Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2010-06-20 18:52:28 a na benzynie tego nie ma? |
![]() Derek511 Sympatyk FEFK FORD ESCORT MK7 GHIA Lublin (Okolice) | 2011-05-31 14:37:01 Kodów błędów nie sprawdzałem.
Co do układu wydechowego to nie jestem pewien ale raczej tak bo jak by był nie drożny to na postoju na luzie też by chyba gasł. ![]() Tak mi się wydaje. Co do silnika to podcieka olej do gniazd świec zapłonowych ( najprawdopodobniej uszczelka pod pokrywą zaworów do wymiany), gniazda i świeca ostatnio były czyszczone i olej jak na razie się nie pojawił. Świece i przewody WN były wymieniane rok temu. Filtr powietrza jest czysty. Wymieniony w zeszłym roku - sprawdzałem - nie ma potrzeby wymiany. Eletrozawór z filterkiem gazu oraz cały parownik wymieniony był w zeszłym roku. Obroty jałowe utrzymują się na poziomie ok. 900 obr. Krokowca czyściłem ponieważ falowały obroty (od 500 do 1500 skakały), teraz się uspokoiło. Olej w silniku - Elf Competition 10W40 - wymieniony wraz z filtrem wiosną zeszłego roku. Silnik odpala normalnie , bez żadnych problemów - również na gazie), obroty już nie falują. Gdy go przegazuję na postoju na luzie do 7000 obr. i puszcze gwałtownie gaz silnik też nie gaśnie. Powrócę jeszcze do krokowca. Gdy zdjąłem silnik krokowy to trzpień który ten silnik popycha przycierał się,posmarowałem delikatnie olejem i jest lepiej. Co do wydechu to gdy się jedzie i silnik schodzi z obrotów np. na luzie lub hamowanie silnikiem ostatnio zaczoł wydawać takie głuche dżwięki (nie wiem jak to opisać ![]() Dodam jeszcze ,że mam katalizator. Czy przyczyną może być rozsypany katalizator który przypchał wydech?? Jak sądzicie?? Zamierzam jeszcze przejrzeć zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej ale z tego co wiem to ma on raczej wpływ na falowanie obrotów. |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2011-05-31 15:02:25 to koniecznie sprawdź błędy, zrób reset i pojeździj trochę i ponownie sprawdź.
Wydech jest dość ważny, zwłaszcza dla lambdy, która "dobiera" skład mieszanki. Gruchnij w wydech i kata i zobaczysz czy coś gruchocze. Zaolejeone kable WN i same świece to też nie jest najlepiej, choć wg mnie nie powinno to mieć dużego wpływu. Nie znam budowy silnika 1,3, ale może to przepływomierz i przepustnica? U mnie gasł, jak łąpał lewe powietrze za przepustnicą na wtryskiwaczach... Pamiętaj, żeby po każdej ingerencji w sterowanie wokołosilnika zrobić reset i samoadaptację kompa. Inaczej będzie trzymał błędy. |
![]() warzywisko Sympatyk FEFK Escort MK VII Międzyrzec Podlaski | 2011-06-01 07:32:28 Sprawdź też czujnik VSS(ten przy lince prędkościomierza) |
![]() Derek511 Sympatyk FEFK FORD ESCORT MK7 GHIA Lublin (Okolice) | 2011-06-08 13:25:32 A co może się dziać przez ten czujnik??
Jakie ma zadanie i gdzie go znaleźć?? W komorze silnika czy koło zegarów? |
![]() warzywisko Sympatyk FEFK Escort MK VII Międzyrzec Podlaski | 2011-06-10 19:06:37 Znajdziesz go przy łączeniu linki prędkościomierza i skrzyni biegów.Rozłącz go i się przejedź.Jeżeli nadal gaśnie to znaczy że nie on.
Może krokowy Ci szwankować.Żeby to sprawdzić na "blokadę" przepustnicy(która opiera się o śrubę) naklej plaster,tak by nie do końca się zamykała.I w drogę,może przy zamkniętej przepustnicy krokowy za mało dostarcza powietrza i gaśnie. |