Escort RWD - macie pomysły jak go zbudować?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie tyle ostatnio o swapowaniu gadamy ale takiego watku nie znalazlem a jestem tym bardzo zainteresowany...

Planuje sobie zlozyc jakas dodatkowa zabawke do szalenst. Ale zebym byl w pelni szczesliwy interesuje mnie RWD!!

Chcialbym zlozyc auto na bazie mk7 3drzwiowego hatchbacka. Zdaje sobie takze sprawe z wydatkow i problemow z tym zwiazanych wiec prosze darowac sobie niepotrzebne komentarze...
I wiem ze nie tylko ja jestem zainteresowany takim autkiem

Chodzi mi o podzespozly z czego cos takiego mozna by zbudowac... Podawajcie pomysly i ciekawe, rozsadne propozycje...

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-02-25 11:53:47 ]
[ powód edycji: Uściślenie tematu. ]
  
 
mogę Ci to zbudować, szczegóły do ustalenia , najłatwiej na zawieszeniu sierry , ale mogę zrobić także customowe zawieszenie , lub zamontować tylne zawieszenie od escorta 4x4, wymieniając w nim za słaby dyfer na cos większego ze szperą (sierra , scorpio , bmw omega, mercedes) przekładalem juz napęd 4x4 do ośki i jest to jak najbardziej wykonalne pozostaje potem przerobic tunel i usadowić silnik podłużnie.
  
 
Tez wlasnie myslalem o scierce i tylnym zawieszeniu z essa 4x4.

Kolejne pytanie jaki silnik bylo by najlepiej do takiej hybrydy wstawic?
  
 
Zawieszenie z Escorta 4x4 to najłatwiejsze rozwiązanie z racji braku problemów z samym montażem. Jednak samo użytkowanie tego może być kłopotliwe z racji tego, że w 99% tych zawieszeń wszystkie gumy nadają się do wywalenia.

Lepszym rozwiązaniem byłby zawias tylny ze Scierki/Escorta Cosworth, jednak wtedy to już grubsza rzeźba z zaadaptowaniem tego do podłogi escorta.

Silnik? Wystarczy RS2000 na ITB lub gaźnikach, gdy ustawisz go wzdłużnie będziesz miał na te bajery miejsce.
  
 
a ja bym proponował koledze zawias do tyłu wrzucić mondeo 4x4, z dyfrem za ścierki, moim zdaniem opcja o wiele lepsza niż zawias ze ścierki albo z essa 4x4. Minus to to że nie jest plug&play tak jak z essa.
  
 
wzdłużnie to i jakaś Vka wejdzie
  
 
Cytat:
2010-02-22 11:26:54, Venom_4x4 pisze:
wzdłużnie to i jakaś Vka wejdzie



ja tego nie powiedzialem...
  
 
a nie lepiej z ścierki wziąć podłogę i budę z essa ??
To prawie będzie budowane jak Cosworth
  
 
tak sobie pomyślałem, ze taki ess rwd bedzie miał ciężki przód i lekki tył. a jakby zrobić taki patent jak w porszaku i od silnika wał a skrzynia na tylnej osi?? ja wiem że to ogromna rzeźba, ale temat można przemyśleć.



[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2010-02-22 17:11:45 ]
  
 
chyba Bmw ma taki patent ??
  
 
w bmw nie spotkalem takieo rozwiazania, najłatwiej pozyskiwalny transaxle to volvo 340/360 lub alfa romeo 75/90/gulietta/ Pomijam to ze raczej mija sie to z celem... nie będzie wcale tak super lekka pupa, silnik bedzie stał miedzy osiami a nie przed przednią wiec z balansem masy nie bedzie az tak źle |(dyfer wał tez swoje waża)
  
 
M5 chyba ma skrzynie na pupie
  
 
Nissan GTR oraz Mercedes SLS dysponują takimi rozwiązaniami.
  
 
ha zaskoczę cie Porsche też miało takie rozwiązanie w 924 pewnie w 928 i 944 też
  
 
powinien byc na takie tematy oddzielny dzial pt. 'bujanie w oblokach' ;]
  
 
Cytat:
2010-02-22 23:29:58, Diviz pisze:
ha zaskoczę cie Porsche też miało takie rozwiązanie w 924 pewnie w 928 i 944 też



Nie twierdzę, że nie. Podałem dla przykładu, z czego można poprzekładać graty, hahahahhaha
  
 
a w GTR r35 bo nie wiem jak w wcześniejszych masz wał skrzynie z tyłu i 2 wał który napędza przednie koła ;P
  
 
pomarzyć zawsze mozna
  
 
byl tu nawet na forum filmik essa wlasnie mk7 z UK, ktory to ess mial wlasnie rwd, poszukaj po forach angielskich napewno cos znajdziesz
  
 
W troche inny sposob osiagniete RWD w esie:

http://www.youtube.com/watch?v=-Ti-Prx8HvE

a dzwiek silnika na tym filmiku powala

http://www.youtube.com/watch?v=rlbPPNmbQWQ&feature=related