Waga ale nie ma silników bez przedmuchów, jeśli zacznie walic dymem z korka , to jest dopiero problem
  
 
Cytat:
2003-09-01 23:08:37, Jojo pisze:
Waga ale nie ma silników bez przedmuchów, jeśli zacznie walic dymem z korka , to jest dopiero problem



To ja mam chyba problem....
  
 
Myślę że, prognozy remontu są mocno przesadzone. U mnie zawsze lekko dmuchało z wlewu oleju po odkręceniu korka, nawet jak miałem przejechane 20k /teraz 200k i też tak samo dmucha/. Jeżeli nowy korek wlewu nic nie pomoże sugeruję zastosować mój stary patent tzn. po zakręceniu korka wlewu należy obwiązać wlew szmatką - silnik się nie zapaskudzi.
  
 
nie ma takiej mozliwosc zeby nie walilo spod korka olejem patentow jest duzo podginanie blaszek od korka wlozenie szmaty pod korek musi walic

pozdr
  
 
Panowie, ostatnio zorientowałem się że mój silnik bierze mi olej. Ok. 0,5l na 800km. Ciśnienie oleju na wskaźniku podczas jazdy to ok 0,4 (połowa wskaźnika) na biegu jałowyn 0,1-0,2. Ciśnienie na garach mierzyłem miesiąc temu i wynosiło od 9 do 11. Przez korek wyrzuca mi olej ale nie aż tak dużo. Gdy odkręcę korek to widac miebieski dymek a po przyłożeniu ręki mozna zauważyć nieliczne kropelki oleju. Co to może być: pierścienie, panewki, uszczelniacze??? Co mam robic??? Jestem bardzo przewrażliwiony poniewaz na poprzednim silniku zaczęło się tak samo i skończyuło się na 1l/200km
  
 
niebieski dymek jak i zróznicowane ciśnienie na cylindrach raczej świadczą o pierscionkach

ja miałem też podobny problem w swoim 1.8 dzie miałem silne przedmuchy z odmy iraz nisikie cisnienie ja jednym cylindze i okazało sie ze pierścienie były do kitu prawie 2mm luzu na zamku polecam wiec ponowne wykonanie pomiaru ciśnienia wraz z próbą olejową
  
 
jak już o oleju to ja też problem zarzucę..

ciekło mi spod silnika to wymieniłem wszystkie zimerigi- i przednie i tylni ...efekt - nie cieknie już ...nie kapie przed remoncikiem żarło mi olej 1lmiesiąc ... Myślałem że to już koniec problemu a jednak nadal bierze olej ... Tylko czy on go bierze , czy też gdzieś spiernicza. Wycieków nie zlokalizowałem ....oprócz wycieku ze skrzyni biegów ...niewielkiego pocenia się .
Acha, oleju ubywa oczywiście mniej niż przedtem ale jednak ... Czy to wina ponad stu tysięcy przejechanych na tym silniku? (tak sądzę) czy też może ubywać oleju w jakiś iny sposób? Ewentualnie jaki??
  
 
oj miejsc wycieku może byc wiele

znają zycie to bedą uczczelniacze zaworowe ew zapaćkanie odpowietzrenia skrzyni korbowej
  
 
bodziot - jak bys mi mógł jeszcze powiedzieć coś o tej próbie olejowej to bedzie spoxik. Jutro bym się za to zabrał i sprawdził. Będę kombinował. Narazie dzieki.
  
 
Cytat:
2003-10-19 12:37:09, korzonM pisze:
bodziot - jak bys mi mógł jeszcze powiedzieć coś o tej próbie olejowej to bedzie spoxik. Jutro bym się za to zabrał i sprawdził. Będę kombinował. Narazie dzieki.



bardzo prosto

najpierw mierzysz ciśnienie na wszystkich cylindrach a nastepnie wlewasz do każdego cylindra najlepiej przy pomocy szczykawki ok 5 ml oleju i robisz ponownie próbe jeżeli ciśniene znacząco wzrośnie to znaczy pierscienie jeżeli nie to oznacza ze pierścienie sa ok a przyczyną mogą być np popalone zawory