MotoNews.pl
  

[MKVII]1.8 16v z ABS - Po wciśnięciu hamulca słychać świst

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

od jakiegoś czasu przy mocnym, impulsywnym wciśnięciu hamulca słychać z okolić pedału jakby świst, jakby pufanie powietrza.

Układ hamulcowy był dopiero co robiony, dwukrotnie odpowietrzony, przewody elastyczne sprawdzone, wycieków nie ma.

Co to może być? Za ile? I gdzie robić w Wawie?

pozdrawiam,

Rob.

[ wiadomość edytowana przez: roburb dnia 2010-04-13 12:57:06 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-04-13 13:37:36 ]
[ powód edycji: uściślenie tematu ]
  
 
normalne zjawisko
  
 
przejdzie samo... przeczekać
  
 
Cytat:
2010-04-12 23:29:09, roburb pisze:
Witam, od jakiegoś czasu przy mocnym, impulsywnym wciśnięciu hamulca słychać z okolić pedału jakby świst, jakby pufanie powietrza. Układ hamulcowy był dopiero co robiony, dwukrotnie odpowietrzony, przewody elastyczne sprawdzone, wycieków nie ma. Co to może być?



Jak nie straciłeś siły hamowania, pedał nie zrobił się mocno twardy to się nie przejmuj. W fordach to standard że serwo pada i przepuszcza powietrze z harakterystycznym sykiem jak by spod pedału.

BTW, przejdzie albo nie przejdzie ;p, raczej samo się nie naprawi. Zrobisz, albo się przyzwyczaisz


[ wiadomość edytowana przez: Snejku dnia 2010-04-13 07:44:36 ]
  
 
Cytat:
2010-04-13 07:43:50, Snejku pisze:
Jak nie straciłeś siły hamowania, pedał nie zrobił się mocno twardy to się nie przejmuj. W fordach to standard że serwo pada i przepuszcza powietrze z harakterystycznym sykiem jak by spod pedału.



Dokładnie tak bym to opisał "jak spod pedału".
Co do siły hamowania to jest trochę gorzej, ale zmieniłem tarcze, klocki oraz szczęki + jeden cylinderek więc chwilę musi potrwać zanim się to ułoży i dotrze...

Jednocześnie przed wymianą tych wszystkich elementów byłem na badaniu technicznym i przeszedł śpiewająco... więc chyba hamuje

Cytat:
BTW, przejdzie albo nie przejdzie ;p, raczej samo się nie naprawi. Zrobisz, albo się przyzwyczaisz ]



Mam kilka pytań:

(1) Ile z tym można jeździć?

(2) Czy będzie tak jak jest czy będzie się powoli psuło?

(3) Wymienia się samo serwo czy całość z pompą?

Rob.

  
 
roburb, wyedytuj proszę temat na zgodny z regulaminem kategorii
  
 
Cytat:
roburb, wyedytuj proszę temat na zgodny z regulaminem kategorii



czy teraz jest OK?
  
 
Ja też mam takie syczenie przy wciskaniu hamulca. Miałem tak też w mondeo Mk1.

Korzystając z tematu zadam swoje pytanie... Też ostatnio wymieniałem wszystkie klocki, szczęki i tłoczki z tyłu bo okazało się że jedno tylne koło w ogóle nie hamowało Teraz hamują wszystkie koła, ale mam wrażenie że pedał hamulca się bardziej zapada. Niby zaczyna hamować już przy lekkim wciśnięciu, ale żeby załączył się ABS i było słychać popiskiwanie opon trzeba wcisnąć hamulec jakieś 5 centymetrów w dół. Czy to też jest normalne w fordach?


[ wiadomość edytowana przez: Qwet dnia 2010-04-13 13:46:11 ]
  
 
Cytat:
2010-04-13 13:45:38, Qwet pisze:
Ja też mam takie syczenie przy wciskaniu hamulca. Miałem tak też w mondeo Mk1. Korzystając z tematu zadam swoje pytanie... Też ostatnio wymieniałem wszystkie klocki, szczęki i tłoczki z tyłu bo okazało się że jedno tylne koło w ogóle nie hamowało Teraz hamują wszystkie koła, ale mam wrażenie że pedał hamulca się bardziej zapada. Niby zaczyna hamować już przy lekkim wciśnięciu, ale żeby załączył się ABS i było słychać popiskiwanie opon trzeba wcisnąć hamulec jakieś 5 centymetrów w dół. Czy to też jest normalne w fordach? [ wiadomość edytowana przez: Qwet dnia 2010-04-13 13:46:11 ]


z początku jak najbardziej tak, zanim klocki i okładziny sie ułożą i dotrą, zanim regulator z tyłu w bębnach ustawi sie na wlaściwą pozycje to ma prawo brać troche głębiej niż przed wymianą. Ale jeżeli ten stan utrzymuje sie dłużej a przy okazji otwierałeś po drodze uklad (choćby wymiana cylinderka) cąłkiem możliwe że jest jeszcze trochę zapowietrzony.

Jak pociekło sporo płynu podczas wymiany cylinderka, jedno szybkie odpowietrzanie może nie wystarczyć bo zapowietrzony może być prawie przy samym początku. Miałem tak ostatnio.
  
 
Odpowietrzałem tak samo jak w polonezie - przepompowałem płynem cały przewód hamulcowy, ciągle dolewając płynu do zbiorniczka do maksimum. Wkręciłem cylinderek na przewód dopiero gdy z przewodu przestały wydobywać się bąbelki.
Rzeczywiście ostatnio hamulec zapada się mniej niż bezpośrednio po wymianie Dzięki za odpowiedź.
  
 
Cytat:
2010-04-13 12:41:44, roburb pisze:
Mam kilka pytań: (1) Ile z tym można jeździć? (2) Czy będzie tak jak jest czy będzie się powoli psuło? (3) Wymienia się samo serwo czy całość z pompą? Rob.



1. Ja jeżdżę już prawie rok i ciągle jeżdżę
2. U mnie się nie pogarsza, ani siła hamowania ani głośność syczenia, ale czytałem kiedyś że stan potrafi się pogarszać z czasem co czuć na pedale.
3. Serwo nie jest integralne z pompą, czytałem nawet że ktoś próbował to regenerować .

Sam mam w planach na ten rok to wymienić, tylko dlatego że mnie denerwuje ten świst, no i wali lewym powietrzem przy hamowaniu.
  
 
Cytat:
Sam mam w planach na ten rok to wymienić, tylko dlatego że mnie denerwuje ten świst, no i wali lewym powietrzem przy hamowaniu.



Ale zamierzasz wkładać nowe czy używane? Dzwoniłem do ASO 1600 PLN, dzwoniłem do Inter Cars 1000 PLN. Jakby trochę drogo w obu przypadkach...
  
 
Cytat:
2010-04-13 15:06:12, roburb pisze:
Ale zamierzasz wkładać nowe czy używane? Dzwoniłem do ASO 1600 PLN, dzwoniłem do Inter Cars 1000 PLN. Jakby trochę drogo w obu przypadkach...



No ba, kupie na szrocie za 50zł i będę liczył na szczęście.
  
 
1600zł za zlikwidowanie świstu? Gdybym miał taką gotówkę to wolałbym kupić nowszego escorta Sprzedać swojego i dołożyć
  
 
Witam, podłacze sie pod temat hamulcoow, nie bede zakładał nowego...

Wymieniałem ostatnio klocki hamulcowe z przodu i czy to normalne ze np na LEWYM KOLE klocek wewnetrzny jest mniej wytarty prawie ze do zera a na wewnetrznym klocku z drugiej strony tarczy jest mniej wytarty, zostało jakies 3 mmm jeszcze... Czy to normalne zjawisko??
  
 
Cytat:
2010-04-13 18:41:30, Qwet pisze:
1600zł za zlikwidowanie świstu? Gdybym miał taką gotówkę to wolałbym kupić nowszego escorta Sprzedać swojego i dołożyć


Ja pisałem poważnie o tym szrocie ! Za 50zł znajdziesz używkę, tylko problem w tym że w fordach to standard więc trzeba mieć trochę szczęścia żeby trafić nieuwalony
  
 
Koledzy mają escorty Mk7 z rocznika 1995 i 1997, u nich też słychać tak samo głośny świst przy wciskaniu hamulców. Myślisz że w starym escorcie ze szrotu będzie nie świszczące serwo? Dochodzi jeszcze kwestia czy świszczące oznacza uwalone, bo według mnie nie...

-> techno100
Trudno żeby oba klocki były tak samo wytarte. Zawsze jeden będzie bardziej a drugi mniej starty.

[ wiadomość edytowana przez: Qwet dnia 2010-04-14 11:56:33 ]
  
 
Cytat:
2010-04-14 11:54:40, Qwet pisze:
...Dochodzi jeszcze kwestia czy świszczące oznacza uwalone, bo według mnie nie...



tez tak mysle.
  
 
Cytat:
2010-04-13 21:18:55, techno100 pisze:
Witam, podłacze sie pod temat hamulcoow, nie bede zakładał nowego... Wymieniałem ostatnio klocki hamulcowe z przodu i czy to normalne ze np na LEWYM KOLE klocek wewnetrzny jest mniej wytarty prawie ze do zera a na wewnetrznym klocku z drugiej strony tarczy jest mniej wytarty, zostało jakies 3 mmm jeszcze... Czy to normalne zjawisko??





za chiny nie można cie zrozumieć,weż no napisz po polsku
ja niedawno wymieniałem i na lewym kole miałem wewn.(od strony tłoczka mniej wytarty)
zewn.(ruchoma część zacisku) zerżnięty prawie na zero

[ wiadomość edytowana przez: zigg dnia 2010-04-14 22:47:34 ]
  
 
Cytat:
2010-04-14 21:57:52, CKsrv pisze:
tez tak mysle.



A są jakieś szanse na uchylenie rąbka tajemnicy co innego może powodować to świszczenie skoro nie uszkodzone serwo ?
Zakładając że świst wydobywa się podczas wciskania pedału hamulca oraz powoduje falowanie obrotów silnika ?