[MKVII] 1.3 98r woda w tłumiku a co za tym idzie lód?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Mam pewien problem z samochodzikiem. Moj samochodzik ostatnio troszke szwankuje ;/ Nie ma jakos mocy... na 5 biegu ledwo osiagam 100km/h przy czym silniczek dosyc glosno pracuje. Obroty tez sie dziwnie trzymaja sie wysoko. Zastanawiam sie czy moze to byc katalizator? Prosze o jakies sugestie/porady.

[ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2010-02-11 16:18:48 ]
[ powód edycji: Jeżeli zmieniasz pytanie wypadałoby zmienić tytuł! ]
  
 
Dobra juz znalazlem ( mam nadzieje ) przyczyne. Mam zatkany tlumik i chyba w jednym miejscu lekko pekniety. Ale nie jestem pewien bo ciemno juz jest troche jutro dokladnie sprawdze co i jak. Podjade na kanal.
  
 
No to dzisiaj podjechalem i sie okazalo... ze tlumik byl troszke "poszarpany"... pospawalem ale na dluzsza mete bede musial kupic nowy tylni tlumik. Ale zdziwilo mnie najbardziej ze w tym tylnim tlumiku byla woda i lód... caly tlumik byl zawalony. Tylko skad tam woda sie wziela?? Moze wy koledzy mi podpowiecie?
  
 
Woda to naturalny skład spalin jak CO2, Siarka, węglowodory w układzie wydechowym. Jeżeli robisz krótkie odcinki samochodem to spaliny i tłumiki są zimne i woda nie ma jak odparować. Woda potrafi zatkać tłumik prawie, że w 100%. Najbardziej narażone są LPG, potem PB a diesel w znikomym stopniu. Ja jak jadę pod górkę to czasami depnę ostro i wtedy tłumik wypluwa wodę z układu.
  
 
No fakt. W ostatnim czasie wlasnie jezdze malo i w sumie tylko w trybie miejskim. Na wszelki wypadek wywiercilem 4' maly otwor zeby ta woda gdzies schodzila. Jednak i tak musze rozejrzec sie gdzies za ukladem wydechowym bo ten juz ledwo zipie
dzieki
pzdr