[MKV]1.8 16v dokręcenie głowicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
...mógłby mi ktos podac z ksiazki napraw procedure dokrecania głowicy...?
bede wdzieczny bo kolega zgubił mi ksiazke...
silnik:zetec 16v


[ wiadomość edytowana przez: Lachu8v dnia 2010-03-14 11:37:15 ]

[ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2010-03-31 17:40:09 ]
  
 
przypomnij się w poniedziałek
  
 
Może pomogę

Podczas składania należy wymienić wszystkie uszczelki.
Powlec trzonki zaworów olejem silnikowym i włożyć je do prowadnic (tych samych, w których
pracowały przed wyjęciem) w głowicy.
Osłonić taśmą samoprzylepną końce trzonków zaworów (aby ich nie uszkodzić) i za pomocą
przyrządu Ford 21-007 zamontować uszczelniacze trzonków zaworów.
Założyć sprężyny zaworów, górne miski oporowe, ścisnąć sprężyny przyrządem Ford 21-024, założyć półstożki zamków zaworów, ostrożnie odprężyć sprężyny i sprawdzić, czy półstożki zajęły
właściwe miejsca oraz zdjąć przyrząd do ściskania sprężyn.
Powlec olejem silnikowym i założyć drążek popychacza napędu pompy podciśnienia.
Powlec olejem silnikowym i umieścić popychacze wraz z płytkami regulacji luzu zaworów (stroną z
oznaczeniem grubości do popychacza) w tych samych prowadnicach głowicy, w których były zamontowane
przed wyjęciem.
Umieścić w gniazdach łożysk wału rozrządu dolne panewki (z otworami i kanałami doprowadzenia
oleju) i powlec ich powierzchnię ślizgową olejem silnikowym.
Ułożyć w panewkach wał rozrządu w położeniu montażowym — rowek na czołowej
powierzchni mimośrodu tylnego końca wału rozrządu powinien być równoległy do górnej krawędzi głowicy, a
większy „półksiężyc" na tylnym końcu wału powinien być na górze.
Założyć górne panewki do pokryw łożysk i powlec ich powierzchnię ślizgową olejem silnikowym.
Oprzeć głowicę w przedniej i tylnej części na podstawkach drewnianych, żeby nie opierała się na
zaworach.
Na powierzchnie płaszczyzny przylegania łożyska nr 1 wału rozrządu (od strony napędu rozrządu), nałożyć pastę uszczelniającą SPM-4G-911 Z-F/G.
Założyć pokrywy łożysk wału rozrządu nr 1, 3 i 5. Strzałki na pokrywach powinny być skierowane do
przodu silnika (w stronę napędu rozrządu).
Dokręcić ręką nakrętki mocowania założonych pokryw łożysk.
Dokręcić o 120°: najpierw nakrętki łożyska nr 3, następnie nakrętki łożyska nr 1, a na końcu nakrętki
łożyska nr 5.
Założyć pokrywy łożysk nr 2 i 4 wraz z górnymi panewkami. Do założenia może okazać się
konieczne uderzanie pokryw młotkiem z tworzywa sztucznego.
Dokręcić nakrętki mocowania wszystkich pokryw łożysk wału rozrządu momentem 18 do 22N-m.
Powlec olejem silnikowym powierzchnię czopa wału rozrządu współpracującą z pierścieniem
uszczelniającym i założyć pierścień uszczelniający wał rozrządu za pomocą specjalnego przyrządu Ford 21-
110.Założyć pierścień uszczelniający o przekroju kołowym do pompy podciśnienia, ustawić pompę
podciśnienia na głowicy oraz dokręcić stopniowo i równomiernie dwie nakrętki jej mocowania właściwym
momentem.
Przykręcić do głowicy dwa uchwyty do podnoszenia silnika oraz wkręcić czujnik ciśnienia oleju.
Zamontować kolektory dolotowy i wylotowy wraz z nowymi uszczelkami oraz dokręcić nakrętki ich
mocowania właściwym momentem.
  
 
dzieki,ale to cvh
ja ogarniam temat tylko chce dokrecic głowice zgodnie z zaleceniami a nie od ręki...
ale dzieki..

przypomne sie w poniedziałek koledze Surec
  
 
wedlog ksiazki:

jade od lewej strony tak jak w ksiazce i podaje numery odpowiadajace srubom w jakiej kolejnosci dokrecic:

10 --- 4 --- 2 --- 6 --- 8

7 --- 5 --- 1 --- 3 --- 9
  
 
Zamontowanie głowicy
Sprawdzić, czy w kadłubie silnika znajdują się dwie tulejki środkujące.
Położyć na kadłub silnika nową uszczelkę głowicy w stanie suchym stroną z napisem „TOP/OBEN"
skierowaną do góry (do głowicy). Uwaga. Grubość uszczelki głowicy jest oznaczana odpowiedniąliczbą
nacięć na krawędzi uszczelki na wysokości otworu cylindra nr 1 (od strony napędu rozrządu). Należy założyć
uszczelkę o tej samej liczbie nacięć co zdjęta uszczelka.
Obracać wał korbowy do położenia ustawienia tłoka w 1. cylindrze 20 mm przed GMP (aby uniknąć
uderzenia tłoka o zawór).
Ustawić głowicę na kadłubie silnika.
Wkręcić śruby głowicy (w stanie suchym). Uwaga. Śruby mocowania głowicy po trzykrotnym jej
wymontowaniu powinny być wymienione.
Dokręcić śruby mocowania głowicy w kolejności przedstawionej na rysunku 2.27 w trzech etapach —
wartości momentów dokręcania śrub głowicy podano w rozdz. 2.1.
Wkręcić świece zapłonowe bez ich dokręcania (dla zabezpieczenia wnętrza cylindrów przed
zanieczyszczeniem).
Podłączyć do kolektora dolotowego przewód przewietrzania skrzyni korbowej silnika.

[IMG=http://img13.imageshack.us/img13/5751/16vdokrcaniegowicy.th.jpg][/IMG]
MOMENTY DOKRĘCANIA
Śruby mocowania głowicy (wymieniane po trzykrotnym użyciu):
1. etap: 20 do 30 N-m;
2. etap: 40 do 50 N-m;
3. etap: dokręcić o 90° do 120°.
Śruby mocowania pokryw łożysk głównych: 70 do 90 N-m.
Śruby mocowania pokryw korbowodów:
1. etap: 15 do 20 N-m;
2. etap: dokręcić o 90°.
Śruby mocowania koła zamachowego: 105 do 115 N-m.
Śruba mocowania koła pasowego wału korbowego: 107 do 117 N-m.
Śruby mocowania tylnej pokrywy kadłuba: 14 do 18 N-m.
Śruby mocowania obudowy pompy oleju do kadłuba: 8 do 11,5 N-m.
Śruby mocowania miski olejowej: 20 do 24 N-m. Śruby mocowania pompy cieczy chłodzącej: 16 do
20 N-m.
Mocowanie napinacza paska zębatego: 35 do 40 N-m.
Mocowanie rolki prowadzącej pasek zębaty: 35 do 40 N-m. Mocowanie pokryw łożysk wałów
rozrządu:
1. etap: 10 N-m.
2. etap: 17 do 20 N-m.
Mocowanie koła zębatego do wału rozrządu: 64 do 72 N-m.
Mocowanie pokrywy głowicy:
1. etap: 1 do 3 N-m.
2. etap: 6 do 8 N-m.
Świece zapłonowe: 14 do 20 N-m. Korek spustu oleju: 21 do 28 N-m. Płytka prawego wspornika
zawieszenia silnika do kadłuba: 76 do 104 N-m.
Prawy wspornik zawieszenia silnika do nadwozia: 70 do 97 Ń-m. Prawy wspornik zawieszenia silnika
do drążka reakcyjnego: 58 do 79 N-m. Przedni wspornik zawieszenia silnika do nadwozia: 58 do 79 N-m.
Tylny górny wspornik zawieszenia silnika do uchwytu: 102 do 138 N-m. Tylny dolny wspornik
zawieszenia silnika do ramy pomocniczej: 102 do 138 N-m.

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2010-03-15 08:24:27 ]
  
 
dzieki!!!