[MKVII] Pomoc przy montażu radyjka SONY CDX-GT200S

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć wszystkim,
wkrótce (jeżeli uda mi się takie radyjko nabyć) chcialbym zmienieć oryginalne radyjko fordoweskie. Pytanie do Was wszystkich, czy będę potrzebował jakiegoś pudła redukcyjnego do montaży soniacza? ponadto czy jakieś przejściówki ISO, etc. ...? szczerze nic mi to nie mówi i nie spodziewałem się, że będzie taki kłopocik?

Ewentualnie jeśli chciałbym sprawdzić radyjko na "sucho" jaki polecacie sposób (w domowych warunkach).
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
  
 
leniuszek...
Potrzebujesz orginalny kabel do radia:
http://www.allegro.pl/item916189153_zlacza_radiowe_sony_kenwood_pioneer_i_inne.html
+ewentualnie przejściowy z kostki, które masz w aucie.
Ściągnij sobie instrukcję, tam jest schemat instalacji.
obejrzyj też to:
http://studio24.prv.pl/
  
 
Mam radyjko Sony i kupując miałem już w zestawie przejściówki (kabel o którym wspominał "surec")
instrukcja też była i cały schemat podłączenia i był on dosłownie tłumaczony "łopatologicznie"
  
 
Potrzebuejsz jeszcze ramki montazowej.
Pierwszy lepszy komplet na allegro.
  
 
Cytat:
2010-02-09 09:14:27, tiltus pisze:
Potrzebuejsz jeszcze ramki montazowej. Pierwszy lepszy komplet na allegro.



taką ramkę to tylko jeśli ma escorta mkVII

ja takiej nie potrzebowałem (w zestawie z radiem jest zwykła ramka Sony)
  
 
Cytat:
2010-02-09 09:40:48, DANIELKARI pisze:
...taką ramkę to tylko jeśli ma escorta mkVII...



z tytulu watku wynika ze wlasnie ma MK7
wiec ramka obowiazkowa. przejsciowki do iso rowniez, no chyba ze autor ma juz jakies radio "standardowe" a nie fordowskie.
  
 
Cytat:
2010-02-09 10:53:47, tiltus pisze:
z tytulu watku wynika ze wlasnie ma MK7 wiec ramka obowiazkowa. przejsciowki do iso rowniez, no chyba ze autor ma juz jakies radio "standardowe" a nie fordowskie.



a sorry, nie zauważyłem że w temacie jest mkVII

więc potwierdzam ramka potrzebna
  
 
zgadza się fordzik to MKVII i aktualnie mam zamontowane oryginalne fordowskie radyjko.

A co to takiego ten kabelek ISO? Jest on niezbędny?? Jakiś inny standard?


Cytat:
2010-02-09 10:55:46, DANIELKARI pisze:
a sorry, nie zauważyłem że w temacie jest mkVII więc potwierdzam ramka potrzebna

  
 
Cytat:
2010-02-09 13:19:22, trifoglio pisze:
zgadza się fordzik to MKVII i aktualnie mam zamontowane oryginalne fordowskie radyjko. A co to takiego ten kabelek ISO? Jest on niezbędny?? Jakiś inny standard?



potrzebujesz ramke (fordowskie radio jest grubsze), kabel przejsciowka z fordowskich wtyczek na ISO. i dopiero wtedy mozesz sie dopiad do kabla od radia. niestety generuje to spory klab kabli, ale daje sie to upchnac.
  
 
ja mam soniaczka i trzeba kostke ewentualnie mozesz sobie odciać kostki ktore pasuja do starego radia i polutowac kostke do tego ktora otrzymasz pewnie z radiem i tez bedzie dzialac ale o wiele wygodniej kupic kostke ISO
  
 
czy samo przelutowanie jest skomplikowane? mam na myśli kombinację kabli z jednej i drugiej strony?

A MOZE MACIE JAKIES POMYSLY NA ZABEZPIECZENIE RADYJKA "całego pudła" przed kradzieżą?

Cytat:
2010-02-09 14:56:32, Bosaczek pisze:
ja mam soniaczka i trzeba kostke ewentualnie mozesz sobie odciać kostki ktore pasuja do starego radia i polutowac kostke do tego ktora otrzymasz pewnie z radiem i tez bedzie dzialac ale o wiele wygodniej kupic kostke ISO

  
 
Cytat:
2010-02-09 15:26:01, trifoglio pisze:
czy samo przelutowanie jest skomplikowane? mam na myśli kombinację kabli z jednej i drugiej strony? A MOZE MACIE JAKIES POMYSLY NA ZABEZPIECZENIE RADYJKA "całego pudła" przed kradzieżą?



Nie musisz lutować wystarczy że wstawisz kostki. Jeżeli chodzi o opis kabelków masz wszystko opisane na stronie co ci podałem
strona z opisem kabli radia Forda

A opis kostki iso to masz tu:
Kostka ISO


Watro się jeszcze zaopatrzyć w odpowiednią złącze do wejścia antenowego bo możesz nie podłączyć anteny.

[ wiadomość edytowana przez: benny_ko5 dnia 2010-02-09 16:40:09 ]
  
 
benny_ko5 wielkie dzieki za pomoc

Pytanie do wszystkich forumowiczów:
czy macie jakieś patenty na solidne przymocowanie radyjka? w wiadomym celu
  
 
od tyłu jest gwint M5. Można daż kawałek blaszki i przymocować do kokpitu.
  
 
Jak zakupisz ramkę na praktycznie masz zawsze taki wspornik montujesz go na wspomnianą srubę M% od tyłu radia i wykorzystujesz gurną orginalną szynę fora, która jest po nawiewem. Tu masz linka z aukcji co jest ramka wspornik koszta, złodziej antenowy, wspornik oraz szyna.
klik

[ wiadomość edytowana przez: benny_ko5 dnia 2010-02-10 14:57:27 ]
  
 
jak powinien wyglądać bezpiecznik radiowy dla tego radyjka?
jest on 10 Amperowy, ale wydaje mi się, że u mnie go nie ma ;/
  
 
Możesz zastosować na kablach gniazdo bezpiecznika ale to nie ma sensu jeżeli wpinasz się pod orginalną instalacje. Co do bezpiecznika to nazwyklejszy taki jak masz w skrzynce. Jednak z tego co pisałeś to to masz zamontowane radio fabryczne i tylko zmieniasz końcówki instalacji. Czyli instalacja idzie przez skrzynkę bezpieczników z tego co pamiętam to bezpiecznik 15A pozycja 18.
  
 



zaznaczyłem strzałką miejsce gdzie znajduje się bezpiecznik fabryczny - jednak u mnie go nie ma pod tą wtyczką? stąd moje pytanie jak on wygląda, żebym wiedział jaki dokupić ?! czy na sucho mogę sprawdzić radyjko? + czerwony - czarny i zasilić stałym 12V?

[ wiadomość edytowana przez: trifoglio dnia 2010-02-10 21:24:05 ]
  
 
Witam

Tu masz linka do foto z bezpiecznikami
klik są to takie jakie masz w skrzynce
Jeżeli chodzi o podłączenie to możesz tylko musisz mieć bezpiecznik.
  
 
benny a jezeli chodzi o wiązkę zasilającą składającą sie z 4 kabli, tj.
czarny czerwony zółty i niebieski
Wystarczy jak podłącze czarny jako minus i czerwony jako plis zasilania 12V? co z posotałymi? jeden to chyba podtrzymanie a drugi podświetlenie? czy mogę je zewrzeć z plusem zasilania?
z góry wielkie dzięki za pomoc