Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() blaze1 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 21072 Rawa Mazowiecka | 2010-08-10 23:41:05 Jak w temacie, chodzi mi o podłużnicę wzdłużną? Nie znam dokładnej terminologii, mam na myśli ten fragment co idzie wzdłuż auta, i w pobliżu łączenia z bodajże poprzeczną.
Mam zamiar podnieść trochę bok auta albo przód i w takiej pozycji to robić. Czy konieczne jest podparcie auta w jakiś konkretny sposób, żeby nic się tam nie poprzesuwało? Być może nie będę musiał wycinać całego elementu, tylko to co skorodowane, a na to nakładkę ze zdrowej blachy, wtedy (chyba) nie będę miał obaw, że coś może się pokrzywić? Najchętniej bym na bok wywrócił, ale za mało mam miejsca. Jaka blacha będzie do tego najbardziej optymalna? Bo widziałem w innych wątkach, że chcieli od 0,8 do 2mm a nawet i 6 ![]() |
![]() A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ ![]() Lada 2107 Warszawa | 2010-08-11 07:50:51 Ta, lepiej kupić nową podłużnice, niż giąć samemu. Niestety te, które ostatnio kupiłem miały 1mm grubości, czyli jak papier były.
Ładniej wygląda, jak się całą zmieni. |
![]() blaze1 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 21072 Rawa Mazowiecka | 2010-08-11 12:59:17 Ok, czyli rozumiem, że nie muszę się o nic martwić przy podnoszeniu auta.
Z tego co widzę, raczej nie będę musiał wycinać całej. Ale jak wytnę fragment i wspawam w jego miejsce nowy, to wydaje mi się, że jej wytrzymałość jest mniejsza niż całej nowej? Na pewno większa jak spróchniałej, ale czy nie będzie wtedy konieczne dołożenie nakładki większej od wyciętej części? A13, właśnie ze względu na jakość nieoryginalnych blach zastanawiałem się nad gięciem samemu. Z początku myślałem, że tylko jedna poszła, a okazało się, że dwie ![]() |
![]() A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ ![]() Lada 2107 Warszawa | 2010-08-11 14:39:03 Spawane stare podłużnice nie ładnie wyglądają tzn. wypalają się dziury na łączeniach i ponadto tam koroduje. Na przeglądach może mieć to znaczenie.
Z drugiej strony słyszałem opinię i wiem, że się tak robi, że wycinamy kawał podłużnicy i wspawujemy nowy na styk tak, że całą szczelinę zalewamy spawem. Potem bitex i nic nie widać. Trzeba by wyciąć cały kawał z korozją, zostawić to co zdrowe, a w wolne miejsce wspawać nowe. Nie jest to miła praca moim zdaniem, nie idzie dobrze. Jeżeli sam potrafiłbym wygiąć profile, to odpuściłbym kupne. Moim zdaniem blacha 1,5-2mm powinna być zastosowana. Co do kształtu nadwozia po spawaniu, to mi się zawsze po robocie drzwi inaczej zamykają, może to moje subiektywne wrażenie, może skurcz materiału, może kiepską technikę mam... |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2010-08-12 20:47:42 kup oryginalne i wymiary będą jak te sprzed 20 lat ![]() kolumny nadkoli przód wewnetrzne elementy podloga przod podaj kody ktore potrzebujesz, zobaczymy co ile kosztuje. generalnie 90 % elementów zamienych jest dostepne oryginalne. elementy karoserii wszystki oryginalne. rzemiosło klepane w polsce faktycznie ma różne rozmiary. chłopaki mieli kłopoty z błotnikami przednimi , wszystkie w PL były kilkanaście milimentrów za małe. |
![]() blaze1 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 21072 Rawa Mazowiecka | 2010-08-18 20:46:55
Nie wiem czy wszystko na raz bede potrzebowal, ale tak by to wygladalo, jesli dobrze obrazki odczytalem: 2101-5101301 | Obstawiam, ze chodzi tu o ten element podluzny 2101-5101075 | i poprzeczny 2101-5101300 2101-5101310 2105-5301181 2105-5301180 2105-6810030 |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2010-08-19 15:20:22 blaze sprawdź skrzynkę |
![]() janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2010-08-19 23:48:48 hej blaze1 a masz fotke jak wygląda ta zgniła podłużnica? Może wystarczą łatki? |
![]() blaze1 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 21072 Rawa Mazowiecka | 2010-08-24 22:10:01
Zrobilem dzis fotki lewej podluznicy: Od zewnetrznej Z dolu, troche slabo wiadac Dziura od wewnatrz Dalej wyglada ladnie: |