2105 za duże spalanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. mam mały problem z łada 2105 1200cm3. ostatnio wymieniony rozrząd, aparat zapłonowy, regeracja glowicy. od kiedy odebralem autro juz mi się cos nie podobalo. spalanie bylo zbyt duże bo skoczylo mi do 17l/100km a nie przekaracvzlaem nawet 90km/h wcale nie piłując silnika na poszczególnych biegach. oddałem spowrotem na reklamacje bo aż mi się cisnienie podniosło. "szefie by nie wyregulowaliśmy gaźnika" usatwili na lampie stroboskopowej zapłon oraz ustawili gaznik... mało jezdzilem ale teraz jakoś zacząłem więcej. spalanie między 14-18l/100km. jęsli ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną proszę o pomoc. z góry dziękuję
  
 
Cytat:
2010-05-26 12:36:05, glod pisze:
witam. mam mały problem z łada 2105 1200cm3. ostatnio wymieniony rozrząd, aparat zapłonowy, regeracja glowicy. od kiedy odebralem autro juz mi się cos nie podobalo. spalanie bylo zbyt duże bo skoczylo mi do 17l/100km a nie przekaracvzlaem nawet 90km/h wcale nie piłując silnika na poszczególnych biegach. oddałem spowrotem na reklamacje bo aż mi się cisnienie podniosło. "szefie by nie wyregulowaliśmy gaźnika" usatwili na lampie stroboskopowej zapłon oraz ustawili gaznik... mało jezdzilem ale teraz jakoś zacząłem więcej. spalanie między 14-18l/100km. jęsli ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną proszę o pomoc. z góry dziękuję



Takie spalanie wydaje się wręcz niemożliwe ...Tyle to palą autobusy, a nie silniczek 1200cm. Na dwa razy bogatszej mieszance powinien chodzić wyraźnie inaczej.
Albo ktoś Ci kradnie paliwo, albo masz dziurę w układzie paliwowym. Sprawdź czy np. nie przybywa Ci oleju.
  
 
paliwa nikt nie kradnie bo mam w domu garaż... oleju nie przybywa a układ jest szczelny... nigdzie nie czuc zadnego wycueku benzyny
  
 
Grzegorz ma dobry trop, moze idzie w blok.. powąchaj olej...

a palićtyle nie może, jesli gaźnik ustawiali na analizatorze spalin widzieli by że jest za bogata mieszanka, ale to jużprzy takim spalaniu to powienien na czarno dymić - nie dopala mieszanki..
  
 
Witaj,
to nie jest "spalanie", bo ten silnik nie jest w stanie tyle przepalić, chyba że w kilometrowych korkach stoisz lub dajesz po garach z pedałem w podłodze. A że nic w przyrodzie nie ginie, to powąchaj czy ci z rury bena nie kapie, ale ja przyłączę się do poprzedników - może po regeneracji głowicy bena w blok wali. Ciśnienie w cylindrach sprawdzałeś?
  
 
z rury bena nie kapie ale czuc ze cos bogate te spaliny są. olej nie pachnie benzyną. pozostaje sprawidzic ciśnienie....

[ wiadomość edytowana przez: glod dnia 2010-05-27 19:41:40 ]
  
 
Pobawię się w logiczną wyliczankę:
1.nikt nie kradnie (jesteś pewien)
2.silnik jest szczelny (masz takie przekonanie)
3.układ paliwowy też (ani widu, ani smrodu)
4.wobec powyższych paliwko idzie w gary, a co się nie spali, to wydechem odparuje.
Z tego co podałeś, nie wiemy co było w gaźniku grzebane - może źle wyregulowany pływak zalewa silnik, może dysze za duży kaliber, może...
Lubię zabawę w dedukcję, tylko danych brak, a że silnik był rozkręcany, to po skręceniu setkę przyczyn na taki stan wyliczyć można.
Ze swej strony ostrzegam przed wyciekiem paliwa pod maską - jak mi się króciec przy gaźniku obluzował, to paliwko na kolektor kapało. Od tego tylko chwila, żeby się z autem pożegnać.
  
 
tak zgadza sie dysza paliwowa powinna być 40 a jest 50. spalanie z wczoraj to 15,7l /100km. Chyba biję rekordy. krociecnie obluzowany ale na koelkatorach zuwazylem bialy osad i nie wim czy to pozostalosc po wymainie plynu chlodniczego co moglo mi sie rozlac czy co innego...
  
 

no ładnie, przy taki mspalaniu to powineneś miec z 12 sekund do setki
  
 
mi ford escort 1.4 w gazie potrafi spalić do 20l gazu na 100km
  
 
Co dalej? Wymieniłeś dysze? A jeśli, to spalanie spadło?
  
 
jeszcze nie wymieniłem. dopiero umówilem sie na termin do mechanika. dzis bylem sprawdzić zawieszenie na "trzepakach" i jescze musze sworznie powymieniac i przednia belke dokrecic... wiec wolalem poczekac zeby nie placic kilka razy za przesylke to wezme calutką paczuszke
  
 
auto odebrane od mechanika. teraz pozostaje tylko sprawdzic spalanie...