MotoNews.pl
1 Jak uszczelnić podszybie? (246959/72)
  

Jak uszczelnić podszybie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No właśnie, taka przypadłość zdarzyła się mojej omesi, rano po deszczach w weekend odpalam i nic. Kręci rozrusznik silnik milczy, po południu zaglądam podmaskę a tam na świecach pod podszybiem ( opel omega b 2.5 V6) widze troche wody w rynienkach pokryw zaworó, Ściskam materiał gąbczasty na podszybiu od wnętrza silnika i zamieram. Cały w wodzie leje się z niego. Myśle , ze może przez uszczelki , które są wokół wyprowadzeń od wycieraczek ( zwłaszcza ta na środku) a plastykowym podszybiem. Czy to można kupić czy jakoś samemu zrobić i uszczelnić, jak pada mniejszy deszcz jest ok ale po ulewach ostatnich przelewało się przez to mocowanie i spływało rynienką . Czy możliwe jest, że przelało się trochę wody ponad obręb podszybia ( ten z uszczelką gumową zakładaną od góry ?) na silnik przy intensywnym deszczu???
  
 
jeśli chodzi ci o ten plastik przy szybie to w brzegach szyby masz korytka i przez nie woda dostaje się pod samochód jeśli to jest drożne to nie powinna stać tam woda, często to zatyka się liśćmi itd.
  
 
To wiem, drożne są, chodzi mi o wyprowadzenie mocowania wycieraczki na środku podszybia, jest tam taka uszczelka czy coś pomiędzy plastykowym zdejmowalnym podszybiem a reszta wnęki silnika. Może tamtędy się woda dostała? Ciekawe czy można kupić te uszczelki albo zrobić z jakiegoś materiału.
  
 
Mi sie lało przy trzpieniu wycieraczki.
Wysyczyęłm i poskładałem na silikon, najpierw przyklejając uczczelkę do podstawy wycieraczki potem smarując uszczelkę i zakładając poszybie.
  
 
dokładnie w morde i ja mam tak, wczoraj sie dobrałem do tego dziadostwa, wysuszyłem gąbkę, na szybko na razie uszczelniłem silikonem, odpalił silnik i wydawało mi sie , ze wszystkie gary grają. Ale po obserwacji wydechu widzę, ze dymi z rury i chodzi na wolnych jak czołg, jak by nie łapał na jeden cylinder. Druga sprawa, że podczas wkładania łapy koło cewki zapłonowej , żeby powycierać to i owo, znalazłem jakąś rurke z plastykiwoym separatorem, nie wiem teraz kurde, czy ta rurka spadła z króćca jak wkładałem łape w ciepno czy co? Czy to jest jakieś odpowietrzenie?
  
 
Power tape poważnie. Ani kropla mi się nie przedostawała. Wygląd - nie ważny, bo po zamknięciu maski miejsce czpienia wycieraczki jest niewidoczne. Sprawdź jeszcze łączenie podszybia (składa się z dwóch części) nad drugą tylną świecą, mi jeszcze tam się lało.

Podszybie musisz ściągać gdy chcesz wymienić kable WN lub cewkę, więc i tak silikon kiedyś będziesz musiał zeskrobać.
  
 
no i uszczelnione podszybie, cewka do wymiany była, wóz lata jak złoto.
  
 
ok - pytanie:

jak do cholery udało się Wam zdjąć wycieraczki?

męczyłem się z tym dzisiaj z godzinę, nie schodzą dziady - zapieczone na maxa... poszła na to masa WD - jeszcze jutro spróbuję. Nie daje się zdjąć/ podważyć/ wybić.
  
 
W warsztacie zdejmowali mi to specjalnym narzędziem, nie wiem jak się ono nazywa, ale opiera się ono o wycieraczkę, w środku jest gwint i wkręcając czpień tego narzędzia ściągasz wycieraczkę. Tak samo ściąga się np "patelnie" z osi suportu w rowerze i też żeby wymienić przednie zębatki, a zużywają się co 2-3 tys. km jeżdżę z tym do serwisu.
  
 
Cytat:
2010-05-25 23:44:13, maciejka80 pisze:
W warsztacie zdejmowali mi to specjalnym narzędziem, nie wiem jak się ono nazywa,



ściągacz, są różne wielkości.

spoko, muszę se dokupić