Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2010-03-14 18:26:04 przypomnij się w poniedziałek ![]() |
![]() smallsize Escort Driver ![]() Ford Escort RS2000 Kraków | 2010-03-14 20:00:11 wedlog ksiazki:
jade od lewej strony tak jak w ksiazce i podaje numery odpowiadajace srubom w jakiej kolejnosci dokrecic: 10 --- 4 --- 2 --- 6 --- 8 7 --- 5 --- 1 --- 3 --- 9 |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2010-03-15 08:22:06 Zamontowanie głowicy
Sprawdzić, czy w kadłubie silnika znajdują się dwie tulejki środkujące. Położyć na kadłub silnika nową uszczelkę głowicy w stanie suchym stroną z napisem „TOP/OBEN" skierowaną do góry (do głowicy). Uwaga. Grubość uszczelki głowicy jest oznaczana odpowiedniąliczbą nacięć na krawędzi uszczelki na wysokości otworu cylindra nr 1 (od strony napędu rozrządu). Należy założyć uszczelkę o tej samej liczbie nacięć co zdjęta uszczelka. Obracać wał korbowy do położenia ustawienia tłoka w 1. cylindrze 20 mm przed GMP (aby uniknąć uderzenia tłoka o zawór). Ustawić głowicę na kadłubie silnika. Wkręcić śruby głowicy (w stanie suchym). Uwaga. Śruby mocowania głowicy po trzykrotnym jej wymontowaniu powinny być wymienione. Dokręcić śruby mocowania głowicy w kolejności przedstawionej na rysunku 2.27 w trzech etapach — wartości momentów dokręcania śrub głowicy podano w rozdz. 2.1. Wkręcić świece zapłonowe bez ich dokręcania (dla zabezpieczenia wnętrza cylindrów przed zanieczyszczeniem). Podłączyć do kolektora dolotowego przewód przewietrzania skrzyni korbowej silnika. [IMG=http://img13.imageshack.us/img13/5751/16vdokrcaniegowicy.th.jpg][/IMG] MOMENTY DOKRĘCANIA Śruby mocowania głowicy (wymieniane po trzykrotnym użyciu): 1. etap: 20 do 30 N-m; 2. etap: 40 do 50 N-m; 3. etap: dokręcić o 90° do 120°. Śruby mocowania pokryw łożysk głównych: 70 do 90 N-m. Śruby mocowania pokryw korbowodów: 1. etap: 15 do 20 N-m; 2. etap: dokręcić o 90°. Śruby mocowania koła zamachowego: 105 do 115 N-m. Śruba mocowania koła pasowego wału korbowego: 107 do 117 N-m. Śruby mocowania tylnej pokrywy kadłuba: 14 do 18 N-m. Śruby mocowania obudowy pompy oleju do kadłuba: 8 do 11,5 N-m. Śruby mocowania miski olejowej: 20 do 24 N-m. Śruby mocowania pompy cieczy chłodzącej: 16 do 20 N-m. Mocowanie napinacza paska zębatego: 35 do 40 N-m. Mocowanie rolki prowadzącej pasek zębaty: 35 do 40 N-m. Mocowanie pokryw łożysk wałów rozrządu: 1. etap: 10 N-m. 2. etap: 17 do 20 N-m. Mocowanie koła zębatego do wału rozrządu: 64 do 72 N-m. Mocowanie pokrywy głowicy: 1. etap: 1 do 3 N-m. 2. etap: 6 do 8 N-m. Świece zapłonowe: 14 do 20 N-m. Korek spustu oleju: 21 do 28 N-m. Płytka prawego wspornika zawieszenia silnika do kadłuba: 76 do 104 N-m. Prawy wspornik zawieszenia silnika do nadwozia: 70 do 97 Ń-m. Prawy wspornik zawieszenia silnika do drążka reakcyjnego: 58 do 79 N-m. Przedni wspornik zawieszenia silnika do nadwozia: 58 do 79 N-m. Tylny górny wspornik zawieszenia silnika do uchwytu: 102 do 138 N-m. Tylny dolny wspornik zawieszenia silnika do ramy pomocniczej: 102 do 138 N-m. [ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2010-03-15 08:24:27 ] |
![]() Lachu8v Ford ESCORT XR3i Kraków | 2010-03-15 18:17:07 dzieki!!!
|