MotoNews.pl
  

Skrzynia kłowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,

orientuje sie ktos w cenach uzywanych skrzynek klowych do 126 ?

mam ciagle problemy z moja skrzynka (skrzynkami ) i tak wpadlem na pomysl zalozeniu klowki, moze ktos sie orientuje w cenach

pozdrawiam
frytol
  
 
A co na miasto chcesz kłową żartujesz czy jak??? to jak byś jeździł na jedynce tak biegi miałczą, zęby są o zarysie prostym!!!!. Ja bym tego nie zapodał a kolo z HOGI jakiś chce sprzedać
  
 
komfort jazdy jest mi w sumie obojetny wazne zeby mozna bylo mocno ciac na niej i zeby nie padala
  
 
Przecież kłowa szybciej pada!!!!
  
 
no wlasnie z tego co slyszalem nie, i jest w stanie przenisec wiekszy moment i jest bardziej odporna na wbicia bez sprzegla
  
 
No dobra chłopaki)) Nastała chwila oświecenia kolegi z forum: Jak działa skrzynia kłowa? Jakie zalety wady itp))
Z góry thx
  
 
Stary Ty chyba sobie jaja robisz na ty nie da się jeżdzić!!!! to jest tylko i wyłącznie do sportu szybko pada, a poza tym nie widziałem żeby ktoś w malanie miał taką skrzynię( ale może???), kiedyś na hodze była kłowa do CC za niespełna 6000zł!!!!
  
 
brak synchronizatorow, proste zeby, duzo mocniejsza, potrafi przenosic bez wiekszych problemow duzo wiekszy moment obrotowy (nie sypie sie tak), nie szkodza jej tak okazjonalne wbicia biegow bez sprzegla, a jedyne minusy jakie znam to hasal ktory z niej dobiega w czasie jazdy i cena ktora podobno jest wtysoka ale jaka nie wiem i wlasnie o to pytam na fotum
  
 
Najlepszą alternatywą w grupie A i w przypadku homologowanych skrzyń w grupie N jest skrzynia kłowa, która nie dość, że pozbawiona jest awaryjnych synchronizatorów, to zbudowana jest także na prostych, bardziej wytrzymałych zębach. W pewniejszy sposób przenoszą one większy moment obrotowy, niż skośne zęby stosowane w w zwykłych skrzyniach. "Wadą" prostych zębów w skrzyni biegów jest ich głośna praca. W przypadku samochodów rajdowych nie ma to jednak większego znaczenia.
W "kłówkach" zamiast synchronizatorów i przesuwek z wieńcem zębatym, do zmiany przełożenia stoduje się dużo bardziej wytrzymałe kły zabierające, które łączą się z otworami w pierścieniach przesuwnych. Dzięki temu nie trzeba martwić się o dokładne zsynchronizowanie prędkości samochodu do danej prędkości obrotowej silnika. Nie ma też bezwzględnej konieczności wciskania sprzęgła (co zwykle przekłada się na zysk czasowy). Solidne kły połączą koła zębate praktycznie przy każdej prędkości.
Chyba jedyną poważną wadą kłowych skrzyń biegów jest ich cena. Wpływ na nią mają droższe materiały zastosowane do jej budowy, ale przede wszystkim małoseryjne wykonanie. W porównaniu do zwykłej, seryjnej skrzyni biegów, "kłówki" mogą być nawet kilkukrotnie droższe.

zrodlo : http://rallymaniak.w.interia.pl/sprzet/skrzynia%20biegow.html[addsig]
  
 
My Ci mówimy z doświadczenia. Rozmowa z toba to jak rozmowa o magnetyzerach.....pozdrawiam i życze dobrych wrażeń i remontów skrzyni bardzo często. Pozdrawiam. Aha dla przykładu pojeździj z 10 minutek na 1 biegu tak samo jeździ się na kłowej. Pozdrawiam
  
 
z doswiadczenia tzn ze jezdziles na takiej ? to moze wiesz jaki jest jej koszt ?
  
 
Ja jechałem kilka razy Saxo A grupą na kłowej spoko ale to jak jazda malanem na bredzie ile można 5 kilosów i masz wszystkie flaki wymieszane i haos w głowie!!!
  
 
breda jest miodzio

halas zostawiasz za soba, w srodku jest cicho, jak sie ma stopery w uszach
  
 
mialem taka skrzynie od kaluzy jest bardzo awaryjne i kosztowala ponad 3 000
  
 
e to ja wole w tej cenie zajezdic 10 skrzyn seryjnych albo 5 krotkich
  
 
na krótkiej też jest hałas /bo wszystkie są na prostych zębach/, ale można się przyzwyczaić... na pewno łatwiej niż do bredy
  
 
Za dawnych czasów kiedy jezdzilem jeszcze z ojcem na wyscigi gorskie, rajdy i inne imprezy motoryzacyjne jezdzily jeszcze prawdziwe rajdowe maluchy. Byly tak sku....nsko glosne, ze uszy bolaly, nie mowie tu o tych z silnikami scigaczy, czy zastaw tylko o silnikach maluchowskich. do dzisiaj pamietam ten ryk i charakterystyczny dzwiek ich skrzyn. na ulice to ona sie niestety nie nadaje. nieiescy sie przypieprza i po frytkach Ty zmienisz skrzynie zeby dostac z powrotem dowod rejstracyjny stracisz duzo pieniedzy Pozdrawiam


Niebawem zdjecia mojego malacza Dejta
  
 
Cytat:
na ulice to ona sie niestety nie nadaje. nieiescy sie przypieprza i po frytkach



Niebiescy do skrzyni? Podstawę prawną mógłbyś wskazać?

K.Y.
  
 
Ktoś taka skrzynie chce/chciał sprzedac (jak wylookam gdzie to zapodam adres) za 2000 zł. , no ale one tyle kosztują
Wylookałem http://www.rajdy.hoga.pl/gielda/gielda.asp?strona=2&D=5&Sl= ,wczesniej zdaje mi sie że cena którą podałem widniała...

[ wiadomość edytowana przez: Art126 dnia 2003-09-04 13:46:25 ]nullnull

[ wiadomość edytowana przez: Art126 dnia 2003-09-04 13:49:06 ]
  
 
Cytat:
2003-09-04 00:45:17, widynek pisze:
na krótkiej też jest hałas /bo wszystkie są na prostych zębach/, ale można się przyzwyczaić... na pewno łatwiej niż do bredy



Tzn. na krótkiej chodzi Ci głośno na tych biegach które masz krótkie no i na jedynce.....