[MKVII] Sprężyny do htb na tył. Wzmacniane, bez gleby.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, założyłem większe koła (205/50R16) i muszę zmienić sprężynki na jakieś twardsze, bo przy 4 osobach auto już tak nisko siedzi, że szok... Jest niebezpieczeństwo, że oponka przyszoruje.

Za czym mam się rozglądać? Jaką firmę polecacie? Czy zmiana sprężyn pomoże i będzie się dało jechać w 4 osoby + bagaże?
  
 
Hmm 50 z 205 na 16 kawałek koła już jest.
Twardsze sprężyny wiążą się w większości z obniżeniem ( większość dobrych marek).
Ja mam Vogtlandy czy jakoś tak i jest ok ale 4 osoby to i tak autko siedzi nisko.
Kiedyś miałem od Tavri, ale po krótkim czasie dały dupy.
Te tanie to w większości kupa.
Ja na zimę w drugich amorach mam dystanse, nie jest to dobre rozwiązanie, ale w moich warunkach trochę pomogło.
Et na felgach masz ok ? Może od tego obciera ?

[ wiadomość edytowana przez: Skwaromir dnia 2010-08-05 07:45:09 ]
  
 
Ja założyłem 3 lata temu sprężyny KILEN, przez pierwszy rok były twarde jak kamień - ale teraz są miękkie jak Coccolino
  
 
Ja też mam podobny problem, tylko że mam 195/55, też na 16-tkach i jezdze na tym rok, oczywiscie nadkole musiałem z tyłu wymontować bo ocierały o oponki, teraz zmieniam na r15 ale 195 zostawim, 205 nie jest za dużo? nie ociera Ci z przodu przy max skręcie kierownicą? u mnie ocierało....
Co do sprężyn, czytałem trochę po forach, bo też je mam zamiar wymieniać, i podobno dobre są MONROE i GH, ja kupuję te GH
pzdr

[ wiadomość edytowana przez: czester0018 dnia 2010-08-05 19:19:58 ]
  
 
Cytat:
2010-08-05 08:34:14, czester0018 pisze:
i, teraz zmieniam na r15 ale 195 zostawim, 205 nie jest za dużo? nie ociera Ci z przodu przy max skręcie kierownicą?



Ciekawe ile cali ma felga...

Cytat:
2010-08-05 08:34:14, czester0018 pisze:
Co do sprężyn, czytałem trochę po forach, bo też się mam zamiar wymieniać, i podobno dobre są MONROE i GH, ja kupuję te GH



Ale w escorcie dają radę czy w czymś innym ?
  
 
205 15" i -60mm daje rade z przodu
  
 
Małe objasnienie dla kolegi "SKWAROMIR"

"Cytat:

2010-08-05 08:34:14, czester0018 pisze:
i, teraz zmieniam na r15 ale 195 zostawim, 205 nie jest za dużo? nie ociera Ci z przodu przy max skręcie kierownicą?


Ciekawe ile cali ma felga... " R 15- to znaczy piętnaście CALI;] bo widzę że ktoś nie rozumie oznaczenia i pyta o rozmiar felgi;]


"Cytat:

2010-08-05 08:34:14, czester0018 pisze:
Co do sprężyn, czytałem trochę po forach, bo też je mam zamiar wymieniać, i podobno dobre są MONROE i GH, ja kupuję te GH



Ale w escorcie dają radę czy w czymś innym ?"-

Chyba rozmawiamy o escorcie, a dokładnie MKVII, więc czemu to pytanie? jak by były dobre do malucha to bym napisał że dają rade w maluchu;]
pzdr
  
 
Cytat:
2010-08-05 19:22:56, czester0018 pisze:
Małe objasnienie dla kolegi "SKWAROMIR" "Cytat: 2010-08-05 08:34:14, czester0018 pisze: i, teraz zmieniam na r15 ale 195 zostawim, 205 nie jest za dużo? nie ociera Ci z przodu przy max skręcie kierownicą? Ciekawe ile cali ma felga... " R 15- to znaczy piętnaście CALI;] bo widzę że ktoś nie rozumie oznaczenia i pyta o rozmiar felgi;]



Objasnienie dla czester0018 :
nie tylko srednice felg podaje sie w calach - rowniez szerokosc co wiaze sie z problemem obcierania o ktorym w watku sie pisze ...
Troche trzeba pomyslec czasami a nie innym wytykac od razu.
  
 
„nie tylko średnice felg podaje sie w calach - również szerokość,” -15 cali szerokość opony? Dobrze mówisz, trzeba trochę pomyśleć, zanim się coś zrobi;], Jak szerokość opony do eskorta może mieć 15 cali? To chyba logiczne że jeśli mówi się 15 lub 16 cali to raczej nie chodzi o szerokość;], 1 cal=25,4mm, razy 15=jakieś 382mm? Tyle może mieć opona do escorta;]?
> R - oznacza radialną konstrukcję opony> 15 - średnica osadzenia na obręczy
Zwłaszcza że kolega który zaczął temat, sam używał takiego oznaczenia „(205/50R16)” 205-szerokość/50-wysokość opony, no i z tym R16 to już chyba wiadomo;’]

po drugie nie wytykam, tylko wyraźnie napisałem OBJASNIENIE;] czyli wyjaśniam;] dobra kończę temat bo tu jakiś napór na mnie widzę ostry jest;D, w każdym bądź razie nie chciałem nikogo urazić
pzdr
  
 
No tak ale autor wątku nie napisał czy przyciera mu z przodu czy z tyłu i co najważniejsze czy o nadkole wewnętrzne czy też o rant błotnika.

W całej tej opowieści zabrakło najważniejszego parametru jakim jest et felgi,więc możemy sobie gdybać.

Ale założyliście, i ja też tak zakładam że opona ociera z tyłu o nadkole przy pełnym obciążeniu.I zasadniczo mnie to nie dziwi biorąc pod uwagę bardzo nieoptymalny profil. Opona 205/50/16 w escorcie daje nam jak nic różnice w średnicy do oryginału 35 mm i przekłamanie prędkościomierza w minusie ponad 6% do przykładowego koła 175/70/13.

Ja skłoniłbym sie raczej ku właściwemu profilowi opony do rozmiaru 16''.Co do springów to o ile będą twarde to raczej z jakimś obniżeniem jeżeli mówimy o markowych, zaś co do allegrowych ''wzmacnianych, nie fatygowałbym sie tego zakładać na samochód bo szkoda pieniędzy i czasu.
  
 
no i przynajmniej niedouczeni przy okazji takiej małej forumowej dyskusji poczukają treoche informacji w internecie zeby móc się odciąc ciętą ripostą
  
 
Chodziło mi oczywiście o rant nadkola z tyłu, a felga ma ET 7.0.

Problem jest taki, że niedawno do przodu poszły nowe amorki i spreżyny i trochę szkoda je wymieniać.

Może obcięcie rantu byłoby jakimś wyjściem?
  
 
Nie obcinaj, tylko zagnij, bo inaczej zacznie Ci się woda dostawać pod błotnik.
  
 
Wydaje mi się, że plastikowego wnętrza nie mam, ale sprawdzę.