[MKVI] Turbo do 1.3 gaźnik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po pierwsze Witam, po drugie nie mówcie o bezsensowności projektu bo to bardziej z pasji i pragnienia udowodnienia że nawet padaka może być na wypasie

Mam padakę 1.3 gaźnik z 1992r. jako że zainwestowałem do tej pory więcej niż jest wart i sprzedaż przestała się opłacać mam pewien projekt i odnośnie blach i odnośnie silnika. Mianowicie planuję założyć turbo. Nie chodzi mi tu o wielkie przyrosty mocy typu zamiast seryjnych 60KM mieć ich 120 ale tak celuję w 20 - 30 KM więcej od serii. i tu powstają pytania i konkrety projektu, zacznę od konkretów:

1. nie będzie intercoolera,
2. cena się nie liczy,
3. mam człowieka od regulacji gaźników (nie wiem jak sobie poradzi z turbo),
4. nie potrzebuję specjalnych dolotów do turbo (stożek czy też grzybek znajdzie się bezpośrednio na turbince,
5. kolega (zapalony tuningowiec, swojego golfa IV 1.8 150KM zrobił na ponad 300KM) doradza mi kompresor z mercedesa,
6. wszystko ma bardziej wyglądać niż dawać konkretne efekty.
7. silnik będzie drugi identyczny tylko po generalce (pierścienie, uszczelniacze, uszczelki itp.)

no i teraz pytania:
1. kolektor wydechowy trzeba zrobić ręcznie pod wymiar (od tego też mam człowieka) ale czy warto bawić się w baranki czy lepiej jakiś prosty?
2. z jakiego auta wybrać turbo aby nie było za duże i nie za późno ruszało,
3. manual boost control czy raczej elektronika?
4. czy potrzebny będzie blow-off?

więcej pytań nie pamiętam ale jak sobie przypomnę na pewno dopiszę
  
 
Brak intercoolera nie da przyrostu 20-30km, wogole to nie wiem czym chcesz te 30KM uzyskac w tym silniku, bo turbo tyle nie da.

Człowiek od regulacji gaznikow nie zna sie na turbieniu, nie poradzi sobie, bo to nie ma znaczenia czy reguluje gazniki czy co innego.

Nie bedzie dolotu nie bedzie przyrostu.

Kolega sobie mogł zrobic 300KM w 1.8T bo ten silnik jest do tego przystosowany.

To nie bedzie wygladac, bo zeby wygladało musiał bys to zrobic profesionalnie, a to koszt 10tys i w gore. Tak ze nie widze sensu zakładania czegos co ma nic nie dac.

czy bedzie po generalce czy nie to nie ma znaczenia, ma byc sprawny.

Co znaczy prosty kolektor? Baran sam z siebie wyjdzie, bo przeciez odlewu nikt Ci nie zrobi, trzeba wyspawac.

Jakie turbo tego nie wiem, napewno małe. Np Peugeot/citroen 1.6 HDI, turbo jest bardzo małe,i ładnie nadrabia juz od ok 1700 obr.

Manual bost a elektronika to dwie rozne rzeczy nie wspołpracujace ze soba ani nie majace nic do siebie. Co chcesz wysterowac ta elektroniką turbine? I z czego?

Zawor bow to nie zabawka zeby robiło sobie PSSS tylko zeby nie rozj...o Ci dolotu jak puscisz gaz na biegu w czasie jazdy, bo turbo nadal pompuje i gdzies to cisnienie musi ujsc.

Wiecej nie pisze, bo albo sie bardziej zorientuj w temacie i kup silnik np 1.6 czy 1.8 albo daj sobie spokoj, bo ic tym nie osiagniesz, przynajmniej nic co warte robienia takich rzeczy.

Dlatego ze.
Zeby turbo mogło cos sensownie napompowac, nalezy zrobic wiekszy dolot, 1.3 ma na kciuka. Nastepnie, zeby to powietrze doszło w pełni do cylindrow, nalezy załozyc inny wałek, bo ten sobie nie poradzi. A tu juz jest problem.
Kwestie podcisnien pomijam, chociaz tez z tym jest robota.
Jakos trzeba podlac troche wiecej tego paliwa, bo na powietrzu nie pojedzie.
Trzeba zrobic odpowiednie smarowanie turbiny, ale z tym az takiego kłopotu nie ma. I jeszcze kilka rzeczy.


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2010-07-03 08:40:00 ]

[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2010-07-03 08:42:51 ]
  
 
pośledze ten wątek, może się rozwinie

-----------------
EscortDriver #893
Preto on Tour
www.youtube.pl/pretoontour
  
 
człowieka od zrobienia kolektora wydechowego mam, robi profesjonalne, wymiarowe barany do aut biorących udział w wyścigach na 1/4 mili koszt to w granicach 2tys. zł.
z intercoolera zrezygnowałem uznając że przy tym silniku niewiele on da w końcu tylko schładza powietrze między turbiną a silnikiem
regulację gaźnika w takim razie będzie trzeba powierzyć komuś innemu albo samemu kombinować z odpowiednią mieszanką
silnik po generalce chyba będzie sprawny? bo mój aktualny motor już do takich nie należy
pomysł z turbo od Peugeot/Citroen 1.6 HDI jest ciekawym pomysłem, sam myślałem nad Volvo 1.9TD ale to już chyba za dużo,
więc konieczny jest manual boost, w sumie to dobrze bo znacznie upraszcza budowę, trzeba wtedy tylko wskaźnik doładowania aby móc jakoś to wysterować konkretnie,
wiem do czego służy blow-off tylko zastanawiam się czy przy doładowaniu rzędu 0,5 - 0,7 bara (tyle zamierzam ustawić) jest konieczny,
cała idea tego projektu polega właśnie na tym że to ma być 1,3 turbo więc swapy na 1,6 czy 1,8 odpadają i tak nie będę miał z nimi szans nawet po zakończeniu projektu
kanały dolotowe można powiększyć to nie problem jak się ma dostęp do odpowiednich narzędzi,
kwestia podciśnień mnie interesuje co z tym fantem?

ogólnie projekt to wielka rzeźba wiele rzeczy trzeba będzie mocno przerabiać lub robić konkretnie pod te autko, szczęście, że są ludzie którzy z chęcią mi pomogą w tym wszystkim pozostaje omówić powyższe szczegóły i poczekać na nowy silnik
  
 
0.7bara dla 1.3 ? Mi takie ciśnienie korbowód urwało w 2.1 ... max do 0,5 można sikać bez odprężania motoru , ale zazwyczaj i tak grubszą uszczelkę się stosuje .
  
 
To chyba prostszą rzeczą by był Kompresor , sporo rzeczy ci odpada do zrobienia , dużo mniejsze koszta.

A jak nie kompresor i nie turbo to ITB
  
 
A jaki to sens turbienia 1.3? wg mnie przerost formy nad treścią. Taniej byłoby kupić większy, mocniejszy silnik.
  
 
Cytat:
2010-07-03 15:39:30, Marcino23 pisze:
A jaki to sens turbienia 1.3? wg mnie przerost formy nad treścią. Taniej byłoby kupić większy, mocniejszy silnik.



czytanie ze zrozumieniem ??


Cytat:
2010-07-03 02:27:37, wiktorioss pisze:
Po pierwsze Witam, po drugie nie mówcie o bezsensowności projektu bo to bardziej z pasji i pragnienia udowodnienia że nawet padaka może być na wypasie


Cytat:
2010-07-03 10:21:15, wiktorioss pisze:
cała idea tego projektu polega właśnie na tym że to ma być 1,3 turbo więc swapy na 1,6 czy 1,8 odpadają i tak nie będę miał z nimi szans nawet po zakończeniu projektu


  
 
Turbina od Cytryny 1.6 HDI jest ze zmienną geometrią łopatek, więc nie ma WG... Tak, żeby Ci zbyt łatwo nie było.
  
 
a właśnie do takiej turbinki nie trzeba budować specjalnego kolektora ??
  
 
Fragment z angielskiej wiki dotyczący sierry:

In Finland, tax laws made the 1.3 L-engined Sierra an attractive business car in the mid 1980s. A number of these underpowered engines were turbocharged by local Ford dealers in order to gain 2.0 L engine power with 1.3 L tax fees to the owner of the vehicle. The 1.6 L and 2.0 L OHC engines were also turbocharged. Some of these "Stockmann Turbo" Sierras, called so after a major dealer that made the conversions, are still running today.

Wynika z niego że w Finlandii się bawiono w uturbianie 1.3. Fakt że to inna bajka bo to zdaje się zupełnie inny silnik, ale wynika z tego że można. Trzeba by poszukać czegoś o tych autach, ale to pozostawiam zainteresowanemu.
  
 
Cytat:
Wynika z niego że w Finlandii się bawiono w uturbianie 1.3. Fakt że to inna bajka bo to zdaje się zupełnie inny silnik, ale wynika z tego że można. Trzeba by poszukać czegoś o tych autach, ale to pozostawiam zainteresowanemu.


Jak znajdziesz coś to daj poczytać
  
 
Cytat:
2010-07-03 21:35:14, Venom_4x4 pisze:
Jak znajdziesz coś to daj poczytać



Trochę szukałem, ale po fińsku to sobie wiesz co można, a innych info nie za wiele, chociaż głęboko nie grzebałem.
  
 
Ciekawa sprawa z tymi ścierkami pakowali silniki 1.3 żeby mieć mniejsze ubezpieczenie a dealer zakładał turbo żeby mieć osiągi prawie jak 2.0. w taki razie idę szukać czegoś o tych sierrach.

Kolega coś mówił o kolektorze, że trzeba zrobić, owszem trzeba i będzie z kwasu


no i nie ma to jak owocne poszukiwania:

"The turbo was an IHI RHB5 (1.3 and 1.6 litre models) and RHB6 for the 2.0 litre models. The carburettor was a Weber 32/32 DAT Turbo"

doczytałem się też, że silnik był odprężony poprzez grubszą uszczelkę pod głowicą a doładowanie było na poziomie 0,5bara. tak więc mam już jakieś podstawy do budowy i przybliżoną moc z tym zestawem na poziomie około 100KM.

[ wiadomość edytowana przez: wiktorioss dnia 2010-07-04 16:19:11 ]
  
 
Jakbyś więcej pogrzebał to znalazłbyś info ze te 100 kucy było w sferze marzeń - realną liczbą z 1.3 było 80.
  
 
Tylko, że to uturbione 1,3 z Finlandii to było najprawdopodobniej 1,3 CVH a to zupełnie inny silnik...
  
 
Bla ,bla ,bla .Który to już uturbiany Escort na Forum ,jeszcze żaden nie doszedł do skutku.
  
 
Cytat:
2010-07-04 22:23:31, tevenet pisze:
...1,3 CVH...



jesli ktos pamieta sierre to wie ze na pewno.
  
 
Miałem kiedyś Sierre 1.8 CVH ...bardzo rzadki silnik .W każdym sklepie musułaem bardzo zaznaczać ,że chce częsć do takiego motoru .Słyszałem,że wyszło tylko 30 tyś tych silników.


[ wiadomość edytowana przez: kamil76 dnia 2010-07-04 22:55:06 ]
  
 
Cytat:
2010-07-04 22:48:01, kamil76 pisze:
Bla ,bla ,bla .Który to już uturbiany Escort na Forum ,jeszcze żaden nie doszedł do skutku.

Doszedł.