[MKVI] Który wałek idzie na ssące zawory a który na wydechy?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
[MKVI] 1.6 16V problem z walkami


Panowie mam pytanie, czy jest roznica ktory walek idzie na ssace zawory a ktory na wydechy?
Pomieszalem pokrywki walków i same wałki.
Info z serwisowce nie znalazlem, wiem ze pokrywki 0-4 na wydechy, 5-9 ssace.
Jesli jest roznica to jak rozpoznac ktory jest ktory?
Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź


[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-03-22 18:28:19 ]
[ powód edycji: Staraj się na przyszlość bardziej precyzować temat wątku ]
  
 
O ile dobrze pamiętam na jednym wałku (chyba ssącym) jest odlew pod czujnik położenia ale ręki sobie obciąć nie dam.

[ wiadomość edytowana przez: lipek88 dnia 2010-03-22 19:14:52 ]
  
 
A ma jakies znaczenie w jaki sposob ustawie walki? Sa one(chyba?) symetryczne wiec chyba nie ma znaczenia, oby byly zblokowane plaskownikiem...
Dobrze rozumuje?
  
 
Chyba nie masz pojęcia o mechanice kolego...
  
 
W twoim przypadku oddał bym to komuś kto zna ten temat. Szkoda silnika
  
 
mozecie odpowiedziec na pytanie...? Mam pojecie o mechanice
  
 
Nie da sie ustawic wałkow inaczej niz byc powinny. Wyciecia na ich koncach do blokwania sa nie symetryczne do środka tylko przesuniete.

Wałek ssacy ma na koncu odlew, taki wystajacy cyngiel i to jest do czujnika wałka rozrzadu, jak juz kolega wyzej wspomniał.
Drugi oczywiscie bez cyngla na wydech.

Rozumiem ze wiesz jak pozniej ustawic rozrzad, kolejnosc skrecania koł, bo to jest istotne gdyz koła sa regulowane, nie posiadaja zadnych blokad.

Dla przypomnienia, najpierw skrecasz koło wałka wydechowego, naciagajac odcinek paska miedzy tym kołem a kołem wału.
Nastepnie skrecasz koło wałka ssacego, naciagajac odcinek paska miedzy tym kołem a kołem wałka wydechowego.
Nastepnie luzujesz napinacz, i go ponownie skrecasz.

Robisz 2 pełne obroty wałem i sprawdzasz czy doł jest na znaku i czy wałki normalnie da sie zablokowac płaskownikiem, jesli nie to przestawiasz ten wałek ktory jest przestawiony. Operacje powtarzasz jak wczesniej.

Dla ułatwienia na wałkach blizej koł rozrzadu masz takie prostokatne odlewy, sa to miejsca na klucz zeby swobodnie mozna było walkami obracac. Klucz chyba 30 ale nie pamietam dokładnie.

Do mechanikow nie oddawaj, bo zaden nie zrobi tego tak jak powinno byc.



[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2010-03-22 20:56:34 ]

[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2010-03-22 20:57:39 ]

[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2010-03-22 20:58:39 ]

[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2010-03-22 21:00:09 ]
  
 
Dzieki za odpowiedz, wlasnie o to mi chodzilo. A poprzednicy mogliby sie ugryzc w jezyk skoro nie mieli nic do powiedzenia.
Dzieki jeszcze raz i Pozdrawiam

PS: napiecie paska reguluje na ruch 90stopni?

[ wiadomość edytowana przez: -Bartas- dnia 2010-03-22 21:41:16 ]
  
 
hmmmm