MotoNews.pl
12[126] Fiat 126 ABARTH (244991/257)
  

[126] Fiat 126 ABARTH

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Odgrzewam temat, poniewaz dostalem sie do pisanego zrodla ze specyfikacją i ciekawymi informacjami. Moze kogos zainteresuje...
Od początku. Koniec 1974r. Powstały prawdopodobnie 2 sztuki:
1 wzmocniona 600 36km - to... gaznik weber 40 dcoe, kolektor ssacy,sportowy walek itp.- czyli kazdy moze sobie zlożyc taki silnik...
2 jednostka powiekszona do 812cm3 zastosowano m.in. inna glowice, walek rozrzadu, wal, nawet blok...
poza zmodyfikowanym silnikiem to sprzeglo i tarcze na przednie kola z fiata 127,poszerzenia, felgi cromodora, lusterko cromodora, zderzaki z autobianchi...
Co ciekawe abarth chcial uruchomic sprzedaz (lub produkcję kitow) do takich Fiatow 126 Abarth w Polsce. Niestety wladze nie podjely wspolpracy...

W styczniu 1975r. samochód został testowany przez polskiego dziennikarza w siedzibie Abarth, Corso Marche.
Prototyp przedstawiał Dr Oreste Bonaventura dyrektor handlowy Abartha. "Dyrektor powiada, żeby cisnąć ile wlezie, silnik wytrzyma każde obroty..."
Inne fragmenty tekstu:
"Trzeba przyznać, że 126 Abarth radzi sobie w ruchu miejskim rewelacyjnie...ma doskonałe przyśpieszenia. Wypadamy na autostradę. Tu już jednak kończy się animusz naszego tygrysa w skórze jagnięcia. To znaczy powyżej setki nie ma błyskotliwych przyspieszeń, ale auto daje się bez trudu rozpędzić do 130-135km/h. Jest to dopiero dolna granica jego możliwości, wyznaczona trwałością wszystkich mechanizmów oraz zużyciem paliwa na poziomoie seryjnego samochodu 126" dodaje dyrektor.
Pamientajmy, że wtedy też mieli kryzys paliwowy
"Do zbiornika weszło prawie 4,6l benzyny a licznik mówi, że przejechaliżmy 63km. A więc ok 6,9l na setkę."
A jak wyglądał dokładnie z zewnątrz to mam nadzieję, że za dwa tygodnie zakończę pracę i przedstawie zdjęcia na forum, a te już sami ocenicie.
Jeżeli ktoś mógłby mi pomóc z felgami Cromodora CD31, zderzkami autobianchi, białymi p. kierunkami to byłbym wdzięczny.


[ wiadomość edytowana przez: CarvMachine dnia 2010-04-26 10:31:53 ]
  
 
Dobra robota. Czekamy na fotki i resztę cytowanego tekstu
  
 
czekam z niecierpliwoscia... i niestety nie pomoge w tajlach.
  
 
Jak ktos posiada jescze jakies info na ten temat to niech się z nami podzieli - każda jest ważna. Może ktos ma zjdęcia z targów Poznanskich 1975r...
  
 
Jakby ktos chcial obejrzec dopiero co odpalony silnik 600 z Weberem 40dcoe z mojej repliki to zapraszam:
http://www.youtube.com/watch?v=BoJq-XfbtpU
  
 
Podeprzyj gażnik od strony filtra na jakieś poduszce gumowej bo jeśli tego nie zrobisz kolektor w niedługim czasie pęknie na pół.
A tak to motor całkiem ładny
  
 
Doradzono mi zeby umocowac gaznik na poduszce od skrzyni...
Jezeli ktos ma inny pomysl lub uwagi co jeszcze mozna by poprawic to jestem otwarty na propozycje...
  
 
Poduszka od skrzyni owszem, wiele osób ją stosuje, ale z eststyką nie ma to za wiele wspólnego. Elementów tłumiących drgania masz od groma, wystarczy włączyć allegro i kupić takie na przykład:

http://www.allegro.pl/item981486075_mocowanie_chlodnicy_filtra_powietrza_elastyczne.html

albo większe:

http://www.allegro.pl/item981486083_zlacze_metalowo_gumowe_wibroizolator_elastyczne.html







[ wiadomość edytowana przez: MAD_DOGG dnia 2010-04-17 23:09:19 ]
  
 



Obiecane pierwsze zdjęcia, co jeszcze można poprawić? Wszelkie uwagi i porady mile widziane
  
 
Wciąż czekam na dalszy ciąg informacji którymi zapoczątkowałeś wątek i które obiecałeś dokończyć.
Do Pokazywania własnego auta chyba inny dział jest.
A pierwsze co trzeba poprawić to chyba ten off road-zwłaszcza z przodu.
  
 
no wysokie to auto trochę. one nie miały klapy bambino?
  
 
No to lecimy z tekstem:

"Ten sam ale jakże odmieniony! Ledwie ruszyliśmy, a już kończy się przeszło kilometrowy pas betonu, który firma Abarth użytkuje do spółki z turyńskim aeroklubem. Trzeba hamować, ale hamowanie z szybkości około 130km/h idzie dużo skuteczniej niż w seryjnym wozie. Zawracamy i znów samochód ze zdumiewającą łatwością nabiera szybkości.(...)
Od czasów kiedy Sobiesław Zasada wygrał mistrzostwo Europy, a więc od owych dni, kiedy nasz mistrz pobił wszystkich jadąc na malutkim Steyer Puchu wielkości fiatowskiej pięćsetki - wiadomo nawet bardzo mały samochód nadaje się do bardzo wielkiego sportu.Tankujemy do pełna i jazda na miasto(...)Zgodnie z zapowiedziami konstruktorów, na niższych szybkościach (to jest w ruchu miejskim najważniejsze) ma rzeczywiście doskonałe przyśpieszenia. (...)
Liczba przeróbek i części nieseryjnych jest jednak w tym wariancie dość znaczna i produkcja mogłaby być opłacalna przy większej serii rocznej, np. gdyby ten samochodzik o bardzo dobrych przyśpieszeniach dało się eksportować jako najtańszy, ale już autentycznie sportowy samochód europejski..."

Niestety, jak to niejeden raz w PRL z dobrego pomysłu na nietuzinkowe auto pozostała tylko legenda...
PS. Klapa już się maluje


[ wiadomość edytowana przez: maciek2000 dnia 2010-04-21 20:26:38 ]
  
 
Z tegoi co ja wiem, to o seryjnej sprzedazy nie bylo mowy. Ani kitow, ani abarthow. Tego typu konstrukcje postawaly ze wszystkiego co produkowal FIAT i kooperancii, na zasadzie "moze cos fajnego z tego wyjdzie". Czasem wychodziło, a czasem jak z 126.

Widziałem zdjęcia "orginalnego" malucha w wersji abartha. Poszerzenia jak na tym czerwonym, felgi byly 12 alu (takie w krzyz), klapa tylna z wyrznietym otworem chlodzenia. Cos podobnego potem zrobilismy w GMR, ale podobnego wizualnie w budzie, bo z silnika byla jedynie lakoniczna specyfikacja na papierze, ktora przypominala 695.

A te 130 km to mozna seryjnym malcem poleciec, co to za artykul tendencyjny
  
 
byly do malucha zestawy tzw kit 30 głowica splanowana kolo rozrzadu male/duze lancuszek walek rozradu kiedys mialem takie cos w reku nawet
  
 
Ino zestaw Z-1/30 to w naszym obeerze robili.
  
 
Cytat:
2010-04-23 21:43:11, P4W3L pisze:
A te 130 km to mozna seryjnym malcem poleciec, co to za artykul tendencyjny



Tylko mała kwestia - na jakim odcinku rozwiniesz tą prędkość seryjnym, a na jakim zmodyfikowanym ?

Maciek2000 - ciekawy projekt, rozwijaj silnik i zobaczymy jak to będzie działać
  
 
Dzieki za wsparcie, jak na razie docieram silnik, z każdym kilometrem auto ma lepsze osiągi. Teraz przygotowuje .in. lepszy wydech oraz założę aluminiową miskę oleju celem obniżenia temperatury. Przy prawie seryjnym silniku auto osiągało 120km/h ale trwało to wieki...i nie wierzyłbym tak do końca wskazaniom licznika (polecam ). Jak zakończe docieranie zmierze osiągi na hamowni i podziele się efektami poczynionych modyfikacji.
  
 
Ja myślę że powinna być prądnica zamiast alternatora i aparat zpłonowy z rozdzielaczem.


[ wiadomość edytowana przez: Nowy666 dnia 2010-04-25 10:36:50 ]
  
 
Przeniosłem temat do tego działu. Opisuj jak najwięcej swoje auto, robi wrażenie
  
 
12''