Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2010-06-09 12:35:26 Pilnie potrzebuję schemat podłączenia wentylatora chłodnicy,chcę to podpiąć na przekaźniku(standardowy samochodowy z nóźkami 30,85,86,87) W chłodnicy jest termowyłącznik(czujnik z poloneza).
Główny prądowy + podłączyć muszę pod nóżke 30 z przekaźnika,jak podpiąć resztę? Dwa przewody wychodzą z czujnika i dwa z wentylatora.Wentylator muszę podpiąć w kancie,który nie miał elektrycznego wentylatora. |
![]() pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2010-06-09 13:55:05 30 +
86 + 85 czujek 87 silnik pozostałe dwa do masy. ps. Jak byś chciał dołożyć sterowanie z kabiny to pod 85 podłącz dodatkowy kabel do wyłącznika zwierającego do masy. ps2. sprawdź czy silnik kręci się w dobra stronę ![]() [ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2010-06-09 13:56:40 ] |
![]() HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2010-06-09 21:31:11 Dzięki Pavlus,jutro z rana podłącze to i sprawdzę czy kręci się w odpowiednią stronę. |
![]() pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2010-06-09 21:43:49 Jak się będzie źle kręcił przepnij na silniku. |
![]() Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2010-06-09 22:03:41 Nie wiem czy to oczywiste czy nie, czy potrzebne czy nie ![]() |
![]() HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2010-06-10 11:40:42 Bezpiecznik to oczywista sprawa i to już każdy powinien wiedzieć na samym początku ![]() |
![]() HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2010-06-10 22:30:18 żeby nie zakładać nowego wątku zapytam się Was o ludziki łaskawe,jak wyeliminować problem "dziczejącego" obrotomierza podczas gwałtownego przyśpieszania.Jest podpięty obrotomierz z łady pod silnik i cewkę z rovera k16 tyle,że w kancie na przełożeniu z trucka obrotek skacze w dół i górę podczas przyśpieszania,natomiast jak chwilkę potrzyma się pedał gazu w jednej pozycji wskazówka stabilizuje się i odczyt obrotów jest bezproblemowy.Jeśli się da ustabilizować wskazania obrotomierza to chętnie przyswoję tą wiedzę ![]() |
![]() deskjet3 126p elx Katowice | 2010-06-10 23:29:50 Jest na tym obrotomierzu jakiś potencjometr? Nie widziałem takiego obrotka, ale w polonezowskim takie coś się właśnie potencjometrem koryguje. |
![]() HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2010-06-11 07:53:48 Nie zaglądałem pod obudowę ale na jej zewnętrznej stronie nic takiego nie ma. |
![]() jose '73 Warszawa (Las Palmas) | 2010-06-11 08:39:58 To jest taki feature w obrotkach od łady, wskazówka ma dużą bezwładność i przy dodawaniu gazu leci za daleko, a przy ujmowaniu, potrafi zejść do zera. |
![]() HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2010-06-11 11:45:35 czyli najzwyczajniej wina leży po stronie mechanicznej wskazówki,żadne oporniki itp.sprawy nie wyeliminują tej przypadłości? |
![]() Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2010-07-22 11:24:45
+ ciągnąć po stacyjce?? w sensie z jakiegoś bezpiecznika gdzie po włączeniu stacyjki jest prąd?? w czujniku mam 2 kable oby dwa czarne czyli jeden do masy drugi do 85?? po 87 plus z wentylatora a drugi do masy?? dobrze to zrozumiałem?? Ogólnie się pytam bo szybciej zrobię nową wiązkę niż dokopie sie w 127 gdzie się to podłącza. Do czego może być jeszcze przekaźnik w samochodzie bo mam jeden ale nie mogę dojść gdzie te kable idą, więc przypuszczam że on jest od wentylatora ale wg schematu kolor są inne |
![]() Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2010-07-22 12:30:05 Ja ciągnąłem w maluchu + prosto z akumulatora. A przekaźniki do świateł są też, ogólnie to do wszystkich urządzeń, które mają duży pobór prądu i mogły by tym samym palić przełączniki. |
![]() Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2010-07-22 18:16:37 Już wiem do czego był przekaźnik przy bezpiecznikach, do podgrzewanej tylnej szyby, a że i tak to nie działało jak należy więc przerobiłem troszkę instalacje i gdy włączę przełącznik od ogrzewania załącza mi się wentylator, teraz pytanie jak gdzie podłączyć kable od czujnika z chłodnicy by załączał się automatycznie a za razem mógł go włączyć ręcznie jak teraz. Rozumiem że kable od ogrzewania tylnej szyby wystarczą do zasilania wentylatora?? nie będzie za dużego obciążenia, bo w końcu na ogrzewanie szyby też idzie duży prąd. |
![]() Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2010-07-23 12:59:25 Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale jeden koniec od czujnika podłączałem do masy a drugi do przekaźnika a dokładnie to do włącznika którym też mogę włączyć wentylator, odpaliłem i śmiga jak należy. Jedyna różnica jaka jest to że wcześniej jak wyłączyłem silnik to wentylator czasem chodził jak było mu ciepło kilka sekund, ale myślę że to nie ma wielkiego znaczenia bo nie wszystkie samochody tak maja. Dzięki za pomoc, teraz się tylko zastanawiam gdzie mi uciekła ta wiązka i przekaźnik podczas rozbierania auta, ale to już mniej ważne.
Co do obrotów to rozumiem że ma się kręcić tak ze powietrze dmucha do komory silnika?? A takie pytanie z innej beczki, czy da się ustawić regulacje wentylatora nawiewu?? wiem ze w mk3 były takie co miały regulacje. Więc zapewne trzeba dorobić jakiś układ by to regulował, przeszukałem po google i za dużo się nie dowiedziałem |
![]() Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2011-04-08 08:16:47 Podepnę się bo mam krótkie pytanie- przekaźnik, który służy za włączanie wiatraka w poldzie ma podwójną nóżkę 87- gdy podłączę tak jak pisze pavlus to nie będzie działać nie ? Kurde wczoraj podłączyłem przekaźnik i wiatrak według schematu poloneza (jeden plus pociągnąłem z kabelka, który szedł na sprzęgło wiatraka 125p) i gdy miałem włączony zapłon wiatrak się nie załączał. Dopiero po wyłączeniu zapłonu wiatrak działał... |
![]() pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2011-04-08 11:11:59 Będzie, dlaczego miało by nie działać? |
![]() Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2011-04-08 11:48:38 No właśnie nie wiem ![]() |
![]() CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2011-04-08 22:23:59 ja mam wentylator w roverze podłączony tak:
jeden minus z wentylatora do budy przykręcony, plus do czujnika w chłodnicy i kabel który był oryginalnie podłączony do tego kamienia na elektromagnesie pompy do czujnika w chłodnicy, działa aż miło... |