Czym się różni silnik A112 B... od A112 A... ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy te oznaczenia wynikają tylko z zastosowania (lub nie) wału o większym wykorbieniu i innych korbowodów?? W przypadku zwykłych wersji (nie Abarth) w zestawieniach B ma cylinder 67,2 ale w wersji Abarth blok z cylindrem 67,2 ma oznaczenie A... czym one się różnią??
i jak odczytywać te oznaczenia?? czy te bloki są identyczne ???
np.
A112 A 000 cylinder 65,0 pojemność 903cc
A112 A 5.000 cylinder 65,0 pojemność 903cc
A112 A 1.000 cylinder 65,0 pojemność 982cc
A112 B 1.000 cylinder 67,2 pojemność 965cc
A112 A 2.000 cylinder 67,2 pojemność 1050cc

Do czego zmierzam, chce się upewnić że montując wał i korby Abarth'a do bloku A112 B osiągnę 1050cc - to raczej pewne ale nie wyjdą przy tym żadne niespodzianki np. grubsze ścianki cylindrów w blokach A w porównaniu z B albo inne średnice czopów albo jeszcze cholera wie co...
Ktoś dysponuje jakąś literaturą odnośnie tych silników?

[ wiadomość edytowana przez: tomakawo dnia 2010-02-18 22:40:14 ]
  
 
Z nim pogadaj:
http://www.veteranauto.pl/
  
 
1. poszukaj odpowiedzi w gamie silników do fiata 127 - autobianchi było poligonem doświadczalnym fiata w zakresie wprowadzenia modelu z przednim napędem, korzystało z silników fiata wiec palety od 903 do 1050 oraz ich ewolucji, których mało nie było w szczególności tych , które pochodziły ze stajni C. Abarth.
2. z zastosowaniem tego wału korbowego doradzam ostrożność

tutaj masz rozpisane wszystkie modele seriami i silnikami tam zastosowanymi - powinno pomóc znaleźć właściwy blok do tego wału co masz