| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
PiotrS Forumowicz ![]() LO016 Gdańsk | 2002-09-20 11:22:41 Kod 31 pojawia sie jesli sprawdzasz bledy na unieruchomionym silniku tak wiec jest ok. Jesli ten kod pojawia sie pracujacym silniku to jest bardzo zle. Wtedy wybierz najtanszy czujnik do twego silnika pasuja od omegi, calibry, frontery, astry, kadeta wszystkie oczywiscie od silnika 2.0i ale nie pamietam ktory jest najtanszy. JA mam zalozony od calibry ( byl za darmo oczywiscie uzywany). No i zajmij sie sonda lambda.
|
PiotrS Forumowicz ![]() LO016 Gdańsk | 2002-09-23 12:29:38 Stawiam na zbyt mala wydajnosc pompy paliwowej. Twoja pompa powinna tloczyc paliwo z szybkoscia 2 litry na minute. Sprawdz to. Jesli nie wiesz jak to daj znac. Jesli bedzie mniej niz 2 litry to wymien filtr paliwa, sprawdz czy przewody paliwowe nie sa pozaginane ( jesli wczesniej jezdziles tym samochodem i nic sie nie dzialo to nie jest to wina przewodw chyba ze miales jaks stluczke lub swiezo kupiles sobie samochod ), i sprawdz jeszcze raz, jesli bedzie mniej to masz pompe zuzyta i czeka Cie wymiana.
Ten objaw ktory podajsz jest typowy w monencie gdy silnik osiaga duze obroty, poprostu pompa sobie z tym nie radzi. |
PiotrS Forumowicz ![]() LO016 Gdańsk | 2002-09-24 11:25:19 Zrob tak jak Ci najpierw napislaem to ze wymieniles filtr w czerwcu nic nie oznacza. Mogles zatankowac brudne paliwo i zatkalo Ci go dosyc skutecznie wiec najpierw wyeliminuj flitr ( koszt okolo 30 zł ), a potem przejdz do pompy ( cos kolo 800 paczek w aso/ uzywane sa tansze). Lepeij wydac mniej niz pozniej sie dowiedziec ze "mozna " bylo wydac mniej, po co Ci dwie pompy? |
Anonymous Niezarejestrowany | 2002-09-24 15:39:40 Dzieki za rade. Zrobie tak jak mowisz. dam znac jak to cos pomoze.
Pozdrawiam Rafal. |
PiotrS Forumowicz ![]() LO016 Gdańsk | 2002-12-12 12:24:56 Tak, jesli sprawdzasz bledy na zatrzymanym silnik to kod tego bledu jest pokazywany.
Jesli mimo to zapala ci sie kontrolka podczas pracy silnika a odczytasz kody bledu i jest to wlasnie czujnik indukcyjn ( wysokie napiecie ) to jest to brak polaczenia z czyjnikiem ( np luzny wtyk ) sprubuj najpierw sprawdzic polaczenia moze to cos da, jesli jest to niskie napiecie to masz zwarcie do masy, co sie dosyc czesto zdarza. Bowiem przewody tego czujnika sa tak kiepsko poprowadzone zeby go wymienic trzeba zdjac obudowe paska rozrzadu i jest duzo ostrych elementow. Ja zeby go wymienic musialem rozciac kable i polozylem nowy w inny sposob. Ten czujnik zobedzisz na szrocie za grosze, posuje od kazdego C20ne obojetnie czy od vectry, omegi, frontery, kadeta. Sam ten czyjnik ma bardzo prosta budowe( kawalek magesu ) i sie raczej nie psuje, jedyna wada to przetarte kabelki. |
raf115 Forumowicz Corsa C 1.0(2004) Warszawa/Ząbki | 2002-12-14 09:30:59 Panowie dziękuję za rady.
Okazało się, że jednak jest to sonda lambda.Już wymieniłem i jest ok. Pozdrawiam. |
herbol opel cieszyn / kraków | 2004-03-22 14:37:03 po odczytaniu kodow usterek mam cos takiego: "Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)" - w praktyce wyglada to tak ze na zimnym silniku zalewa motor i przewaznie nie da sie go zapalic a jak juz zapali to idzie poczatkowo na 2 gary, a po czasie dolacza sie reszta - prawie bez przerwy zapala sie kontorlka silnika, a paliwo odcina sobie czasami przy 4tys - czasami przy 6 - jak ma ochote i to bez wzgledu na to czy jest silnik cieply czy zimny. dodatkowo nieznacznie faluja wolne obroty. co moze byc grane? czy to moze byc awaria czujnika polozenia walu? a moze cos innego?? |
DrA ![]() eS ... | 2004-03-22 14:59:02 Ciesz sie, ze zapala sie kontrolka i wiadomo co. Mialem objawy podobne - glownie fruwajace odciecie po skali obrotomierza... raz 6000... raz 4000... jako, ze kontrolka diagnostyki sie nie zapalala to wymienialem w ciemno rozne podzespoly. W koncu po wymiane czujnika predkosci obrotowej walu korbowego jest OK.
Nie napisales jaki silnik ( albo ja nie zauwazylem ). Ja mam X30XE i czujnik kosztowal ok 500zl. |
herbol opel cieszyn / kraków | 2004-03-22 16:29:28 ja mam C20XE czyli 2.0 16v - bylem przed chwila w serisie boscha i powiedzieli mi ze ten blad zawsze bedzie sie pokazywal przy wylaczonym silniku i to nie koniecznie musi byc ten czujnik, choc jest to najbardziej prawdopodobne. cale szczescie ze mamy tu niedaleko taka hurtownie czesci orginalnych do opla i taki czujnik kosztuje tam 320zl.
moze macie inne pomysly co to moze byc bo nie chcialbym ryzykowac kupna czujnika za 300zl zeby sie potem okazalo ze to nie to. a moze ktos z kraka moglby pozyczyc taki czujnik na chwile zeby sprawdzic czy on jest winien... latwo go wykrecic wiec cala operacja nie zajelaby wiecej niz 20min. |
PiotrS Forumowicz ![]() LO016 Gdańsk | 2004-03-22 22:37:08 Niezle to jest. Najpierw wyciągasz posta z przed kilku miesięcy a potem piszesz, że czujnik trzeba wymienić. Po co ? Przeciez było 3 lub 4 razy napisane, że poki motor nie pracuje to ten błąd się pojawia. Przyczyna aari twego auta leży poza układem autodiagnostyki, szukaj tam.No chyba, że masz gas ....
|