MotoNews.pl
  

Gięcie rur z nierdzewki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ktoś próbował giąć rur z nierdzewki 1.5-2mm ścianka na takim sprzęcie ??

http://www.allegro.pl/item905661059_gientarka_do_rur.html


[ wiadomość edytowana przez: sebcyc dnia 2010-02-05 14:30:38 ]
  
 
nierdzewka nie wiem ale identycznym sprzętem giąłem rury o średnicy 12cm i ściance 3mm pod konstrukcję tunelu szło pięknie chociaż czasem było trzeba sie napocić... mankamentem jest to że rury sie załamywały ale nie napełniałem ich piachem ani nic takiego wiec normalne
  
 
wątpie ze czymś takim wygniesz rure z nierdzewy, czarna stal mozetak ale INOX nie!
skąd to wiem? pracuje w firmie gdzie wyginamy rury z nierdzewki (balustrady, banery, itp.) i długo trzeba pracować żeby wygiąć rure np fi48mm ze scianką 2ką (1,5 się "chujowi", spłaszcza itd.) a mamy sprzęt nie byle jaki bo giętatrke rolkową, podobną do tej

z tym że my mamy hydrauliczny docisk.
poszukaj firmy gdzie robią balustrady w Twojej okolicy i może Ci wygną.

edit: a temat powinien być w HP


[ wiadomość edytowana przez: qbara dnia 2010-02-05 19:01:51 ]
  
 
jak potrzebuje wygiąć rury pod kolektor

[ wiadomość edytowana przez: sebcyc dnia 2010-02-05 19:05:56 ]
  
 
wydechowy? mozesz zrobić jakw górny sport garage
sory
  
 
jest to jakieś rozwiązanie
  
 
jeśli jest to jakiś kosmiczy wydech to moze by to zrobić z kolanek i prostych kawałków rur, co prawda wiem ze wydech powinien być z jednego kawałka ale napewno to lepiej niz u górnego, przynajmniej wizualnie
  
 
Nie musi byc z jednego kawalka. Śp. Kolega miał kolektor a F1 i byl spawany z kawalkow, swoja droga piekna robota.
  
 
bardzo dużo zależy od tego czym to zostanie pospawane
  
 
nierdzewke tylko TIGiem
  
 
można też innymi metodami
jednak TIG-im można zrobić to najdokładniej (np. z poduszką gazową -argon wpuszczony do środka rury w trakcie spawania co zapobiegnie babołom na przetopie)
  
 
no wlasnie o to mi chodziło że najlepiej kolektor TIGiem, można nawet elektrodą nierdzewną ale jakość raczej nijaka
  
 
tig najlepiej nadaje się do cienkich ścianek

z tego co pamientam są dwa rodzaje nierdzewki i drutu do tiga :
austenit i fereryt najłatwiej je odrużnić magnesem.
  
 
Jak te fazy odróżnić magnesem?
  
 
panowie kolektory spawa się z kolanek żąroodpornych nie musi to być z jednego kawałka .... ważne żeby drut nie lądował w rurze co do kolanek to ludzie polecają kupować w heco.pl...
  
 
Jak te fazy odróżnić magnesem?

z tego co pamiętam ze szkoły "austenit i fereryt" - nierdzewka ,a druga potocznie zwana kwasówką -magnetyczna.

1.1 Austenityczne stale
nierdzewne: Fe-Cr-Ni (Mo)
Stopy te są najbardziej popularnymi
gatunkami stali nierdzewnych, ze względu
na ich doskonałą zdolność do odkształceń
plastycznych, odporność na korozję
oraz spawalność. Wszystkie one są
niemagnetyczne w stanie wyżarzonym.
Skład chemiczny: C-węgiel ≤ 0,10% -
16% ≤ Cr-chrom ≤ 28% - 3,5% ≤ Ni-KIEL ≤ 32% -
(Mo ≤ 7%)
1.2 Ferrytyczne stale nierdzewne:
Fe-Cr-(Mo) (tzw. kwasówka)
Ferrytyczne stale nierdzewne charakteryzują
się niską zawartością węgla, z chromem (i
molibdenem) jako głównymi dodatkami
stopowymi.
Utwardzają się w wyniku obróbki cieplnej i
zawsze są magnetyczne.
Skład chemiczny: C -węgiel≤ 0,08% -
10,5% ≤ Cr-chrom ≤ 30% - (Mo ≤ 4,5%)

Łączenie stali nierdzewnych ferrytycznych
Stal ferrytyczna zawierająca znaczne ilości chromu jest trudniej spawalna. Proces
łączenia tych gatunków wymaga najczęściej wstępnego podgrzewania przed spawaniem oraz
wyrzażania po spawaniu.
  
 
dziwne rzeczy podajesz, spawam "zwykłą" nierdzewke i kwasoodporną (drutem 316L) i szczerze mówiąc nie zaóważyłem różnic w spawalnosci.kwasową sie nawet lepiej spawa bo wychodzi ładniejsza spoina.Teoria to tylko teoria.
kumpel z pracy raz zrobił sobie końcówke wydechu z nierdzewki i mu skorodowała, z kwasowej nic sie nie dzieje.
Ciekaw jestem z jakiej stali robi bredy michael bo nic sie z nia nie dzieje a spawa sie ją przyjemnie ( regenerowałem kilka razy hehe)
  
 
w teorji
spawając kwasówke drutem austenitycznym pod wpływem temperatury pojawia się martenzyt który po szybkim ochłodzeniu doprowadza do kruchości i pęknięć.
w praktyce
szukając w robocie drutu do "nierdzewki" który jest magnetyczny nie powiodło się.