Rdza podłoga - 2106

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Po zerwaniu mokrych dywanów ukazała mi się powierzchnia zalaminowanej blachy. Pod stopami kierowcy były pagórki. Zerwałem fragment i okazało się że są rdzawe dziury (do spawania)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6839f7e6dde1f112.html


Gorzej jest po stronie pasażera gdzie poprzedni właściciel próbował ratować podłużne zerdzewienie i dziury jakąś żywicą...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8939f608f2945633.html




http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a89a5f31c622508f.html
Tak czy siak zerwałem laminat również po stornie pasażera i nie bardzo wiem co robić i jak się zabrać.
Ostatecznie będę chciał to jakoś spawać (oczywiście ktoś to zrobi bo ja nie potrafię) tylko co i jak...

Na zewnątrz (od strony pasażera) wygląda to tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b7f3ed31dd1bc8a1.html


Planuję też zerwać cały laminat do blachy i gołej rdzy. Potem wszystko wyczyścić drucianą szczotką, podkurzać, odtłuścić i zalać całą podłogę grubą warstwą cortaninu... włącznie ze wszystkimi szczelinami które z pewnością są przerdzewiałe (to tam w okolicach podprogowych że się tak wyrażę)

bardzo proszę o jakiekolwiek wskazówki...
z góry dziękuję Mati

[ wiadomość edytowana przez: latarenka dnia 2010-05-21 21:42:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: latarenka dnia 2010-05-21 21:45:32 ]
  
 
kolego ja to widze tak:
-srodek out
-dłutko mloteczek i rwac wygluszenia i laminat
-samochod na kobyłki przewrocic na bok
-znow dłutko i rwac wszystko co popadnie
-pozniej wyciac blache co zdrowej
-zaopatrzyc sie w nowe podluznice poprzeczne bankowo i rynny podnosnika, zaopatrzec sie w arkusz blachy
-podejrzeam ze i trzeba bedzie sie zaopatrzev w podluznice podluzne (domniewam ze tez sa lichutenkie)
- ja bym to wypiaskowal (mozna skrobac samemu
-spawanko
-szlifowanko
-corrizon(srodek dzialajacy bezposrednio na rdze ) najlepiej zeby jej nie bylo ale jest dobry
-pozniej jak wyschnie po spawaniu to masa gluszaco-uszczelniajaca badz tylko uszcvzelniajaca na kazde spawy i laczenia karoserii.
oczywiscie cala podloga corrizonem zeby nie zostala wogole gola blacha
-i pozniej blachogum czy bitgum, czy tez bitez wedlug uznania do oporu, profile zamkniete coriizon az bedzie ciekl
-i pozniej tak samo blachogum itd az bedzie ciekl
wyschnie to zacieki zwisajace sciac nozykiem powtorzyc za miesiac jeszcze jedna warstwei masz podloge miod na jakis czas, konserwacje mozna powtarzac co jakis czas.
-srodek corrizon, lakier np bialy czy tez kremowy obojetne kolor Ty wybierasz, na to mozesz dac mase uszczelniajaco gluszacą
- i lakierujesz jak wyschnie
i na to fluidol i cieszysz sie super swiezym zapachem wewnatrz i zdrowa podlogą


wszystko zalezy od Ciebie i jak chcesz zalokowac oszczednosci, zaoszczedzisz bedziesz robil za jakis czas od nowa proste,

ja robie takie rzeczy sam i wiem na co stawiac,
  
 

wszystko co przejawia rdzę wypisakować !!
ostium na głowę , tonę piasku i do rpzodu.

szlifowanie i skrobanie na długo nie pomoże.
  
 
A ja tam mam zamiar przy najbliższym niedużym spawaniu użyć kwasówki a nie zwykłej blachy i mieć spokój raz na zawsze
  
 
Koledzy dziękuję za odzew.
W głowie się rozjaśnia. Aczkolwiek roboty ogrom jak tu piszecie.
No powoli postaram się realizować punkty programu
...jak tylko kaski przybędzie.
Oczywiście, będę pewnie niejednokrotnie pytał... by nie zbłądzić.

Pozdrawiam ładziarze
  
 
Jak dla mnie, to nie jest źle.

Nie ma powodów do zmartwienia, trzeba się cieszyć
  
 
Ciekaw jestem jak poszła naprawa.
Może ktoś zna jakiś link gdzie byłoby zdjęcie przedniego podwozia 21061 oryginalne ze wszystkimi podłużnicami itp. Chyba ta łada Konrii z 1981 powinna być kompletna od spodu skoro od wnętrza była w dobrym stanie.
Jakie są nr katalogowe jak pisze Asrtro207 podłużnic podłużnych i poprzecznych , wsporników pod lewarek przednich i tylnych , rynien pod przednie wsporniki ?
No i progi . Czy ten wewnętrzny próg występuje jako oddzielny element ,czy jest częścią blachy podłogi ?
Czy pomiędzy pomiędzy tą ścianką wewnętrzną progu a zewnętrznym progiem coś jest w środku ?
Byłbym wdzięczny za te informacje .
  
 
Cytat:
2011-10-08 22:40:00, milko pisze:
Ciekaw jestem jak poszła naprawa. Może ktoś zna jakiś link gdzie byłoby zdjęcie przedniego podwozia 21061 oryginalne ze wszystkimi podłużnicami itp.



tutaj kolego masz wszystkie numerki:
http://www.autosoft.ru/online/acat/data/vaz/2106/m230.gif
  
 
Dzięki za link , wcześniej go znałem ale ten rysunek jest dla mnie mało przejrzysty. Nie wiem czy dobrze opisałem te części z tekstem obok po polsku które mnie interesują ?
Które są wspornikami tylnymi pod lewarek ?
Czy te części z tekstem obok po polsku są takie same jak dla fiata 125p. ?
Przydałaby się fotka podłogi przedniej od spodu .


2101-3920110- Усилитель-
2101-5100022 - Поперечина заднего пола-
2101-5101030 - Пол кузова-
2101-5101050 - Кронштейн-
2101-5101060 - Кожух пола-
2101-5101066 - Соединитель правый- ?- to są te rynny przy progach , podproża ?
2101-5101067 - Соединитель левый- ? to są te rynny przy progach , podproża ?
2101-5101068 - Соединитель правый- ? to są te rynny przy progach , podproża ?
2101-5101069 - Соединитель левый- ? to są te rynny przy progach , podproża ?
2101-5101070 - Соединитель правый- ? to są te rynny przy progach , podproża ?
2101-5101071 - Соединитель левый- ? to są te rynny przy progach , podproża ?
2101-5101074 - Кронштейн домкрата правый- wspornik lewarka prawy
2101-5101075 - Кронштейн домкрата левый- wspornik lewarka lewy
2101-5101081 - Поперечина пола передняя-
2101-5101106 - Соединитель центральной стойки-
2101-5101114 - Поперечина пола задняя-
2101-5101116 - Кронштейн-
2101-5101120 - Кронштейн-
2101-5101122 - Кронштейн правый-
2101-5101126 - Кронштейн левый-
2101-5101132 - Лонжерон пола средний правый-
2101-5101133 - Лонжерон пола средний левый-
2101-5101152 - Кронштейн правый-
2101-5101153 - Кронштейн левый-
2101-5101169 - Кронштейн-
2101-5101171 - Кронштейн левый-
2101-5101174 - Кронштейн правый-
2101-5101192 - Поперечина передняя-
2101-5101194 - Кронштейн амортизатора-
2101-5101196 - Палец амортизатора-
2101-5101202 - Кронштейн штанги-
2101-5101225 - Чашка пружины задней подвески-
2101-5101290 - Кронштейн-
2101-5101300 - Лонжерон передний правый- podłużnica przednia prawa
2101-5101301 - Лонжерон передний левый- podłużnica przednia lewa
2101-5101310 - Усилитель правый- wzmacniacz prawy – „podłużnica poprzeczna ?”
2101-5101311 - Усилитель левый- wzmacniacz lewy
2101-5101384 - Скоба-
2101-5401100 - Накладка боковины правая- próg prawy ?
2101-5401101 - Накладка боковины левая- próg lewy ?
2101-6810024 - Кронштейн передний-
2101-6810026 - Кронштейн правый-
2101-6810027 - Кронштейн левый-
2103-5101040 - Пол багажника-
2103-5101165 - Усилитель центральный-
2103-5101176-10 - Пол для топливного бака- podłoga baku paliwa
2103-5101180-10 - Пол запасного колеса- podłoga koła zapasowego
2103-5101184 - Усилитель-
2103-5101370 - Лонжерон правый-
2103-5101371 - Лонжерон левый-
2103-6810030 - Кронштейн-
2105-5101086 - Надставка заднего пола-
2105-5101184 - Усилитель панели задка-
21061-5101370 - Лонжерон правый-
21061-5101371 - Лонжерон левый-СсылкаСсылка-СсылкаСсылка
  
 

wszystkie klasyki mają tę samą podłogę.
A wnioskując z faktu, że lada była zrysowana z fiata włoskiego mogą wystąpić podobne elementy, lecz uważam że są to inne kształtowniki.
Przy odrobinie chęci wszystko można dociąć i wspawać, lecz jeśli są dostępne gotowe elementy konstrukcyjne podłogi ja skorzystałbym z tego rozwiązania.
  
 
Cytat:
2010-05-21 23:21:49, ironman4 pisze:
A ja tam mam zamiar przy najbliższym niedużym spawaniu użyć kwasówki a nie zwykłej blachy i mieć spokój raz na zawsze



A nie lepiej zastanowić się nad zwykła blachą ,ale gatunkowo lepszą np. z importu.

Jeśli chodzi o 125p to co widziałem z fotek to jednak podwozie wygląda całkiem inaczej i nie wiem dlaczego blacharze wciskają kit że to jest samo ?
Poza tym jeśli chodzi o podłogę to największe spustoszenie moim zdaniem robi woda w środku pod dywanikiem. Chyba dobrym rozwiązaniem byłoby zdjąć okrągłą gumową uszczelkę z któregoś okrągłego otworu w podłodze pod fotelem i zostawić jeden otwór aby woda mogła ściekać w dół ?
  
 
Witam.
Jestem tu po sąsiedzku bo mam nie łade ale fiata.

Powiedzcie mi ludzie dobrej woli gdzie można kupić podłużnice (przód) do łady rwd dobre jakościowo (tak żeby pasowały) , macie jakieś sprawdzone kontakty?

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Mam takie pytanie do Bartxr , może ktoś jeszcze to wie.
W tym katalogu części do 2106 niektóre elementy mają kilka numerów w nawiasie np.
2103-5101371
(!)21061-5101371
2103-5101370
(!) 21061-5101370

Co to oznacza ,szczególnie ten wykrzyknik : (!) 21061.....
Czy to oznacza ,że do 2161 są inne detale niż do innych wersji 2106 ?
Mam akurat 21061- 1500S .


  
 
????
  
 
Może ktoś wie po co są te „zawijane” odnośniki w tym katalogu rosyjskim np. tutaj w tych częściach ?

2101-5101074 - Кронштейн домкрата правый-
2101-5101075 - Кронштейн домкрата левый-
To że te części są spięte nawiasem z prawej strony to można zrozumieć .

Ale po co ten odnośnik do od:
2101-5101300 - Лонжерон передний правый-
wchodzi do tych 2 poprzednich części z lewej strony na rysunku to nie bardzo rozumiem ?