MotoNews.pl
  

Etagas tartarini regulacja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.mam pewnien problem.czy ktos z szanownych forumowiczów orientuje sie w programie do regulacji instalacji gazowej etagas z parownikiem tartarini nadcisnieniowym?program do regulacji tez nazywa sie etagas.kabel do kompa juz kupiłem ale nie wiem do czego są niektóre rzeczy w tym programie i co pomoze w moim przypadku.problem polega na tym ze podszarpuje mi na gazie w granicach 2000 obrotów.a jak dodaje delikatnie gazu na biegu jałowym to takie ma przydławienia.jak wcisne do podłogi to tego nie ma ale jak jade w koru 30km/h i mi zaczne szarpac a łep skacze to mnie cholera bierze.na benzynce tego nie ma tylko lpg.w parowniku membrany wymienione na nówki miesiąc temu.jak przed swiatłami wrzuce luz to silnik trzyma całe 200 obrotów,musze dodac gazu i dopiero dochodzi to siebie i ma 800.w parowniku jest regulacja cisnienia ale nie wiem w którą sie zmniejsza i zwiększa.czy dokręcając czy popuszczając.samochód to almera 97r 1,4.swiece wymienione.filtr powietrza,przewody.przy ruszaniu jest jeszcze takie przydławienie jak gwałtownie wcisne gaz,obroty spadają do 600 i dopiero idzie.palic w cale miało nie pali bo ze 13 14 to połknie.dodał bym jakies zdjęcie z tego programu ale nie bardzo wiem jak.więc jesli ktos miał stycznosc z tą instalacją i ma ochote troche popisac to bede wdzięczny za sugestje.z góry dzięki i pozdrawiam
  
 
do tej instalacji potrzebne sa dwa interfejsy . jeden do robienia ustawień w elektroce a drug do regulacji ciśnienia.
  
 
witam.najpierw spróbój regulować tą śrubą na reduktorze obojetnie w którą stronę az do uzyskania namniejszej tzn. dziury i żebys miał jak najrówniejsze minimalne obroty.jesli to niepomoże musisz zajrzeć do reduktora i sprawdzić membramy.
  
 
witam ponownie.z góry dzięki za zainteresowanie tematem.jak juz napisałem membrany są nowe.parownik wyczyszczony listwa tez.tylko co w moim przypadku pomoze.zwiększenie czy zmniejszenie cisnienia.kręcic i całkiem rozregulowac to nie długo.i kiedy sie zwiększa a kiedy mniejsza,wkręcając czy wykręcając?.miałem nadzieje ze ktos moze spotkałsie z czyms takim.jest tam taka opcja cut off.czy to moze miec wpływ na takie zachowanie?z tego co wyczytałem odpowiada to za odcięcie dopływu gazu przy jakis obrotach.pozdrawiam.jeszcze miałem zapytac o jedno.rozumiem ze musze miec jakis czujnik do pomiaru cisnienia.czy nie da sie go czym zastąpic?jakims miernikiem cisnienia?

[ wiadomość edytowana przez: janosikxx dnia 2010-02-17 20:08:09 ]
  
 
jeśli chcesz regulować cut off i tym podobne parametry to ściagnij sobie soft z www.elektroda.pl
  
 
Jak dobrze mi sie wydaje to do tego czujnika podpinasz rowniez interfejs. to taki map-sensor potrzebny tylko do regulacji mierzy cisnienie i podcisnienie, bez tego regulacji niezrobisz.
Spartanski sposob to podepnij interfejs i lapa zoabcz odczyt sondy i sprobuj krecic cisnieniem wedlug sondy.
  
 
,,cut off'' to szybkośc schodzenia obrotów po zdjeciu nogi z pedału gazu,więc ma to wpływ na wolne obroty
  
 
dzięki za sugestie.moze podpowiedz jak to jest z tym cisnieniem.w którą stronę jaki bedzie efekt.czy mniejsze czy większe zeby sie nie zalewał?bo jak dodam gazu to przy silniku czuc gazem jakby sie nie spalił.i duzo pali.bym podkręcił obrót czy dwa w jedną albo druga ale nie wiem kiedy zmniejsza sie dawka podawanego gazu.czy zwiększając czy zmniejszając cisnienie?moze ktos wie?mam nadzieje ze pisze zrozumiale dla wszystkich nie tylko dla mnie bo troche motam.jeszcze raz dzięki
  
 
krecąc w lewo zmniejszasz ilośc podawanego gazu i samochód mniej spala,a w prawo dajesz mu więcej gazu,więcej pali,ale za to masz lepsze przyspieszenie.a jesli czuć gaz to raczej masz nieszczelnosci w instalacji i może ci się dostawać lewe powietrze, a wtedy są nierówne obroty i samochód szarpie.sprawdż sobie szczelność przewodów od parownika az do kolektora.
  
 
Jak juz pisalem mozesz sprobowac regulowac cisnienie wedlug sondy lambda:
sonda bogata - duzo gazu
sonda uboga - malo gazu
Po podpieciu samego kompa do instalacji powinno ci pokazac odczyt z sondy.
od 0 do 0,5V mieszanka uboga w gaz, 0,5 do 1,0V mieszanka bogata w gaz.
Na podstawie tego mozesz cos skorygowac.
Sonada na ogol powinna caly czas "latac" z ubogiej do bogatej i na odwrot.
  
 
ma ktoś jakies zdjecia jak poskładac ten reduktor etagas chodzi jak ustawić te membramki która strona do góry rll@o2.pl