MotoNews.pl
  

Problem, skrzynia biegów "wyje"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
koledzy mam taki problem: otóż wyjmowałem silnik i skrzynie w celu wymiany uszczelek, wiadomo problem z zaoliwionym niezbyt ładnie wyglądającym silnikiem i skrzynią ... po włożeniu tego z powrotem, skrzynia strasznie wyje ... od razu sprostuje na pewno nie jest zużyta- przed wyjęciem pracowała wzorowo ... wymieniłem: (poza uszczelkami) zabieraki+ gumki, łącznik zmiany biegów, "poduszki" gumowe skrzyni biegów, nie wiem gdzie szukać przyczyny? dokręciłem łożyska na półosiach przy skrzyni- myślałem że może to jest to ale dziś jak je lekko poluźniłem to zaczął chodzić jeszcze głośniej ... Proszę Was o pomoc, nie mam czasu siedzieć kolejne pół dnia strzelając na ślepo ... a weekend przed nami chętnie bym gdzieś wyskoczył Bobkiem
  
 
kręcąc tymi nakrętkami przy łożyskach zmieniasz też położenie ataku względem koła talerzowego. w ogóle po grzyba to ruszałeś?
teraz albo szukasz innej skrzyni, albo bierzesz w łapę książkę napraw, czujnik zegarowy i regulujesz luz do podanych wartości.
  
 
Cytat:
2010-06-25 02:37:05, fiat_maniac pisze:
(...) albo bierzesz w łapę książkę napraw, czujnik zegarowy i regulujesz luz do podanych wartości.



Gazetę raczej a nie czujnik, zwłaszcza jak przekładnia używana.
  
 
A olej nalałeś ?
  
 
podkladki , i jechane dokladac i ujmowac az bedzie chodzic cicho i zgrabnie :p
  
 
Cytat:
2010-06-29 22:32:30, Barti125pGRT pisze:
podkladki , i jechane dokladac i ujmowac az bedzie chodzic cicho i zgrabnie :p



Tu się przydaje gazeta żeby nie kombinować metodą prób i błędów.
  
 
Jakby nie było. Od robienia takich rzeczy są mechanicy i łepscy użytkownicy aut. Pozostaje albo umiejętnie wyregulować luz na dyfrze, albo skrzynie spisać na straty...


Żadnych podkładek!! Skoro rozregulowano na łożyskach dyferencjału to i tam trzeba szukać prawidłowego ustawienia.
  
 
Cytat:
2010-06-29 23:40:49, Krzemowy pisze:
Tu się przydaje gazeta żeby nie kombinować metodą prób i błędów.




Skrawkami gazety sprawdza się czy luz jest odpowiedni.
  
 
a mi sie wydaje ze źle założyłeś pokrywy łożysk (bieżnie) jak sie je zamieni stronami to jest kupa z grochem
  
 
Odgrzeje kotleta składam sobie skrzynie, oczywiście wiedziałem że te łożyska regulują luz na dyfrze dlatego ich nie ruszyłem i wiem na której były stronie niemniej chciałbym wymienić te łożyska. I teraz pytanie czy jak atak i koło talerzowe zostawiam stary a wymieniam łożyska to wystarczyło by policzyć ile obrotów jest dokręcona nakrętka łożyska na półosiach.

[ wiadomość edytowana przez: __maly__ dnia 2012-03-15 11:50:07 ]
  
 
nie
  
 
kur..de wiedziałem że nie będzie tak łatwo