MotoNews.pl
  

WymianA uszczelki pod kolektorem wydechowym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Drodzy koledzy zabieram się za wymianę uszczelki pod kolektorem wydechowym (rzecz prosta jak sądzę ale brak doświadczenia). W związku z tym mam dwa pytania:
1. co zrobić ze złotą rurką nad kolektorem, odgiąć czy odkręcić. A jeżeli odkręcić to co jest w jej środku.
2. Czy da się tak odgiąć kolektor aby zszedł ze szpilek I dało się wymienić uszczelkę. Bo jak trzeba kolektor odkręcić od reszty bambetli (tj. Reszty złomu) to chyba trzeba kupić sobie jeszcze jakieś uszczelki
  
 
Przy kolektorze wydechowym masz 2 uszczelki, jedna przy laczeniu kolektora z portkami i druga pomiedzy kolektorem i blokiem silnika.
Jezeli chcesz wymienic ta miedzy portkami to nie musisz ruszac tej rurki od klimy (sadze, ze ta "zlota rurka", o ktorej piszesz to wlasnie ta od klimy) bo sruby odkreca sie od dolu. Czyli potrzebny bedzie kanal lub podnosnik.
Jezeli chcesz wymienic takze ta druga to lepiej odkrecic rurke od klimy.
  
 
chcę wymienić uszczelkę pomiędzy kolektorem, a blokiem silnika. Czyli muszę odkręcić rurkę klimy od kolektora I od czegoś tam dalej (czy coś się z tej rurki wyleje?). A odkręcać kolektor od portek?
  
 
Tak jak pisze Rafał powinieneś się zaopatrzyć w dwie uszczelki : kolektor-blok i kolektor-portki, bo portki trzeba odkręcić. Jeżeli masz złota rurkę, to prawdopodobnie masz nadmuch w kolektor (nie ma w profilu z którego roku jest autko) - trzeba ja zdemontować całkowicie.
PZDR
  
 
Czyli jak rozumiem w złotej rurce jest powietrze. A jak będę ją odkręcał to czasami nie powinienem dokupić do niej uszczelek? Auto jest z 98r.
  
 
Tam nie potrzebna Ci uszczelka. Nadmuch działa tylko, gdy jest zimny silnik. Wdmuchiwane jest gorące powietrze z tej pompy przy akumulatorze, aby somda lambda zaczęła pracować od chwili uruchomienia silnika. Jeżeli chodzi o uszczelkę pomiędzy portkami, a kolektorem, to jej koszt ok 25 zł, ale dobrze by było, abyś użył jeszcze specjalnej pasty uszczelniającej. Wytrzymuje do 1100 stopni celsjusza. Z uszczelką pomiedzy kolektorem, a blokiem możesz mieć jeszcze jeden problem. Może się mianowicie okazać, że powierzchnia styku kolektora jest wypaczona i konieczne jest wówczas planowanie . Jeżeli natomiast masz silnik 2,0, to najprawdopodobniej masz pęknięty kolektor i żadna wymiana uszczelek nic nie da. Spawanie też na wiele nie wystarczy. Po prostu ustaw sie w kolejce po używany kolektor. Nowy to koszt ok 800-900 zł. To typowa wada w silnikach 2.0 16V .
  
 
kolektor jest cały. dym napierdalas połączenia- doskonale to widać (kanał przy rozrządzie). tak czy owak dużo się dzisiaj dowiedziałem. Tylko po co w tym aucie tyle rurek?
  
 
To, czy jest pęknięty, dowiesz się dopiero po jego odkręceniu. Bokiem ucieka, bo gdzieś musi. Mógł pęknąć wewnątrz i spaliny uciekają tam, gdzie maja najmniejszy opór. Jeżeli to rzeczywiście tylko uszczelka, to masz szczęście. Przy twoim silniku 2.0 pękniety kolektor jest normą. Wszyscy właściciele Vectr z tym silnikiem których znam, już wymieniali pęknięty kolektor wydechowy, albo sa w trakcie poszukiwań używanego kolektora z powodu zbyt wysokiej ceny nowego. Używany w dobrym stanie jest bardzo trudno znaleźć. Ludzie, którzy zajmują się sprowadzaniem używanych częsci mają dość długą listę chetnych na taki kolektor.
  
 
Cytat:
2003-09-04 11:56:24, gbos pisze:
Tak jak pisze Rafał powinieneś się zaopatrzyć w dwie uszczelki : kolektor-blok i kolektor-portki, bo portki trzeba odkręcić. Jeżeli masz złota rurkę, to prawdopodobnie masz nadmuch w kolektor (nie ma w profilu z którego roku jest autko) - trzeba ja zdemontować całkowicie.
PZDR




Rzeczywiscie zapmnialem, ze moze byc pompa nadmuchu.

Gambit dobrze radzi. Sprawdz najpierw sam kolektor. Zdejmowales go i sprawdzales czy nie ma pekniec? Moga byc wewnatrz.
Ja mialem pekniety i wlasnie spaliny uciekaly spod uszelek, a najbardziej z tej przy portkach. Na zewnatrz bylo nieduze pekniecie na spawie (spawanie wytrzymalo ok. 5 mies.), a w wewnatrz pekl przez cala dlugosc.
Piotrek z cena nowego troche przesadziles. W wawie w aso trzeba zaplacic za nowke ok. 620 zl. Za ok. 900 zl kupisz piekny rurowy od Astry OPC.
  
 
A no to właśnie chyba o tym od astry OPC myślałem . W końcu tyle o nim mówiono , że musiałem sobie jego cenę zakodować, a nie tego zwykłego kolektora . Za wprowadzenie w błąd przepraszam .


[ wiadomość edytowana przez: gambit dnia 2003-09-04 14:30:07 ]
  
 
Rafal, znalazles zdjecia tego kolektora (OPC)?
  
 
Cytat:
2003-09-04 14:55:47, gbos pisze:
Rafal, znalazles zdjecia tego kolektora (OPC)?


Niestety nie, szkoda...
  
 
a jednak uszczelka, no i super.