Nowe problemy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
PROBLEM 1
Wraz ze spadkiem temperatury wystąpiły problemy z elektryką. Otóż nie za każdym razem otwiera mi się centralny. Z zamykaniem też są problemy. Przy suchej i słonecznej pogodzie taki problem nie występuje.
Podejrzewam, że to nieszczelna instalacja, ale gdzie zacząć szukać?

PROBLEM 2
Podczas skręcania (maksymalny skręt kierownicą w prawo lub w lewo - chociaż problem występuje częściej przy skręcaniu w lewo) mam wrażenie, że lewe koło nie współgra z kołem prawym - tak jakby jechały w trochę innych kierunkach. Przy okazji mam ściachaną zewnętrzną krawędź prawej przedniej opony. Mam pewne podejrzenia co do przyczyny, ale chciałbym je zweryfikować z Waszymi prognozami.

Będę wdzięczny za pomoc.
  
 
Problem nr. 1 - też tak mam i myślę, że to sprawa siłowników/mechanizmów zamków. Obiecuję sobie, że nasmaruję, ale na obitenicach się kończy...
Problem nr. 2 IMHO - sprawdź/ustaw zbieżność.
  
 
PROBLEM 2
a był bity w przód twój esperak ? bo najprawdopodobniej masz zły kąt ustawienia koła niestety u nas to sie nie reguluje
zbierznośc może pomóc tylko na skręcanie kół ale to powinieneś czuć jakeś drgania na kierownicy przy wyższych predkościach
  
 
Witam! Mialem to samo - jak sucho o.k. jak deszcz to zamykalem na 3 razy.Zrobilem tak:sciagnolem boczki przednich drzwi aby zdjagnozowac ,odlepilem przezr. folie i zobaczylem zardzewiale sprezynki zamkow.Do lapki WD40 i teraz dziala jak nowka. POZDRAWIAM Zet
  
 
A ja bym postawił inną diagnozę :
1. Może to byc problem braku masy....
2. Drązki kierownicze są rozjechane...
Coś z przegubami...

Daj znac jak coś ustalisz...
  
 
Sahel, ja pkt nr 1 przerabiałem w ubiegłym roku. Ale u mnie padł główny sterownik centralnego zamka - ten który jest w skrzynce przy prawym słupku przednich drzwi ( obok, lub za komputerem). Po prostu, jedna z 2-ch cewek które tam są, zrobiła sobie wolne - koszt 150 z robocizną. Wczesniej też sam smarowałem co trzeba, fachowcy smarowali po mnie, aż w końcu wykryli problem
  
 
Problem 1
Być może problem stoi po stronie siłownika c.z. w drzwiach kierowcy, od którego zależna jest praca pozostałych tj. jeśli się nie zamknie nie będzie impulsu na inne do ich zamknięcia. To samo i w drugą stronę.
Pomaga przedmuchanie i przesmarowanie pocięgien w obrębie tego jednego siłownika, lub wymiana na silniejszy np. 1.6 kg.

Problem 2
Zacznij od wizyty na "szarpaku". Sprawdż stan łożyska - bardziej gumy MacPhersona.
  
 
Z tego co widzę w waszych postach wyłania się prawdopodobna przyczyna problemu 1- siłownik w drzwiach kierowcy. Faktycznie jak on się zamknie to z innymi już nie ma problemu, więc nie pozostaje mi nic innego jak tylko zdjąć boczek. A cholernie tego nie lubię robić, bo po tym zawsze coś mi odstaje, skrzypi, łamią się spinki i ogólnie nie trzyma się dobrze taki zdjęty boczek.
  
 
a moim zdaniem problem no1 to przetarta wiązka w któryś drzwiach powodująca zwarcie.
Wyciągnął bym je i obejżał.

Problem no2 .....może zbieżność ...może wybita poduszka McPersona powodująca przechylanie się kolumny????

Bądź też prozaiczna połamana osłona pod silnikiem ocierająca o wewnętrzną krawędź opony


Ja ciesze się teraz z mojego esperaka. Po problemach z rozrządem, elektryką itp miałem wrażenie że auto zaraz sie rozpadnie.

Zrobiłem wszystko i śmiga jak szalony! silniczek pracuje bardzo ładnie i równo, nie ma żadnych problemów z falującymi obrotami, zaczał palić jakby troche mniej, jednym słowem żyć nie umierać
  
 
Tomku, wydaje mi się że z tą wybitą poduszką McPersona to trafiłeś w dziesiątkę.
Ile może kosztować wymiana?
  
 
nie mam pojecia - jutro Ci powiem
  
 
Jaka poduszka i gdzie ona jest?