MotoNews.pl
9 Zakup 2107 - na co zwrócić uwagę (250830/12)
  

Zakup 2107 - na co zwrócić uwagę

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od razu mówię, że przeszukałem forum i aż się zdziwiłem, że takiego tematu nie ma. Są jakieś luźle pytania, ale brak konkretnych odpowiedzi i pełno OT .

Pytanie: Na co zwrócić uwagę kupując Ładę 2107 1500 z 88-91?

Blachy:
- ogólny stan
- drzwi od spodu
- progi
- błotniki

Silnik:
- czy nie był myty
- czy nie przecieka a jeśli przecieka to czy to jest coś groźnego
- czy nie dymi na niebiesko (pali olej)
- czy nie dymi na biało (pali płyn chłodniczy -> uszczelka pod głowicą)
- czy łańcuch rozrządu się odzywa przy wyższych/niższych obrotach
- czy nie puka nic z okolic pompy wody (łożysko) (to w sumie żaden problem, pompę można wymienić, o ile uda się dojechać do domu )

Zawieszenie:
- czy Łada stoi prosto
- czy przednie opony są równomiernie zużyte (zbieżność)
- czy po naciśnięciu i puszczeniu nie zaczyna się bujać (amortyzatory)
- czy nie ma luzów na wsporniku drążków kierowniczych (nawet jeśli są to nie jest to krytyczne)
- złapać za górę kółka i ciągnąć. Jak kółko lata to luz na łożysku
- złapać za boki kółka i szarpać raz jeden raz drugi. Jak jest luz/puka to sworznie do wymiany
- czy podczas jazdy nie puka
- luzy na kierownicy

Hamulce:
- czy działa ręczny
- jedziemy 30km/h, puszczamy kierownicę hamujemy coraz mocniej. Patrzymy czy nie ściąga. Jak ściąga to zaciski do wymiany.

Środek:
- stan pedałów. Jak są wyślizgane do duży przebieg.
- stan siedzenia kierowcy
- ogólny stan tapicerki
- bagażnik, wyjąć koło zapasowe. Sprawdzić czy nie ma rdzy
- czy działa ogrzewanie i czy nie cieknie z zaworka ogrzewania
- używana zapalniczka - ktoś palił (ale czy to ważne w 20-to letnim aucie? )

Podwozie:
- sprawdzić rdzę
- sprawdzić tłumik ( w sumie nie jest krytyczne )

Inne:
- czy działają spryskiwacze (również te na reflektorach)
- czy podczas puszczania sprzęgła nie szarpie. Jak szarpie - docisk, a właściwie to całe sprzęgło do wymiany

CO JESZCZE? Szczególnie interesuje mnie na co zwrócić uwagę w zawieszeniu i podwoziu, gdzie szukać ewentualnej zgnilizny?
  
 
czesc Kamil - kope lat

Blachy:
podłużnice, podszybie, łączenie błotników z progami, kielichy na tylne sprzezyny od strony bagaznika

Silnik:
czy trzyma wolne obroty, czy jest na gazie, stan gaznika

Zawieszenie:
czy przekladnia kierwownicza dobrze trzyma sie podluznicy i jakie ma luzy; mocowania drążków z tyłu, mocowanie panharda.

Hamulce - i tak bym robił w własnym zakresie

Wnetrze - czy ktos palił - tak to bardzo wazne. ja bym popielniczka nie chcial jezdzic

I duzo, duzo wiecej

  
 
Cytat:
2010-09-08 22:36:10, Leszek_Gdynia pisze:
I duzo, duzo wiecej



No to dawaj, właśnie na to czekam. Nie chciałbym się obudzić z ręką w nocniku. Właściwie interesują mnie tylko takie rzeczy które MUSZĄ być sprawne, bo czy korbka od szyby jest urwana czy nie, to szczegół.
  
 
Można sprawdzić, czy tylne szyby działają prawidłowo. W obydwu moich Ładach urwał się element prowadzący, przyklejany do szyby, wskutek czego szyba wpadła w drzwi.. Obstawiam więc, że to taki urok Łady
  
 
Ja powiem tak - wszstko jest do naprawienia ale najwazniejsza jest buda i elementy nośne - podłużnice. No i ważne, żeby auto bylo w jak najwyzszym stopniu oryginalne. Reszta można zawsze naprawić. Pozatym miałeś już Ładę i bedziesz na pierwszy rzut oka wiedzial co i jak czekamy na zdjecia nowego nabytku.
  
 
A to tam będę ściemniał. O tym myślę:

TUTAJ
  
 
Nie wiedziałem, że Ładne po tyle stoją Łada powoli zaczyna być inwestycją
  
 
moim zdaniem bardzo ladna.
mam taki sam srodek hehe
widac ze garazowana jednak... ladne chromy itd... troche drogo, ale warto obejrzec
ale ale silnik 1.3 a nie 1.5 jak w ogloszeniu
  
 
więc tak

co mozesz włascicielowi narzucic.
silnik 1300

a to co ja zauwazylem:
blacha wygląda w miare ładnie i oryginalnie.
zderzak jest powyginany.
maska ma wgniotki na boczkach i jakas plame.
lampy przednie czeskie, obie takie same raczej w sklepach sa dostepne tylke te z waskimi kierunkami czyli ruskie.

ogolnie tyl ladny zderzak cos podgięty, klin tylnej szyby ok ładny
srodek naprawde ładny
jedz i targuj sie dogladaj spodu
  
 
Zaraz, zaraz to jest 1.3? czyli na pasku a nie łańcuchu? Ja miałem taką 1.5 na łańcuchu, więc teraz to mi mina trochę zrzedła. Warto?

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2010-09-09 12:31:56 ]
  
 
Cytat:
2010-09-09 12:18:33, krycho pisze:
Nie wiedziałem, że Ładne po tyle stoją Łada powoli zaczyna być inwestycją


No, tez zauwazylem.. jak ja swoja kupowalem to ladne byly po 2000 cos.. swoja za 2 kupilem... a tu kurka taakie ceny :/

co do 1.3... zalezy do czego to ma byc ... short roda tylko mozna z tego zrobic ...


ogolnie za te 3500 to juz bym wolal ta: http://otomoto.pl/lada-2106-1500s-C14942221.html
i lepszy styl, i alusy itd...

[ wiadomość edytowana przez: konukera dnia 2010-09-09 12:44:09 ]
  
 
short co?

Chodzi mi głównie o to czy się bać tego paska. Już nie raz czytałem o pękającym pasku robiącym masakrę.
  
 
ogolnie tuning silnika na 1,6

ja bym sie paska nie bal, jak wymianieasz kiedy trzeba i uzywasz dobrego to co sie bac... jak sie serwisuje to sie jezdzi... ja bym sie tylko malej mocy bal

  
 
ja do 1300 nie mam nic da sie tym fajnie jezdzic
  
 
To ma być auto głównie do stania, mycia i wyglądania . Na zlot sobie też pojadę. Nic więcej.

Czy ten silnik jeszcze czymś się różni od 1500 czy reszta jest taka sama?
  
 
do stania i wygladania to jakis szlachetniejszy model lepiej
inna glowica, inny blok, wal, tloki... walek rozrzadu... inne dysze w gazniku... reszta to samo raczej
  
 
A właśnie... Wał korbowy podparty na 3 czy 5 łożyskach?
  
 
5 podpor chaly nie robili
  
 
co do 1300 jest to silnik ktory ciszej pracuje od 1500 ogolnie udany motor jest słabszy ale nie tak bardzo odczuwalnie, rozrzad tani, pasek okolo 20zl rolka 30zl
no co wiecej mialem 4 takie i 3 1500 i powiem że nie mam nic do nich, w 1500 trzeba czesciej lancuch napinac
  
 
Ja mialem 1300 i kto widział moja w akcji to wie, że 1500 mogły jedynie wąchać spaliny 1,7i Bobo jedynie mnie lekko brało

Jak już ktoś na pisał - reflektory czeskie - moim zdaniem lepsze, ładniejsze i wydajniejsze, ale raczej w 1988 nie były montowane w oryginale, wiec bardzo prawdopodobne jest, ze było jakies stuku-puku.

PS. Grill byl napewno odkrecany, go widac ze ktos zgubił te podkładki i calosc jest zapadnieta. Auto stoi na otomoto juz bardzo dlugo.