[Rover] - filtr powietrza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie potrzebuje gume, która wychodzi z filtru powietrza w Roverku 1.4 nigdzie nie moge jej dostać pomożecie?
  
 
Słuchaj sprawdzę czy nie mam takiej. Rozumiem,ze chodzi o tą harmonijkę między filtrem a zespołem przepustnicy ? Mam kilka przepustnic i obudów filtra powietrza wiec może przy jakiejś części będzie ta guma.
Jakby co to tel do mnie 0606 22 66 56. Ewentualny odbiór na Tarchominie lub Jelonkach.
Pozdrawiam
ARTUR
  
 
czesc - ja tez tego szukalem i w krakowie nie znalazlem nawet na zamowienie a cena katalogowa 136 zł
ale bylem niedawno w Warszawie i mieli toto na zeraniu po 86zł.
troche lepiej ale i tak sie nie oplaca.
poszedlem do Agromy (firma w kazdym miasteczku - handluje czesciami do maszyn rolniczych) i kupilem rure od kombajnu zborzowego BIZON. Rura w tym kombajnie rowniez doprowadza powietrze do filtra i ma srednice dokladnie taka jaka potrzebna do Roverka czyli 70mm. Zaplacilem 16 zł za metr takiej rury i powiem ze jest ona duzo lepsza od oryginalnej bo:
- jest wzmacniana drutem stalowym co powoduje ze nie mozna jej zalamac a jest przy tym elastyczna
- wewnetrzna powierzchnia jest bardziej rowna niz w oryginale
- jest jej prawie metr wiec starczy na kilka dolotow
- jest przeznaczona do dolotu w dieslu wiec jest odporna na dzialanie wszelkich smarow i ropopochodnych substancji
- ma duzo wieksza wytrzymalosc niz standard a da sie ja lepiej ulozyc.

jednym slowem polecam
PS jak bylem w sklepie to mieli dwa rodzaje tych rur - jeden rodzaj taki szary widac bylo jak byla wulkanizowana - nie najlepiej wygladala
drugi rodzaj to ladna czarna rura.
  
 
Dzisiaj sprawdzalem z Janiem na Cotsisa, sa po 85 zl
  
 
Dzięki wszystkim kupię ta metrową !!!
  
 
Czy wie ktos gdzie w wawie jest taki sklepik gdzie mozna dostac taka rure ?? od tego bizona ?? bo ja musze zdecydowanie przebudowac wyjscie filrta bo jest za krotkie i pofalowane..daje to mily odglos ssania z pod machy przy ciskaniu gazu ale zato sie dlawi przy wysokich obrotach !! HELP !!
  
 
Zastanawiam sie co mozna zrobic z tym fantem.
Zalezy mi glównie na elastycznym dole niz na powiekszaniu mocy na wysokich obrotach. Stad pytanie stozek czy wkladka sportowa.

Tutaj zacytuje cos ze strony gadula.cc.pl
"Według naszych badań na hamowni silnikowej przyrosty mocy po zastosowaniu wkładki wynosiły maksymalnie 0,5 %, a po zastosowaniu stożka 3 % .W jednym i drugim przypadku ważne jest aby zasilić układ dolotowy zimnym powietrzem z zewnątrz auta. Stosując stożki musimy zwrócić uwagę, że długość rury łączącej układ ssący ze stożkiem ma duży wpływ na charakterystyką zewnętrzną silnika. Długie układy dolotowe poprawiają charakterystykę na niskich obrotach, krótkie na wysokich."

Hmm i tutaj zaczyna sie problem gdyz zawsze ludzie mowili ze stozki powiekszaja gore a z tej wypowiedzi jasno wynika ze moga rozniez dol.

Ja sobie myslalem ze jak zdecydowal bym sie na storzek to wywlalam stara puche , odgradzam to od silnika jakoms plyta czy czyms takim, filtr daje blisko lampy, pomiedzy chlodnica a rama zmiesci sie rurka gdzies moze fi60 ktora mozna by dodatkowo na storzek podawac powietrze ze z derzalka. A dokladnie pod tablica rejestracyjna sa takie raszki czy cos w tym stylu.

I teraz jesli chcial bym storzek to
1. Jaki duzy
2. Jaka dluga powinan byc rura za storzkiem i jakiej srednicy
A moze dac sobie spokuj z tym i wsadzic wkladke ? Tylko ze wkaldka do 1.4 zfiltromezu tosztuje 150 zeta,a tydac tyle kasy i osiagnac moze 1/4 tego co na stozku to szkoda siana. Tym abrdziej ze stozka nie musze kupowac nowego, mogl bym poszukac czegos z markowych ale uzywanych albo kupic cos nowego polskiej roboty

Prosil bym tez o opinie ludzi ktorzy maja 1.4 ze sportowymi wkladkami badz storzkami jakie efekty to u nich dalo.

PS. czy ktos z was posiada książkeprof. St. Szczecińskiego i spółki pt. ăPoprawa ekonomiczności i dynamiki samochodów osobowychÓ badz poradnik Wydawnictwa AUTO ăUsprawnienia PolonezaÓ W. Pachonia i A. Sklorza w rozdziałach o układach wylotowych.

  
 
Do tego wszystkiego dodałbym jeszcze dodatkowy wlot powietrza na masce.
  
 
Wlot neistety przerasta moje zdolnosci i mozliwosci :P
To jak pomoze mi ktos z dobraniem dlugosci dolotu i srednicy stozka ?
  
 
tez sie chetnie dowiem ;)
  
 
Więc trochę poteoretyzuję. Objętość układu dolotowego ma istotne znaczenie dla przebiegu charakterystyki silnika. Im wiekszy objętościow dolot tym silnik bardziej dynamiczny i elastyczny. Wiąże się to z większą dostępnością powietrza już za filtrem, który jak wiadomo stanowi największy opór w całym układzie dolotowym. Co do samego stożka to miałem go założonego przez dwa tygodnie po tym jak kupiłem auto. Potem musiałem go niestety oddać. Był to bodajże KN (taki żółty) o średnicy podobnej do tego co wyjście z puszki. Był założony bezpośrednio na tą rurę gumową łączącą puszkę filtra z przepustnicą. Co do odczuć z jazdy to nie zdążyłem jej odczuć bo na stożku przejechałem pierwsze 500km nowym autem więc byłem raczej delikatny. Wiem tylko że przy wyprzedzaniu autko było naprawdę żwawe i miło się prowadziło. może jak wyskrobię kasę to kupię stożek filtorna. Kosztuje coś koło 120zł (podobno). Co do doprowadzania zimnego powietrza z przed auta to jeśli ktoś ma LPG to nie wskazane jest aby pęd powietrza wpadał bezpośrednio do wlotu powietrza. Może wtedy dochodzić do efektu gaśnięcia silnika po wciśnięciu sprzęgła, przy dużych prędkościach. Zpewnością też pomoże odizolowanie wlotupoietrza od źródeł ciepła pod maską. Narazie u mnie siedzi kawałek styropianu pomiędzy chłodnicą a puszką filtra. Jak zdjelmę na wiosnę tąblachę pod światłami to może zrobię sobie jakiś otwór z wlotem powietrza do filtra.
  
 
Tez przymierzam sie do montarzu stozka ale teraz mam dylemat montować blisko czy daleko przepustnicy generalnie wolał bym poprawić dolny zakres obtotów ale mam gas
  
 
mialem stozek k&n w PN 1.4 zamontowany bezposrednio do tej gumowej rurki potem w orginalnej obudowie,kolo miski olejowej i przed chlodnica kombinacj bylo kilka bezposrednio daje niezly efekt i najmniej roboty z montarzem wkreca sie zwawiej i ma taki sobie dol ale jest glosny przy zasysaniu w obudowie jest cicho ale efekt jest podobny do orginalu kolo miski jest niezle cicho i dosc elastycznie ale niestety filtr sie bardzo szybko brudzi i lapie piasku najlepszy efekt dalo zalorzenie filtra przed chlodnice cicho i elastycznie z przyjemnym pomrukiem do jego montarzu wykozystalem rure dolotu powietrza z 1.6 plusa ta owinieta gabka filtr spokojnie zmiescil sie pomiedzy grilem a chlodnica aby przeprowadzic rure trzeba bylo podciac kawalek wspornika kolo swiatla to pokole i dorobic kawalek wspornika dla filtra aby sie gdzies niewluczyl tak jak zreszta przy kazdym innym montarzu
  
 
Istotne jest tylko aby pęd powietrza nie "zdmuchiwał" silnika. U mnie stożek też był na LPG.
  
 
Cytat:
2003-03-03 14:16:15, piotrekdj pisze:
mialem stozek k&n w PN 1.4 ....
najlepszy efekt dalo zalorzenie filtra przed chlodnice cicho i elastycznie z przyjemnym pomrukiem ...


Czy w calym przedziale obrotow sie poprawilo?

Cytat:
...aby przeprowadzic rure trzeba bylo podciac kawalek wspornika kolo swiatla to pokole


"to pokole" ???????? nie rozumiem ? Ten wspornik to ja juz wyrzycilem dawno temu:P

Jakiej wielkosci byl ten storzek?
Ja zamierzam odrazu do tego zalozyc magnetyzer na powietrze gdyz brakuje mi go do kompletu. A pomysl ze storzkiem za grilem jest ql :)
  
 
stozek - moze i tak ale tak jak WW mowi - pogarsza sie filtracja wiec naprawde nie polecam oszczedzac i kupowac stozkow typu Jacky czyli gopmbkopodobnych, lepiej zainwestowac i kupic cos lepszego, jak bede mial kaske to zamierzam prawdopodobnie zalozyc green'a na fi 70 jak najwiekszy, poniewaz mikser mam na przepustnicy planuje poprowadzic rure gumowa (takla jak ma WW - czyli z "bizona" i umieszczenie gdzies kolo swiatel ) zreszta ta przerobka ma jeszcze jeden cel bo chce wpakowac zbiorniczek do spryskiwacza od UNO z dwoma pompkami, naturalnie o doprowadzeniu zimnego powietrza nie zapomne
  
 
Panowie looknijcie w moim profilu 4 fotka. Tak wstawiłem styropian. Może tandeta ale.... z pewnością nie zaszkodzi. Przynajniej wlot powietrza jest odizolowany od ciepłego powietrza.