MotoNews.pl
  

Zbiornik paliwa z Alu jaki gatunek/stop ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może ktoś wie jaki powinie być gatunek/stop alu do zbiornika paliwa 15-20l (benzyna ), żeby nie wchodził w reakcji z benzyna i był łatwo spawalny ??
za jakieś informacji dzięki z góry
  
 
Zrób z nierdzewki - nie będzie problemów ze spawaniem. A co do aluminium, to jest odporne na benzynę, w końcu masz z niego zrobione korpusy gaźników, kolektory dolotowe, głowice, czyli elementy mające kontakt z benzyną.
  
 
Ze spawanie nie widzę problemu tylko mi chodzi konkretnie jaki gatunek jest optymalny do benzyn i zbiorników czy np lepiej jest stop z Si czy Mg.
Czy naprzykrza Pa11 można zastosować do takich rzeczy


[ wiadomość edytowana przez: sebcyc dnia 2010-03-05 18:35:06 ]
  
 
Słuchaj Schwepesa bo dobrze radzi. Jak alu to tylko z Si, stopy(nie wiem jak inne kończyny) z Mg są przede wszystkim trudniej spawalne i na pewno mniej odporne na korozję.
  
 
Gaźniki są robione ze stopów Al-Cu (temu są takie ciężkie ale sie nie kurczą w matrycy). Ogólnie każdy stop aluminium jest dobry do benzyny, no może poza duralu bo ten koroduje. Można pytać o kwasówki ale to droższy interes. Stopy magnezowe się może 'ciekawie' spawać dlatego ja bym wybrał najzwyklejsze Al-Si jakie mają w sklepie w rozsądnych pieniądzach i z tego zrobił albo najprościej- ze stali Cr-Ni.
  
 
[quote]
2010-03-05 22:04:48, DAWCY pisze:
Gaźniki są robione ze stopów Al-Cu . O ile dobrze wiem to gaźniki sa ze stopu Zn-Al na który złomiarze mówią znal(-:
  
 
Coś ci złomiarze nie do końca wiedzą co sprzedają. Gaźniki to stopy aluminium z miedzią bo ten stop wykazuje najmniejszy skurcz odlewniczy i można z niego robić skomplikowane części maszyn jak np gaźniki przy pomocy odlewania ciśnieniowego, przy którym potrzebne są skomplikowane formy i matryce bo nikt tych kanałów nie będzie przecież toczył i frezował z odlanego elementu. Przykładem masz tutaj gaźnik z kanta.
  
 
No niestety, ale sie mylisz. Większość gaźników to właśnie znal.
  
 
No to mylą się też widać wykładowcy u nas na uczelni bo to ich słowa są
  
 
Cytat:
2010-03-06 10:46:28, DAWCY pisze:
No to mylą się też widać wykładowcy u nas na uczelni bo to ich słowa są



Akademia Tańca i Humoru?
  
 
Hehe a żebyś wiedział Krzemowy A coś nie tak?
  
 
Cytat:
2010-03-05 23:30:33, DAWCY pisze:
bo nikt tych kanałów nie będzie przecież toczył i frezował z odlanego elementu.


Ar ju siur? Chcesz foty?
  
 
Cytat:
2010-03-06 14:18:07, DAWCY pisze:
Hehe a żebyś wiedział Krzemowy A coś nie tak?



Jak dla mnie wszystko jasne Który geniusz opowiadał te farmazony?
  
 
Prof. Białobrzeski- gość raczej kumaty bo pracuje w instytucie odlewnictwa w krakowie. Takiego też przedmiotu mnie nauczał. Jako ciekawostkę pokazał nam metal lżejszy od wody nad którym pracował trochę lat a o gaźnikach wspominał że tak jest najprościej robić skomplikowane gotowe już elementy żeby nie trzeba ich było potem za bardzo obrabiać skrawaniem itp. Dodam tylko że wymieniał stopy wytrzymałe wśród których właśnie podkreślił Al-Cu na przykładzie gaźnika z fso1500. Stop Al-Zn także był wymieniony ale do mniej skomplikowanych matryc.

PS1: 'Si' chodziłeś na ATH że możesz oceniać?

PS2: jaqo chętnie pooglądam jakieś foto, więc możesz przesłać na maila żeby tutaj śmietnika jeszcze większego nie robić

[ wiadomość edytowana przez: DAWCY dnia 2010-03-06 16:18:05 ]
  
 
Nie tylko chodziłem(i nie tylko tam) Ta jakże świetna uczelnia wisi mi do dzisiaj kasę za robotę.

PS. Metal lżejszy od wody. Chyba że chodziło o stop, to inna sprawa



[ wiadomość edytowana przez: Krzemowy dnia 2010-03-06 16:38:44 ]
  
 
Ok ale z kontekstu tego co napisałeś wcześniej wynika jakbyś miał coś do poziomu na jakim ona stoi a przecież tam wykładają ludzie ci sami co na UŚiu więc nie ma tak źle. No może za wyjątkiem ochrony środowiska ale to inna bajka. Na szczęście mechanika dobrze stoi. A problemy niewypłaconej kasy to nic nowego bo teraz uczelnia jest 6mln zł do tyłu.

Oki EOT

Mam nadzieję że sebcyc chociaż się dowiedział jakiej blachy ma szukać
  
 
tak naprawdę nic konkretnego z tego postu nie wynika
z tego co ja się dowiedziałem to stosuje się Pa11 AlMg3
czyli aluminium z magnezem a nie z krzemem
a co do nierdzewki to za dużo wazy





[ wiadomość edytowana przez: sebcyc dnia 2010-03-07 16:55:48 ]
  
 
Magnezowe alu będzie się trudno spawać bo magnez ma tę własność że się łatwo pali. Ale no, sam się przekonasz to potwierdzisz lub zaprzeczysz
  
 
o ATH w bielsku już legendy twierdzą, i z niejednego źródła już słyszę jakie tam teorie są wykładane
a co do alu to postaram się dowiedzieć z jakiego jest mój wyspawany, to Ci dam znać. napewno nie spawaj z nierdzewki bo będzie to ważyło tonę...
  
 
Każda sroka swój ogon chwali. Chooj z tego czy ktoś studiuje w B-B czy w waszym kochanym Krakowie... Ważne kto sie dobrze zakręci i wykorzysta choć fragment tej wiedzy którą zdobył. I nikt mi nie powie że w bielsku na mechanice nie ma poziomu co ktoś próbuje tutaj udowodnić.
Co poniektórzy zaczynają wyżej srać niż dupe nosić. Bo on studiował w krakowie to jest gość a tego z bielska to fee...?

Konrad jak masz jakieś konkretne przykłady to bardzo proszę je tutaj przytocz. W przeciwnym razie, z całym szacunkiem, "skończ pi.rdolić" (koniec cytatu).