[MKVI 1.3] wymiana silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Mam problem ze swoim Escortem z 1993 roku z silnikiem 1.3 z gaźnikiem. Pobiera spore ilości oleju, coś koło 2l na 1000km, chodzi jak diesel, mocy nie ma prawie wcale... I w związku z tym pytanie: jakiś remont czy wymiana?
Jeśli wymiana, to żeby koszty nie były zbyt duże to przydałby się pewnie taki sam silnik, bo 1.3 na monowtrysku to chyba byłoby już za dużo przeróbek?
I jaki może być koszt remontu takiego silnika?
Co byście radzili?
  
 
Czy użyłeś wyszukiwarki?

Na forum o wymianach silnika sporo.
Możesz nawet zmienić na 1,8 lub 2,0 i nie będzie za wiele "przeróbek".
  
 
użyłem wyszukiwarki, tylko większość postów dotyczyła wymiany silnika z wtryskiem, a taki gaźnik to chyba rzadkość :>
ogólnie chciałbym coś zrobić za jak najmniej kasy żeby jeszcze trochę nim pojeździć.
Aha, no i czy instalacja gazowa taka prosta, chyba I generacji nadałaby się do silnika na wtrysku? Wydaje mi się, że nie, ale pewny nie jestem
  
 
bierze olej to pierscienie i uszczelniacze pierscienie 90zł za komplet na cylinder, uszczelniacze ja wiam moze po3-4 zł razy 8 sztuk, klekotanie to brak regulacji zaworów, w poradach jest fotorelacja jak je ustawic.
  
 
Jak chcesz tylko jeździć to wymień silnik na taki sam bo koszty najmniejsze. A najlepiej na silnik 1.8 16v. Co trzeba to musisz poszperać w wyszukajce bo pisania dużo a gaz będzie dobry ale będziesz miał duże problemy z nim.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Cytat:
2010-02-19 16:22:56, Kleszczak pisze:
Jak chcesz tylko jeździć to wymień silnik na taki sam bo koszty najmniejsze. A najlepiej na silnik 1.8 16v. Co trzeba to musisz poszperać w wyszukajce bo pisania dużo a gaz będzie dobry ale będziesz miał duże problemy z nim.



Tak dokładnie - SWAP to tylko na 1,8 (Jak coś to mam kompletną instalację elektryczną silnika 1,8 16V) Sam silnik kosztuje mniej jak 500zł
1,3 - to moim zdaniem porażka, 1,4 już lepiej ale pali nie wiele mniej jak 1,6. A 1,6 pali praktycznie tyle samo co 1,8 (Przy normalnym codziennym użytkowaniu) Dlatego polecam 1,8 !!
Z gazem są problemy jak źle jest założona lub źle wyregulowana instalacja gazowa. Jeśli zadbasz żeby ktoś założył i wyregulował ja porządnie to nie będzie aż takich problemów z gazem.
  
 
a 1.6 8V na jaki swap zrobic zeby nie byly koszta duze tak do 3 tys
  
 
Cytat:
2010-02-19 17:14:35, wata89 pisze:
a 1.6 8V na jaki swap zrobic zeby nie byly koszta duze tak do 3 tys


Jak powyżej/poniżej
  
 
za 3 kloce to kolego kupisz porządnego escorta, przełożysz silnik i jeszcze zostanie w cholere części zapasowych oraz coś się sprzeda.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
kompletny z osprzętem
KLIK

-----------------
EscortDriver #893
Preto on Tour
www.youtube.pl/pretoontour
  
 
a do mk V podejdzie kazdy silnik forda czy jak to jest ?
  
 
Cytat:
2010-02-19 19:59:37, wata89 pisze:
a do mk V podejdzie kazdy silnik forda czy jak to jest ?


Poczytaj trochę forum to się dowiesz