Czujnik indukcyjny Vectra a 2.0i

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Panowie potrzebuję porady! W mojej Vectrze A 2.0i zapaliła się kontrolka silnika. Odczytałem kody, wyszły dwa numery 31- czujnik indukcyjny - brak sygnału prędkości obrotowej i 38 - sonda lambda - za niskie napięcie regulacji. Sondę niedawno wymieniałem
i nie wiem jak ją sprawdzić czy ma zwarcie do masy. Martwi mnie ten czujnik prędkości, czy to oznacza, że muszę go wymienić?
Dzięki za wszelkie porady!
Rafał.
 
 
Kod 31 pojawia sie jesli sprawdzasz bledy na unieruchomionym silniku tak wiec jest ok. Jesli ten kod pojawia sie pracujacym silniku to jest bardzo zle. Wtedy wybierz najtanszy czujnik do twego silnika pasuja od omegi, calibry, frontery, astry, kadeta wszystkie oczywiscie od silnika 2.0i ale nie pamietam ktory jest najtanszy. JA mam zalozony od calibry ( byl za darmo oczywiscie uzywany). No i zajmij sie sonda lambda.
  
 
Nie przejmuj się kodem 31. Kod 38 najprawdopodobniej należy interpretować jako ubogą mieszankę - zacznij od sprawdzenia czy nie masz dziury w gumowej rurze łączącej przepływomierz z przepustnicą.
zytom
  
 
Dzieki za rady!
Dodam tylko, ze kontrolka zapala mi sie dopiero przy predkosci
ok.160km/h na 5 biegu. Chyba 3500obr/min. Przy nizszych obrotach i predkosci nic sie nie dzieje? Dlaczego dopiero przy tych obrotoach? Normalnie nie wykorzystuje wiecej niz do 3000obr/min.
Rafal.
 
 
Na przyszłość podawaj wszystkie okoliczności usterki. W twoim przypadku kod ten oznacza ubogą mieszankę - tak jak pisałem wcześniej, ale przyczyną jest najprawdopodobniej zbyt mała ilość paliwa w stosunku do zapotrzebiwania przy tej prędkości.
Możliwe przyczyny:
1. przytkany filtr paliwa
2. mała wydajność pompy paliwa
3. przytkane przewody paliwowe
4. uszkodzony regulator ciśnienia paliwa
5. uszkodzone wtryskiwacze
Przyczyn może być więcej, ale te są najbardziej prawdopodobne.
P.S. sprawdź jaki masz silnik C20NE czy 20NE ?
zytom
 
 
Witam ponownie!
Sorry, że nie podałem wszystkich okoliczności zdarzenia.
Co do silnika to mam C20NE.
Filtr paliwa wymieniłem w czerwcu 02.
Zytom mam pytanie czy resztę podanych przez Ciebie możliwych przyczyn, może przekładać się także na nierównomierną pracę silnika?
Wydaje mi się, że ma zbyt duże wibracje(wahań obrotów raczej nie zaobserwowałem). Wydaje mi się, że będę musiał sprawdzić
pompę paliwa? A jeżeli mam ubogą mieszankę, to co mam zrobić? (oczywiście jeżeli nie ma dziury w gumowej rurze przepływomierz/przepustnica)
Pozdrawiam Rafał.
 
 
Uboga mieszanka przy dużej prędkości i wibracje silnika (na postoju ?) - zacząłbym od sprawdzenia układu zapłonowego, następnie przepływomierza a dalej elementy o których pisałem wcześniej. Czy masz gaz?

zytom
  
 
Cześć!
Gazu nie posiadam, mam wymienione kable zapłonowe, kopułkę i palec rozdzielacza. Spróbuję posprawdzać te elementy, które wymieniłeś. Dzięki za rady. Dam znać jak się coś poprawi.
Rafał.
 
 
Stawiam na zbyt mala wydajnosc pompy paliwowej. Twoja pompa powinna tloczyc paliwo z szybkoscia 2 litry na minute. Sprawdz to. Jesli nie wiesz jak to daj znac. Jesli bedzie mniej niz 2 litry to wymien filtr paliwa, sprawdz czy przewody paliwowe nie sa pozaginane ( jesli wczesniej jezdziles tym samochodem i nic sie nie dzialo to nie jest to wina przewodw chyba ze miales jaks stluczke lub swiezo kupiles sobie samochod ), i sprawdz jeszcze raz, jesli bedzie mniej to masz pompe zuzyta i czeka Cie wymiana.
Ten objaw ktory podajsz jest typowy w monencie gdy silnik osiaga duze obroty, poprostu pompa sobie z tym nie radzi.
  
 
Czesc!
Filtr paliwa wymienilem w czerwcu.Autem jezdze od stycznia 2002.Ogladalem go od spodu, przewody sa w porzadku.Teraz zaobserwowalem, ze przy przyspieszaniu w miescie( krece czasami do 4000tys/min.oczywiscie nie na jedynce, to nic sie nie dzieje). Dopiero na trasie od 3600obr/min przy parominutowej jezdzie zapala sie kontrolka.
Tez zaczynam podejrzewac, ze to pompa.Sprobuje sprawdzic.
Rafal.
 
 
Zrob tak jak Ci najpierw napislaem to ze wymieniles filtr w czerwcu nic nie oznacza. Mogles zatankowac brudne paliwo i zatkalo Ci go dosyc skutecznie wiec najpierw wyeliminuj flitr ( koszt okolo 30 zł ), a potem przejdz do pompy ( cos kolo 800 paczek w aso/ uzywane sa tansze). Lepeij wydac mniej niz pozniej sie dowiedziec ze "mozna " bylo wydac mniej, po co Ci dwie pompy?
  
 
Dzieki za rade. Zrobie tak jak mowisz. dam znac jak to cos pomoze.
Pozdrawiam Rafal.
 
 
Witam Opelkowiczów!

Panowie. potrzebuję porady.Zaświeciła mi się kontrolka silnika.
Odczytałem, czujnik indukcyjny predkości obrotowej silnika.
Teraz pytanie, czy muszę go wymienić, czy mogę jeszcze trochę pojeździć. Obroty sa w porządku, silnik nie gaśnie.Zaznaczam,że
kontrolka zapala się w czasie jazdy, czyli po zatrzymaniu sie odczytuję kody z ostatniej pracy silnika. Boję się że w pewnym momencie silnik mi zgaśnie.Czujnik kosztuje 200 zł, a idą święta no i sami rozumiecie (kasa). Panowie czym to grozi!
Vectra a C20NE 93r.
  
 
W silniku C20NE przy niepracującym silniku zawsze wyświetla się kod 31. Każdy inny kod powinien zostać zapamiętany jeżeli trwa wystarczająco długo. Z tego co wiem, np błąd sondy zapamiętywany jest dopiero po 25 sek.

zytom
  
 
Tak, jesli sprawdzasz bledy na zatrzymanym silnik to kod tego bledu jest pokazywany.
Jesli mimo to zapala ci sie kontrolka podczas pracy silnika a odczytasz kody bledu i jest to wlasnie czujnik indukcyjn ( wysokie napiecie ) to jest to brak polaczenia z czyjnikiem ( np luzny wtyk ) sprubuj najpierw sprawdzic polaczenia moze to cos da, jesli jest to niskie napiecie to masz zwarcie do masy, co sie dosyc czesto zdarza. Bowiem przewody tego czujnika sa tak kiepsko poprowadzone zeby go wymienic trzeba zdjac obudowe paska rozrzadu i jest duzo ostrych elementow. Ja zeby go wymienic musialem rozciac kable i polozylem nowy w inny sposob. Ten czujnik zobedzisz na szrocie za grosze, posuje od kazdego C20ne obojetnie czy od vectry, omegi, frontery, kadeta. Sam ten czyjnik ma bardzo prosta budowe( kawalek magesu ) i sie raczej nie psuje, jedyna wada to przetarte kabelki.
  
 
Panowie dziękuję za rady.

Okazało się, że jednak jest to sonda lambda.Już wymieniłem i jest ok. Pozdrawiam.
  
 
po odczytaniu kodow usterek mam cos takiego: "Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)" - w praktyce wyglada to tak ze na zimnym silniku zalewa motor i przewaznie nie da sie go zapalic a jak juz zapali to idzie poczatkowo na 2 gary, a po czasie dolacza sie reszta - prawie bez przerwy zapala sie kontorlka silnika, a paliwo odcina sobie czasami przy 4tys - czasami przy 6 - jak ma ochote i to bez wzgledu na to czy jest silnik cieply czy zimny. dodatkowo nieznacznie faluja wolne obroty. co moze byc grane? czy to moze byc awaria czujnika polozenia walu? a moze cos innego??
  
 
Ciesz sie, ze zapala sie kontrolka i wiadomo co. Mialem objawy podobne - glownie fruwajace odciecie po skali obrotomierza... raz 6000... raz 4000... jako, ze kontrolka diagnostyki sie nie zapalala to wymienialem w ciemno rozne podzespoly. W koncu po wymiane czujnika predkosci obrotowej walu korbowego jest OK.

Nie napisales jaki silnik ( albo ja nie zauwazylem ). Ja mam X30XE i czujnik kosztowal ok 500zl.
  
 
ja mam C20XE czyli 2.0 16v - bylem przed chwila w serisie boscha i powiedzieli mi ze ten blad zawsze bedzie sie pokazywal przy wylaczonym silniku i to nie koniecznie musi byc ten czujnik, choc jest to najbardziej prawdopodobne. cale szczescie ze mamy tu niedaleko taka hurtownie czesci orginalnych do opla i taki czujnik kosztuje tam 320zl.

moze macie inne pomysly co to moze byc bo nie chcialbym ryzykowac kupna czujnika za 300zl zeby sie potem okazalo ze to nie to.

a moze ktos z kraka moglby pozyczyc taki czujnik na chwile zeby sprawdzic czy on jest winien... latwo go wykrecic wiec cala operacja nie zajelaby wiecej niz 20min.
  
 
Niezle to jest. Najpierw wyciągasz posta z przed kilku miesięcy a potem piszesz, że czujnik trzeba wymienić. Po co ? Przeciez było 3 lub 4 razy napisane, że poki motor nie pracuje to ten błąd się pojawia. Przyczyna aari twego auta leży poza układem autodiagnostyki, szukaj tam.No chyba, że masz gas ....