[MKV] Filtr węglowy, separator oleju.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc,
Mam taki oto problem.
Mam escorta kombi 1.4 CVH + LPG z 1991r.
I mam tam filtr węglowy czy tam separator par oleju. Chyba to jest to samo. Taka czarna puszka, napewno wiecie o co mi chodzi bo już były o tym posty. I na dole tej puszki idą dwa węże. Jeden idzie chyba do silnika i a drugi nigdzie. Poprostu sobie zwisa do dołu. Nie jest niczym zatkany. A nie wiem gdzie on ma być. Nigdzie nie widzę miejsca gdzie by go wsadzić. To ma tak być że on sobie zwisa czy ja mam coś nie tak ?
Chciałem sobie ten filtr wyczyścić ale w środku jak wyciągam ten filterek to po kawałku się urywa. Takie bagno już jest.
I teraz do was gdzie ten drugi wąż ma być czy ma sobie tak zwisać ?
Czy te węże powykręcać i powyczyszczać czy nie ma większego znaczenia ?
Przy jednym z węży co idzie do silnika to po drodze jest jakiś chyba czujnik. Co to jest ?

Zabrałem się za ten filtr bo mi nie odpowietrza zbiornika paliwa chyba bo przy odkręcaniu korka wlewu paliwa zawsze syczy trochę. A i na benzynie równo nie chodzi jak zimny silnik jest.

Mam nadzieję że pomożecie a jak coś niezrozumiale napisałem to powiedzcie to bardziej wytłumaczę.

Pozdrawiam i czekam na odpwiedzi.

[ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2010-02-26 20:33:25 ]
[ powód edycji: Dostosowanie tytułu do regulaminu działu ]
  
 
Ten filterek po tylu latach jest bardzo kruchy więc czyszczenie w ten sposób odpada. Możesz tylko w całości zanurzyć go w jakiejś nafcie albo benzynie ekstrakcyjnej.

Jeden przewód idzie do pokrywy zaworow a drugi do obudowy filtra powietrz(to te grube) a cienki do ssącego

Odpowietrzenie baku paliwa nie ma nic wspólnego z tym filterkiem.

[ wiadomość edytowana przez: Qnemezis dnia 2010-02-26 16:53:15 ]
  
 
a więc z puszki ile wychodzi wężyków ? dwa grube i jeden cienki ? Czy tak jak ja mam że dwa grube a ten cienki jest dopiero na trójniku od jednego z węża grubego ? I cholerka mam taki problem że jeden wąż jest podłączony do silnika a drugi ma gdzieś około 30 cm długości i nie wiadomo gdzie go dać. Macie jakieś zdięcia może żeby mi to pokazać ?
  
 
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=191491&c=45&hq=filtr+weglowy&f=20
  
 
czytałem ale nie wiem gdzie mam ten drugi wężyk podpiąć. Jeden sobie wisi i nigdzie nie jest podpięty.
  
 
no to musisz mieć gdzieś króciec wolny, poszukaj go dokładnie

[ wiadomość edytowana przez: Qnemezis dnia 2010-02-26 19:34:08 ]
  
 
Napisz o co Ci chodzi, o separator par oleju? czy filtr weglowy? Bo to dwie rozne rzeczy, całkiem od siebie odbiegajace.

Separator par oleju (odma) mozesz smiało plukac w benzyniue, nic tam sie nie rozleci, bo jest tam metalowa siatka.

  
 
chodzi mi o tą czarną puszkę co w środku jest filtr i taka siatka. Tam są na dole tej puszki dwa węże. Jeden nie jest do niczego podpięty. Jutro będę szukał gdzie do wsadzić.
  
 
szczerze to myślałem że filtr węglowy a separator oleju to tosamo ale mówicie że nie
  
 
Ta puszka, to nie jest ani separator par paliwa, ani też odma! To jest puszka tłumiąca szmery i filtr powietrza, a cały ten układ połączony jest z kolektorem wydechowym. Układ ten służy do wtłaczania do kolektora wydechowego dodatkowego powietrza, które pozwala na prawidłową pracę katalizatora przy bogatej mieszance paliwowo- powietrznej. Jest to tzw APS air pulsate system.
Jeden przewód ma być do niczego nie podłączony, przez niego zasysane jest powietrze.
  
 
chodzi mi o tą puszkę koło reduktora LPG

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/832cc607e05f7e02.html

Wkońcu co to jest.
W środku jest filrt i siatka taka metalowa. Na spodzie do tego idą dwa węże
  
 
Napisałem właśnie powyżej. Jest to filtr powietrza napowietrzającego spaliny.
  
 
To jest jak wyzej napisane, urzadzenie do podawania powietrza do kolektora ssacego w momentach gdy sonda nie pracuje, czyli np rano i podczas schodzenia silnika z obrotow. Zostaw to w spokoju.
  
 
kurcze więc gdzie jest filtr węglowy i separator oleju ? Pytam z ciekawości.
A jak w tej puszce jest filtr cały oblepiony olejem to może być czy coś z tym zrobic ?

  
 
filtr w tej puszce to gąbka, możesz ją wymienić, wyciąć z kawałka jakiejś gąbki. Pochłaniacz par paliwa jest na prawym błotniku, pod zbiornikiem od płynu chłodniczego.
Odma w tym silniku, to kawałek gumy, spełniającej rolę zaworka, jest on umieszczony w obudowie filtra powietrza. Do tego zaworu doprowadzony jest wąż z dekla zaworów i z kolektora ssącego.

[ wiadomość edytowana przez: jajanek dnia 2010-02-26 21:03:01 ]
  
 
a czy ten pochłaniacz par paliwa ja jest zatkany to może powodować zapowietrzanie zbiornika paliwa ? Bo ja jak otwieram bak to słychać syk
  
 
Bo ma byc słychac pss, zbiornik jest zamkniety, po to ma filtr oparow, zeby je odprowadzał do dopalenia, a nie w atmosfere.