MotoNews.pl
12Reduktor Stefanelli zamiana na inny ? (247794/0)
  

Reduktor Stefanelli zamiana na inny ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Odwiedziłem dzisiaj warsztat gazowniczy ze względu na brak mocy i sporadycznie nawet brak reakcji na wciśnięcie pedału gazu (tzn jest reakcja ale dopiero po jakichś 2-3 sekundach silnik zaczyna wchodzić na obroty) ale to wystepuje nie często. Gazownik podpioł instalke pod kompa coś tam pogazował na bęzynie i na gazie. Odpioł i kazał się przejechać, ale oczywiście nie było poprawy. Stwierdził więc krutko- "reduktor do wymiany, koszt 290zl"
I tu moje pytanie-posiadam zamontowany reduktor Stefanelli, nie wiem dokładnie jaki model bo nie da się odczytać bez rozebrania połowy osprzętu silnika. W papierach z firmy instalującej pisze jedyne że Stefanelli.
Na Allegro nie znalazłem takiego reduktora-czy można zastosować jakiś inny ? Jeśli tak to jaki? No i czy jest w ogule sens się w to bawić czy poprostu zapłacić w warsztacie tyle ile żądają ? Czy jest to bardzo trudna operacja ,wymiany tego reduktora, czy powinienem sobie z tym poradzić?
Moje autko to Lancia Kappa 2.0 20v 5 cylindrów 155KM 1997r a instalacja ma już 7 lat.
Pozdrawiam.
  
 
Kiedyś Stefanelli były popularne w niektórych rejonach Polski, teraz to już niespotykany sprzęt. Owszem, dostaniesz membrany do regeneracji ale efekt nie zawsze jest wart kasy... Miałem reduktor Stefanelli montowany w jednym z warsztatów w Sosnowcu, bardzo dobrze sie sprawował aż padły mu gumy. Po rozkręceniu, czyszczeniu i wymianie nie chciał jednak dobrze pracować. Dlatego ze względu na kiepski dostęp do części tej (chyba) już nie istniejącej firmy lepiej dla ciebie kupić nowy reduktor.
Sprawdź jaka masz grubość przewodu gazowego (fi6 albo fi, dobierz sobie do tego baryłkę zaciskowa (jeśli w komplecie z reduktorem ich nie będzie), kup parownik z wydolnością dobrana do silnika (do 140kW wystarczy)i wejściem gazu pod rurkę jaka masz i możesz się sam bawić. A czy sam dasz rade to już musisz sobie sam odpowiedzieć Nie jest to skomplikowane - 2 węże wodne, 1 gazowy-wyjście, 1 rurka gazowa-wejście, mocowanie+ elektryka do odpięcia. Ale jeśli tego nie robiłeś to możesz dać gazownikowi.
  
 
Czyli nie wazne jakiej firmy bedzie ten reduktor ?
Wazne tylko zeby srednice przewodow pasowaly i zeby dobrac moc?
Czy stara elektronika bedzie z nowym reduktorem dzialac?
  
 
wojtas1974, zasadniczo tak, chociaż jak to ze wszystkim bywa są firmy z większą renomą i mniejszą. Ja ci mogę polecić reduktory Landi, Landi Renzo, Lovato. Z tych trochę tańszych to Tomasetto, ale zapewne ktoś ci poleci zupełnie inne
Co do reduktora do "starej" instalacji to nadal są dostępne i popularne reduktory pod I/II generację więc nie ma z tym problemu. Napisz jaką masz elektronikę sterującą to się dowiemy co to za instalacja i jakiś konkretny parownik ci polecimy Masz tam silniczek krokowy czy register na wężu? Ale jeśli gazownik chce ci to wymienić i dostroić za 290zł to nie wiem czy jest sens samemu się z tym bawić jeśli nie masz z tym doświadczenia. Parownik kupisz za ok.200zł, na regulację tak czy siak tez musisz podjechać więc jeśli w tych 290zł gazownik liczy jakiś sensowny reduktor to moim zdaniem możesz się na to zdecydować.
  
 
Na wężu jest silniczek krokowy. Elektronika jaka mogę zobaczyć pod maską to: BINGO S.4 oraz jakiś UNIVERSAL SIMULATOR 5/6 CYLINDERS AE-30 5/6
  
 
No to masz popularną instalkę II generacji, większość warsztatów powinno znać bingo. Więc tylko do ciebie należy decyzja z tym parownikiem - bawisz się sam czy dajesz do warsztatu Tak czy siak po wymianie reduktora trzeba zrobić strojenie i aż się prosi żeby też wymienić przy okazji filtr gazu.

Tu masz linki do reduktorów, które powinny dobrze sprawować się w twojej instalacji:
http://moto.allegro.pl/item1059433673_oryginal_reduktor_landi_le_98_maggerato_190km.html
http://moto.allegro.pl/item1058215617_nowy_reduktor_lovato_super_140_kw_extra_cena.html

  
 
Zagladajac na te linki dochodze do wniosku ze gazownik wcale nie chce mnie złupić żądając 290zl za wszystko.
Nie wiem tylko co on chce mi tam zamontować, czy to nie bedzie przypadkiem cos po regeneracji. Musze sie dowiedziec.
  
 
Zadzwoniłem i już wiem.
Zamontować mi chcą TOMASETTO 140(powiedział kw ale chyba miałna myśli km bo 140kw nie ma chyba z TOMASETTO) wiec czy nie będzie ten na 140km za słaby u mnie w aucie jest 155km.
  
 
do 140HP może być mało ale mogło mu chodzic o taki: http://moto.allegro.pl/item1060287178_reduktor_parownik_tomasetto_super_170km_filtr.html
  
 
Dowiem sie jeszcze dokladnie a jesli chce mi zalozyc 140tke to doplace albo zamowie sam na Allegro tego Super. Ciekawe czy przewody maja takie same fi to wtedy moge sam wymienic jak bedzie wszystko pasowalo. Potem tylko pojade na regulacje, powinno wyjsc chyba taniej wtedy.