[MKVII] Ścina przednią lewą oponę od wewnątrz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie!
Zauważyłem dzisiaj, że bieżnik przedniej opony jest zdarty od wewnątrz. Prawa strona i tył są w porządku.

Zapytam jeszcze inaczej. Zbieżność robiłem z miesiąc temu bo auto mi ściągało w lewo. Fachowiec powiedział, że zbierzność nie wyeliminuje ściągania (ta po sprawdzeniu była dobra). Czy możliwe, że ścina oponę przez kontrowanie ścinania? (kierownica jest delikatnie skręcona w prawą stronę i auto jedzie prosto jakieś 12-18 stopni)

[ wiadomość edytowana przez: psolarz dnia 2010-05-13 18:52:19 ]
  
 
kolego masz uszkodzone zawieszenie z lewej strony, albo wachacz zgięty albo amorek, dlatego zbierzność trzyma a oponę ścina
  
 
Sprawdź dokładnie sworzeń wahacza, czy nie jest wybity. I tulejki. W razie wymiany - sworzeń Lemforder a tulejki tylko oryginalne fordowskie.
  
 
Zawieszenie sprawdzone, mechanik powiedział, że nie ma się do czego przyczepić. Uczulałem na tuleje ale stwierdził, że nie są za miękkie. Pojechałem na zbieżność. Różnica wyniosła 8mm. Po zbieżności test i auto zaczęło ściągać w drugą stronę (czyli prawo). Mechanik zalecił zmienić opony bo ta ścięta może powodować ściąganie. Wymieniłem opony z przodu na tył i odwrotnie (z tyłu nowe klebery). Po zmianie opon brak zmian w ściąganiu. Podjechałem dzisiaj rano i zamieniliśmy z kolei opony przednie stronami. Auto zaczęło jeździć dużo lepiej, ściąga minimalnie w lewo. Natomiast zauważyłem, że podczas hamowania w prawo. Czyli co - nie dość, że auto miało złą zbieżność to jeszcze opony mi się złe trafiły?


[ wiadomość edytowana przez: psolarz dnia 2010-05-15 10:50:26 ]
  
 
przeczytaj oba swoje posty ze zrozumieniem a znajdziesz przyczynę:
post 1:
Cytat:
Zbieżność robiłem z miesiąc temu bo auto mi ściągało w lewo. Fachowiec powiedział, że zbierzność nie wyeliminuje ściągania (ta po sprawdzeniu była dobra).


czyli stwierdził że zbieżność jest OK

post2:
Cytat:
Pojechałem na zbieżność. Różnica wyniosła 8mm.


czyli po 2 dniach już jest 8mm!

wniosek 1:
fachowców masz do dupy, albo chcą Cię naciągnąć na $$

wniosek 2:
masz tak zdezelowaną zawiechę że koło lata jak żyd po pustym sklepie i przy pierwszym badaniu koło ustawiło się prosto i dlatego wynik ok a za drugim nie, tylko wtedy jak ten mechanik stwierdził że zawieszenie jest OK? suma sumarum mechaników masz do dupy

ścinanie opony było skutkiem uszkodzenia zawieszenia, a ścięte opony zamienione miejscami potęgowały problem ściągania,

sorry ale jeśli tuleje i swożnie są ok, to masz klasycznie pogięty wachacz lub amorek, no chyba że bude przekosiłeś

no jeszcze jest możliwość uszkodzenia magla lub drążków ale gdyby efekt był tak wielki przy tym uszkodzeniu to machał byś kierownicą jak na filmach z lat 50'tych
a to byś raczej zauważył
  
 
Cytat:
2010-05-18 16:20:17, DzikusPL pisze:
czyli po 2 dniach już jest 8mm!



Zbieżność robiłem miesiąc temu i teraz. Więc nie mogła wyjść po dwóch dniach :]. I to ja mam czytać ze zrozumieniem. Fakt możliwe że skopali zbieżność wcześniej. Tą teraz robiłem gdzie indziej. Opony pozamieniane jeździ w miarę prosto. Zawieszenie jest raczej ok: wymienione wahacze, amortyzatory, sprężyny, drążki proste, luzów brak. No chyba, że to ta nieszczęsna przekładnia