forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczow
  

[FSO] Drift poldon by zombiepox

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
1 2 3 4 5»
 Autor 
 2010-09-29 08:50:45

Przyszła pora i na moją szkapinę

Opis:
FSO Polonez Caro
Silnik 1.4 K16

Modyfikacje:
Silnik
splanowana i po dłubana głowica
stożkowy filtr powietrza
wycięty katalizator
brak środkowego tłumika
zakończone ładnym cygarkiem

Przeniesienie napędu
Elektro szpera
zmienione przełożenie w moście na mniejsze

Zawieszenie
Przód obniżony o 10cm i utwardzony
sprężyny od trucka obciętych parę zwojów
utwardzone amortyzatory gazowo olejowe
negatyw 4,5 stopnia
k.w.s.z. 7 stopni
Tył obniżony o 8cm i utwardzony
dodane jedno pióro i sklepane resory
utwardzone amortyzatory gazowo olejowe
dołożony stabilizator z kombi

Wnętrze
wyłącznik prądu
kubełkowe fotele
pasy 3 punktowe
sportowa kierownica
hydrauliczny hamulec ręczny shift-r
szyby poliwęglanowe
Wygrzebane ze środka co się dało
Waga 900 kg

Układ paliwowy
zbiornik paliwa trabant
pompka paliwa Volvo 740

O planach nie będę pisał bo posta by zabrakło
mogę powiedzieć tylko że są grube


Od tego wszystko się zaczęło



Najpierw wypatroszenie



Spawanie budy...



...i mostu



Pierwsza runda z negatywem



Szykowanie budy pod malowanie



Lakierowanie




Efekt końcowy



W środku tak to wygląda




Pierwsze jazdy po suchym





Pierwsze zawody na SSS Drift Cup na bemowie
niestety awaria na treningu







W tym momencie autko tak się prezentuje








Dzięki dla ekipy która pomaga mi konstruować przy poldonie
I dla małżonki za wsparcie oczywiście


Teraz pozostaje tylko trenować i dalej modyfikowac
2013-01-05 19:22
  
 
 2010-09-29 09:09:29

No fajny masz wóz, taki fajny przeiciak zrobiony małym nakładem kosztów. Podoba mi się kubeł, ręczny widzę masz ten sam co ja, daje radę. Ale nie podoba mi się to że samochód ma szersze koła z przodu. Ja wiem że te 100 koni nie uciągnie szerokiej gumy na nagumowanym asfalcie, ale przynajmniej daj jednakowe te koła z przodu i tyłu bo to razi. Fajny masz kubel, co to za produkcja?
A i czemu wy zawsze piszecie elektroszpera? Szpera to jest mechanizm o ograniczonym uślizgu, tutaj nie ma uślizgu w ogole, masz po prostu sztywną oś...Laik jak to czyta to pierwsze co mu sie rzuca to jakas mega szpera załączana elektronicznie Z tego co kojarze to rover juz jest na szerokim zawiasie.przestawiałeś tulejki wachaczy do negatu, czy jakies inne kombinacje?
A i zdradź co to znaczy utwardzone amory gazowe?


[ wiadomość edytowana przez: Poochaty dnia 2010-09-29 09:09:55 ]
2018-10-22 14:40
  
 
 2010-09-29 09:50:24

Co do amortyzatorów to niewiem w jaki sposób to było robione bo były oddawane do warsztatu gdzie to zkonstrułowali. Kubełek niewiem jakiej jest produkcji bo kupiłem używke a na nim niema nic napisne. Z tyłu do upalania zakładam takie koła jakie mam a najwięcej mam stalówek. Normalnie ma szersze z tyłu

Co do negatywu to była przerabiana belka
2013-01-05 19:22
  
 
 2010-09-29 10:36:26

Ciąłeś fasolki rozumiem?
2018-10-22 14:40
  
 
 2010-09-29 13:30:49

Cytat:
2010-09-29 10:36:26, Poochaty pisze:
Ciąłeś fasolki rozumiem?


Przesunąłem otwory mocowania wahacza
2013-01-05 19:22
  
 
 2010-09-29 16:29:30

jeden z najfajniejszych poldów na forum ogólnie auto jak dla mnie na 5+ i wykorzystywane tak jak Bozia chciała
2016-07-24 19:30
  
 
 2010-09-29 17:43:25

Dokładnie Pold 1.4 daje radę! Chętnie bym zamienił kanta na takiego poldoneza...
2019-11-12 17:15
  
 
 2010-09-29 18:05:18

Fajny poldek, masa 900kg również.
2014-04-12 15:58
  
 
 2010-09-30 12:59:00

Wsadź 1,6 16V a zabawa będzie jeszcze lepsza. 1,8 mam i odradzam do driftu. Ciągnie to ładnie ale już tak ładnie się nie kręci.
Realne wartości do osiągnięcia dla 1,6 to 150Nm a dla 1,8 180Nm co w porównainu z seryjymi 127Nm daje sporo frajdy z jazdy.
2013-01-10 09:07
  
 
 2010-09-30 13:47:05

Cytat:
2010-09-30 12:59:00, Bocian_s_313_PTK pisze:
Wsadź 1,6 16V a zabawa będzie jeszcze lepsza. 1,8 mam i odradzam do driftu. Ciągnie to ładnie ale już tak ładnie się nie kręci. Realne wartości do osiągnięcia dla 1,6 to 150Nm a dla 1,8 180Nm co w porównainu z seryjymi 127Nm daje sporo frajdy z jazdy.


A w 1.8 mniej więcej kiedy kończy się zabawa
2013-01-05 19:22
  
 
 2010-09-30 14:15:31

Cytat:
2010-09-30 13:47:05, zombiepox pisze:
A w 1.8 mniej więcej kiedy kończy się zabawa



Jak tylko zmielisz skrzynie
2019-11-12 17:15
  
 
 2010-09-30 15:37:00

Cytat:
2010-09-30 14:15:31, Tybek pisze:
Jak tylko zmielisz skrzynie


Wtedy się akurat zaczyna
2013-01-05 19:22
  
 
 2010-09-30 23:44:35

Spoko poldolot, takie polskie AE86

-----------------
MghGarage
2020-01-10 00:58
  
 
 2010-10-01 09:39:34

Nie wiem jak u innych ale u mnie to tak gdzieś koło 5000-5500RPM. Dalej momentalnie spada moment przynajmniej wg hamowni.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez/Galeria/41886,544074

Dla 1,6 wykresy rosną aż do odcięcia.
Wartości Nm które podałem są do zrobienia na standardowym osprzęcie z roverów. Może jakaś świnka wycisnęłaby nieco więcej w połączeniu z dobrze zrobionym dolotem i wydechem.

A na skrzynię to jest sposób. Ja np. mam skrzynkę ze sierki a tej to raczej nie zajeździsz.

Co do filtra storzkowego to jak masz go założónego. Wg niektórych najoptymalniej jest wsadzić go w puszkę po oryginalnym filtrze powietrza. Wtedy ma się niby poprawiać "dół".
2013-01-10 09:07
  
 
 2010-10-25 20:43:34

Komora prawie już przygotowana na nowe serducho

2013-01-05 19:22
  
 
 2010-10-25 21:25:01

co wrzucasz?
2019-12-04 19:17
  
 
 2010-10-25 21:27:16

1.8 z land rovera
2013-01-05 19:22
  
 
 2010-10-25 22:05:15

siknij felgi na bialo,bedzie duzo lepiej wygladac
2019-05-07 22:23
  
 
 2010-10-25 22:18:55

Cytat:
zmienione przełożenie w moście na mniejsze



chyba na większe ? z trucka ?
2015-06-07 09:29
  
 
 2010-10-25 22:55:22

1,8 to fajnie ale co na to skrzynia???

-----------------
DON'T THINK!!! DRINK!!!

Prawdziwy mężczyzna nie je miodu tylko żuje pszczoły...
2020-01-23 13:59