MotoNews.pl
  

Panewki 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
szukalem w wyszukiwarce i nic nie znalazlem. jakis czas temu rozkrecilem silnik przebieg okolo 80tys i zastanawiam sie czy wymieniac panewki korbowodowe. jaki powinna miec kolor plaszczyzna ktora pracuje na wale? Bo u mnie gorne panewki sa w kolorze miedzianym a dolne w szarym.... przed rozbiorka cisnienie oleju sie nie palilo
  
 
Powinny być szare, miedziany kolor mówi o tym ze sa już wyj... yyy zuzyte
  
 
kurde myslalem ze obejdzie sie bez wymiany.
  
 
załóż stare, zaoszczędzisz całe 30 zł
  
 
jeżeli nie ma wyczuwalnego luzu, i nie ma żadnych rys ani na wale ani na panewkach a silnik jest używany do normalnej jazdy to zakładaj to co było
  
 
Try3ek po kolorze widac, ze sa do wywalenia a nowe kosztuja grosze. Czemu radzisz mu wsadzic zuzyte panewki? luz, straty cisnienia etc - wiem, ze to maluch ale bez przesady.
  
 
silnik raczej nie bedzie do normalnej jazdy na jednej panewce jest podluzna rysa na wale nie ma sladu rys
  
 
wg mnie lepiej wsadzic stare panewki, bo jak się na tym nie zna to kupi np nadwymiarowe panewki albo wał juz był po szlifie, przecież to trzeba by zgrać ze sobą, a jak panewki maja rysę to tymbardziej do wywalenia. Takie rzeczy daje sie do warsztatu i oni sprawdzają czy robić szlif wału czy tylko nowe panewki, w innym przypadku i braku wiedzy można tylko to pogorszyć.
A co do koloru to pytanie na jakiej długości mają taki kolor, bo jak na 1cm to połowa samochodów na takich jeździ i jest dobrze.
Ale w tym przypadku jak chcesz mieć mocniejszy silnik na dłuższy czas to do szlifierza i nie oszczędzać tych 150zł bo potem może sie okazać że musisz cały silnik na nowo rozebrać
  
 
wal na pewno nie byl po szlifie. gorne panewki sa prawie cale w kolorze miedzianym natomiast dolne sa szare. mialem kiedys inny silnik ktory mial przejechane grubo ponad 100tys (dobrze chodzil tylko korba wyszla bokiem ) i po rozebraniu wszystkie panewki byly w kolorze miedzianym, i nic sie nie dzialo
  
 
Nie bądź pizda i je zmień... wydatek groszowy a na pewno pochodzi dłużej jak dobrze poskładasz a przy okazji zobacz główne bo u mnie korbowodowe były dobre a głównych nie było wcale...
  
 
jutro oblukam glowne dzieki
  
 
Podepnę się tutaj.

Wie ktoś może z jakiego materiału jest zrobiony wkład tylnej panewki (od koło zamachowego) do 126p ?

Rzemiosło ma wstawione gówniane alu, a fabryka wstawiała coś koloru miedzianego, czy to jakiś stop ?


[ wiadomość edytowana przez: malyglod dnia 2012-04-24 14:29:10 ]
  
 
To jest stop brązu, albo z ołowiem albo z cyną, takie standardowo stosuje się do panewek. Aczkolwiek panewki ze stopem aluminium też nie są wcale takie złe.
  
 
Tak o ile są anodowane, lub utwardzane odpowiednio.

Czyli można by tam wsadzić brąz lub mosiądz ?
  
 
To nie jest sam brąz, przyjrzyj się panewce, nie sadzę też żebyś gdziekolwiek kupił odpowiedni stop porównywalnej jakości...
  
 
Ja mam panewki z brazu. Kosztowalo mnie to chyba 180zl (material + obrobka). Jak poszperam w papierach to napisze jaki to dokladnie stop.

  
 
Dokładnie takie manewry chce zrobić jak zolo, tylko nie wiem jakiego materiału użyć.


http://www.innovator.com.pl/stopy_metali/stopy_lozyskowe/



[ wiadomość edytowana przez: malyglod dnia 2012-04-24 23:00:02 ]