3S FE czy jest kolizyjny?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Moze ktos z szanownych forumowiczow orientuje sie, czy silnik w Carinie 2.0 (3SFE) jest kolizyjny, tzn. czy w przypadku pekniecia paska rozrzadu spotykaja sie zawory z tlokiem i silnik jest do remontu
  
 
Jeżeli to silnik 16V (znam się tylko na MR2 ) to na pewno tłoki się zasymilowały z zaworami. Ostatnio kolega miał taką przyjemność. w Clio (zasrany francuski dupowóz)
  
 
Rozbieralem miesiac temu silnik 3SFE i z cala odpowiedzialnoscia moge powiedziec ze po zerwaniu paska tloki nie uderza w zawory.Sprawdzilem to osobiscie.
  
 
Dzieki za dobra wiadomosc, bo moje autko niedlugo przejedzie licznikowe 90kkm i trzeba myslec o wymianie rozrzadu (tym bardziej ze nigdy nie ma pewnosci, czy ktos wczesniej nie cofnal licznika) - tak wiec nie znam dnia ani godziny...
W ASO stwierdzili, ze nic sie nie powinno stac w tym modelu silnika, ale odpowiedz byla malo stanowcza (jednoznaczna).
  
 
Cytat:

[...]
W ASO stwierdzili, ze nic sie nie powinno stac w tym modelu silnika, ale odpowiedz byla malo stanowcza (jednoznaczna).




Jak to w ASO bywa...
Pozdro.
  
 
Cytat:
2003-09-04 16:29:22, tokairika pisze:
... Ostatnio kolega miał taką przyjemność. w Clio (zasrany francuski dupowóz)



Oho, ktoś nie lubi francuskich autek Witam w klubie
  
 
Radi kiedy sie do klubu zapiszesz ?
Moze bys priva odebral ?
  
 
Cytat:
2003-09-04 16:29:22, tokairika pisze:
Jeżeli to silnik 16V (znam się tylko na MR2 ) to na pewno tłoki się zasymilowały z zaworami.


Nie koniecznie oprócz wspomnianego silnika 4EFE tez sie nie spotkają

Cytat:
Ostatnio kolega miał taką przyjemność. w Clio (zasrany francuski dupowóz)


A francuskich samochodów też nie lubie
  
 
Wynika z tego, że się nie znam na innych samochodach jak na MR.
Moje stwierdzenie oparłem na wypowiedziach kilku mechaników, co twierdzili, że nie wymyślono jeszcze silnika 16V beskolizyjnego.
  
 
Cytat:
Moje stwierdzenie oparłem na wypowiedziach kilku mechaników, co twierdzili, że nie wymyślono jeszcze silnika 16V beskolizyjnego.



Moze ci mechanicy jeszcze nie wymyslili

Cytat:
Nie ma to jak RWD i centralnie silnik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



A zlosliwi mowia, ze najwieksza wada 4x4 jest to, ze ma napedzane rowniez przednie kola
  
 
Jak nie kolizyjny to spoko....
...bo w samarze 1500 pęknoł mi na światłach, zielone no to kręce rozrusznikiem i nic to może jedyneczkę wrzucić.... dalej nic...
bestia okazała sie tez bezkolizyjna a 1300 juz ponoć jest...
Brachol sobie raz fajnie naprawił gollfa 1 GTI 1600, ustawił sobie zapłon a auto niechce zapalić-no to pych-dalej nie chce , to może pocholujemy troche.......już nie pamietam teraz czy dwa tłoki szczeliły czy jeden....
  
 
W golfie na pewno poszly 2 tloki bo chodza parami.Z tymi silnikami to radze ostroznie bo kazda zmiana rocznika moze przyniesc zmiany w glowicach lub tlokach i mozna sie rozczarowac.Nie ma to jak sprawdzic osobiscie i nie sugerowac sie opiniami nawet super mechanikow (przyklad tokairika ).